Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/boric

Marketing

Rusmir Mahmutcehajic-UBIJANJA(Uvod-2)

UVOD

...Tako,pojedinac jest na putu izmedju svog najnizeg moguceg polozaja i ljudske potpunosti.
Udaljenost od pocela ili transcedentnog izvora iskazuje se kao mjera zla u jastvu.Tok udaljavanja naziva se"slobodom",jer znanje o pocelima i potcinjenost njima tonu u tami i zaboravu.Covjekova volja biva sve mlitavija,jer iscezava njezina napetost izmedju naloga"ucini"i"ne ucini",odnosno
"dopustenog"i"zabranjenog".Ljubav gubi svoj iskaz u osjecanju uzvisenog mira koji sve obuhvaca i gorljivosti koja proizvodi"taljenje"unutarnjosti bica.Znanje ostaje samo na razini razlucivanja i objektivnog,dok ujedinjenje subjekta i objekta u Jednost posve iscezava iz obzorja ljudske mogucnosti.Takav covjek gubi svijest o transcedentnom porijeklu i svrsi."Covjek kao takav postaje dobar za sve nakane i svrhe,a dobra postaje i Zemlja i cini se neizmjerno imucnom i neistrazenom;
umjesto zivljenja samo"polovicno",moglo bi se konacno zivjeti potpuno,biti posve covjek i posve na zemlji;ne biti jedna vrsta polumeleka,palog i protjeranog,postati potpunim bicem,ali nizbrdnim putem."
Iscezava vladavina pocela ili kakvoce,a uzdize se vladavina JA i KOLICINE.Buduci da su tako i covjek i dobro uvjetovani,umjesto pocela nastaju pojedinacne i skupne ljestvice vrijednosti.Iz takvih uskracenih ljestvica vrijednosti proistjece da nema dobra u onom sto je protiv pojedinacnog ili skupnog shvacanja.Nastaju"pocela"skupina i zemalja,a Dobro se raspada u posebna"dobra pojedinaca"
i"dobra zajednica".Kao takva-bez transcedentnog porijekla i uvjetovana-ona su medjusobno suprotstavljena i iskljuciva."Potpunost"dokazuju poricanjem"potpunosti"drugih.Njihovo JA smatraju nije uvjetno i nema potrebu da se obistinjuje u Potpunom JA.Iz umisljene potpunosti vlastitog ja proistjece nuznost nasilja nad svakim drugim ja,pa i Onim Potpunim.Buduci da nije moguce potpuno iznevjerenje pocela,ti nauci bez Boga najcesce dokazuju svoju valjanost ispraznim isticanjem veze s Bogom.Oni hinje"pravo na razlicite zakone i puteve",dodjeljujuci ih u vremena i prostore izvan sebe.Ali ustrajno ih poricu u dosegu svoje moci.Sve sto je"drugo"ne moze,ako nema sposobnost da se odupre,prezivjeti s njima ili u njihovoj blizini.Na razini skupnog,takav put izrodjivanja iskazuje se kao stanje demokracije i diktature,sto su nuzne posljedice spomenutog"nizbrdnog"udaljavanja od pocela.Demokracija kao oblik vladavine promice,na osnovi pravdanja slobode,napretka i razvoja,puno pravo izbora i zla i dobra.Diktatura u obliku tiranije namece zlo.Buduci da je ucinkovitost tog nametanja mjera moci,nasilnicka vladavina ima opravdanje u potpunom unistenju drugog.Promicanje vladavine kolicine,u obliku demokracije i njezinom dodatnom izrodjenju u tiraniju,uvjeti sustavnog djelovanja zla izvode se u vrijeme.Tada volja vecine postaje iskaz volje nasilnika,a posljedice se ocituju u pothvatu unistenja"drugog".Mogucnost takvog pothvata postoji u bicu svake ustrojene vladavine bez pocela viseg reda.
