Da vidimo kako ide rješenje problema. Bijeli treba nekako odigrati potez sa više od jedne funkcije. Treba naći točku moguće razdjelidbe prostora koji bi bijeli mogao nadzirati. Osim toga, treba nači načina zahvaćanja dovoljno velikoga prostora da se dva oka urade. Kako to uradiri?
Da bi se našao put rješenja, često se koriste razne prijetnje protivniku. Tu su pokušaji napada na kamen ili grupu kamenčića, namjere ekspanzije otvorenim prostornim gradnjama, pokušaji izlaska u veće prostore dodavanjem novih kamenčića.... Na takove prijetnje protivnik treba reagirati, a tada se odlučuje o daljnjem razvoju u pozitivnoj namjeri stvaranja opstojnog oblika.
U našem slučaju bijeli kreće s 1. A2. Time planira oko na A3, a uz neke prijetnje i ono na A1 ili B4. Bitno je uočiti, da je na B4 oko skoro nemoguće uraditi, jer su tu dva mjesta kojima se oko uništava i to A5 i C3. To znači da se s time može računati samo uz neku prijetnju na nešto treće. Vidjeti ćemo i to. Osnovna namjera bijeloga je odigrati još i C2 i sve bi bilo dobro riješeno za bijeloga.
Crni sada igra 2. C2 i tiome spriječava glavnu namjeru bijeloga za opstojnost. Ovime je bijeli opet pred skoro nerješivim problemima. Ono na B4 ne može oko biti, a crni treba još samo na B2 odigrati i sve ode u tutanj.
Sve je ovdje jasno. Bijeli mora na 3. B2!!! Ovo je važan potez. A3 je već oko u velikoj vjerojatnosti, a namjera je igrom na B1 i drugo oko na A1. Došlo je i vrijeme za spomenutu prijetnju za pravljenje oka na A3. To je namjera poteza na C3. Kada bi bijeli tu stavio, prijetio bi odigrati i na D2 i tako uhvatiti kamen na C2 i riješiti sve probleme stvaranjem opstojnosti svojih kamenova u ovom problemu. Bilo je to prilično neprimjetno. Često neki oblici, koji izgledaju jednostavno, vješto sakrivaju neke nemjere. To je poput iluzionizma, kada gledatelj ima odvraćenu pozornost zavjesom jednostavnosti. Ustvari nije jednostavnost ono što izgleda kao da ničega bitnoga nema. Jednostvanost je ipak odnos u kojem ima djelovanja. To znači, da za naš slučaj, igrač goa treba biti aktivan i kada mu se čini da ničega nema.
Sada nam je već jasno da crni treba odigrati na 4. A5. Tako spiječava oko na B4, koje bi nastalo prijetnom igre bijeloga na C3. Da bijeli uradi to oko, imao bi ih dva, jer drugo bi bilo na A3.
Ostaje još da bijeli definira svoj put rješenja i igra na 5. B1. Uradio je oko na A1. Drugo je na A3, ali uz jedan uvjet. Pogledajmo koji.
Crni sada igra 6. B4 i uzima kamen na B5. Tako počinje ko-borba na B4-B5. Dobije li crni tu borbu i zaposjedne mjesto B4 vezom na B5, A3 više nebi bilo bijelome oko i bijeli bi kamenovi padali. Dobije li ko-borbu bijeli osiguranjem na B4 svojim kamenom, A3 bi bilo drugo oko i bijeli bi kamenovi u problemu opstali.
Bijeli ima odmah jednu ko-prijetnju i to da odigra 7. C3 uz namjeru da stavi i na D2 i uhvati crni kamen na C2. To bi isto bio život za bijeloga. Crni mora na to reagirati s 8. D2 i bijeli bi tada mogao vratiti ko s 9. B5.
Dalje bi crni trebao tražiti ko-prijetnju. Znači rješenje problema je ko-borba!!!
Do slijedećega problema u petak ...
bl. Muradenu - Luzer
Post je objavljen 30.07.2007. u 09:22 sati.