Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bacaiva

Marketing

DALA SAM I DAT ĆU – I SINOĆ SAM I SAD ĆU – VI

6. JEDNOGA JUTRA


Image Hosted by ImageShack.us


Jednoga jutra čim stigo doma,
Bibliju žena otvori odma.
Oj mužu, mužu a ge si bio,
A ge si bio 'uljo, bekrijo?
Oj ženo, ženo ne jaduj jada,
Popravit ću se, još imam kada !


Svaku analiziranu pjesmu možete poslušati na mp3-playeru desno

Ovdje bismo mogli reći da se radi o svojevrsnoj bračnoj «drami», koja ustvari i nija drama. Ovo je, mogli bismo mirne duše reći, «razgovor ugodni» muža koji nije prvi puta došao doma u jutro a da žena ne zna gdje je bio. A kad žena otvori «bibliju» onda to znači da mu «skreše u brk» sve što joj se skupilo na duši. Naziva ga «'uljom i bekrijom», a to baš nisu fini epiteti, oni namjerno ciljaju k vrijeđanju.

Zanimljivo je njegovo držanje. On djeluje miran, čak pokornički ; «posuo se pepelom» i kao na ispovijedi obećava da će se popraviti. Ali kada? I na pravoj ispovidi je on prizno svoje grije i obećo da će se popraviti i da više neće grišiti, ali «duh je istina voljan, ali je tijelo slabo». Tako on vjerojatno nije ni ženi prvi puta obećao da će se popravit. Možda je nekad i rekao kada će se popraviti pa mu nije uspjelo i iz toga je nešto naučio : ne veži se na vrijeme ! Zna on da se kaže «Ljudi se vežu za riječi a volovi za rogove». On svojoj, očito veoma goropadnoj, ženi, koja je i ove noći morala bit budna jer od srdžbe i želje ali i znatiželje nije mogla zaspati, kojoj je već « prikipilo», daje ipak nekakvu perspektivu : »popravit ću se, još imam kada» !

U uvodnom dijelu moje analize rekao sam, da Babogrece resi i opisana otvorenost glede erotike i seksualnosti, da oni od javnog odnosa muškarca s tuđom ženom nisu pravili nekakve «slučajeve». Ako ova razjapurena žena poslije još jedne usamljene noći svoga rođenog muža naziva huljom i bekrijom, onda se to može odnositi samo na njegovu nevjeru. On očito nije onaj «Pava» Ilije Babića Andrinog iz «Žalosti djeda Lovre» kojem je «puno doduše i to značilo što se ni nikom faljijo, sve mu vjerovale da sam nju voli i da niko nezna za nje.» Nije naučio šokačku mudrost da nije bećar 'naj koji «zna prifircat, već 'naj koji zna sakrit».

A što je s erotikom? Ovdje je nema. Ovdje se radi vjerojatno o «pravim stvarima». Ovdje nas ovaj «pokornik» dovodi pred gotov čin. Nema ovdje mjesta mašti. O čemu se eventualno može maštati je njegova kurtizana kod koje je bio cijelu noć. Gdje si bio: nigdje, što si radio: ništa!





Post je objavljen 21.07.2007. u 00:01 sati.