Genocid u Bosni proistekao je iz stjecanja cetiri bitna preduvjeta:prvo,vladajuce vodstvo Srbije odlucilo je da izvrsi djelomicno ili potpuno unistenje bosanskog muslimanstva;drugo,oni su odlucili da otklone prepreke uspostavljanju Velike Srbije kao homogene nacionalne drzave,te da ovladaju teritorijama na kojima zive muslimani;trece,oni su ustrojili to unistavanje i dodijelili mu potrebna sredstva i energije;i cetvrto,potakli su i vodili veliki broj ljudi u izvrsavanju ubijanja.Citav pothvat sustavno je pripreman unutar ukupnog srpstva,ali uz uvazavanje mogucih posljedica genocida u blizem i daljem okruzenju Bosne.Pretpostavljeno je ukljucivanje Hrvata u razaranje Bosne i neodlucnost svijeta da stane na stranu muslimanske zrtve.ISLAM I MUSLIMANSTVO,KAO NAJBITNIJA OBILJEZJA ZRTVE,PRETPOSTAVLJENI SU KAO OPRAVDANJE ZA GENOCID,S OBZIROM NA OPCU ODBOJNOST ZAPADA PREMA NJIMA.Oni su bili,prema zlocinackom nacrtu razaratelja,glavni uzrok za"razlaz"sudionika bosanskog jedinstva u razlicitosti.Zato su poticanje i izmisljanje islamske i muslimanske opasnosti u Bosni bili dio nacrta za razaranje.
Cijela pojava tog genocida ostala je-i pored njezine prepoznatljivosti kroz dugo razdoblje-bez uvjerljivog znanstvenog prikaza i prikladnog imena.Genocid je sredstvo za izvrsenje nacrta za Veliku Srbiju.Njime treba odstraniti muslimane s onih bosanskih teritorija koje trebaju postati dio Velike Srbije.To odstranjivanje pretpostavlja prethodno slabljenje i razaranje svih veza unutar bosanske jedinstvenosti i pridobivanje hrvatstva da u razaranju Bosne vidi mogucnost uspostavljanja Velike Hrvatske.Tome treba sluziti i promicanje zamisli o izgradnji"muslimanske drzavice"na razvalinama Bosne.Pojava tog genocida moze biti nazvana protivmuslimanstvom.Nije moguce iznaci jedan pojam koji bi pojavu obuhvatio u cijelosti,u skladu s potrebom znanstvenog opisivanja i razmatranja.Odnosi i veze muslimanstva,bosnjastva i bosanstva vrlo su slozeni i nisu odvojivi od drugih sadrzaja bosanskog
jedinstva.Zato valja ustrajavati u postavljanju i razvoju mocnog nacina opisivanja i proucavanja te pojave,s obzirom na uvjete njezinog drustvenog pokazivanja.To obavezuje da priznamo ono sto su sve do sada uglavnom poricali ili zamagljivali i znanstvenici i sira javnost:EVROPSKA PODRSKA SRPSKIM PROTIVMUSLIMANSKIM VJEROVANJIMA JEST GLAVNO UZROCNO SREDSTVO ZLOCINACKOG UNISTAVANJA BOSANSKIH MUSLIMANA.A upravo to zahtijeva istrazivanje i odredjenje uzajamnosti izmedju genocidnog ubijanja muslimana i opcih prilika svijeta.

F.Schuon,LIGHT ON THE ANCIENT WORLDS,Bloomington,1984,str.29-30.

Znacajna su nastojanja za izmjenu tog stanja u knjigama N.Cigar,GENOCIDE IN BOSNIA,Texas A&M
University Press,1995;T.Zulch,ETHNISCHE SAUBERUNG VÖLKERMORD FUR"GROSS SERBIEN",
Hamburg,1993;i R.Gutman,A WITNESS TO GENOCIDE,New York,1993.
(Rusmir Mahmutcehajic-"DOBRA BOSNA")

Post je objavljen 25.07.2007. u 13:03 sati.