Prema Morrisonovim analizama, u maloprodaji se glazba upotrebljava kao dio šire strategije brandiranja da bi se privukli i zadržali konkretni kupci, u čemu je Starbucks pokazao izvrstan pristup. S obzirom na to da su opremljene udobnim naslonjačima, njihove prodavaonice kave zapravo više nalikuju ugodnom prostoru za ljenčarenje, a glazbena podloga, ni pretiha ni preglasna, pomno je izabrana da bi stvorila željeno ozračje i zajamčila ugođaj opuštenog ispijanja kave. Kupci kave u Starbucksu katkad su komentirali da ozračje u Starbucksu najradije spremili i ponijeli kući. Uskoro im se želja ostvarila - Starbucks im je ponudio CD-e s vlastitom glazbom. Tako je zapravo proširio iskustvo branda izvan aktivnoga dijela marketinga i omogućio 'emocionalno sidrenje', u čemu je, ističu stručnjaci, glazba posebno učinkovita. A ni dodatni prihod od prodaje nosača zvuka nije zanemariva stavka.
U trgovinama koje potiču iskustveni pristup kupnji glazba je glavni element povezivanja ostalih ugo-đajnih varijabla. Morrison ističe da će glazbena podloga zajedno s pozicioniranjem branda, marketin-škom komunikacijom i zaposlenicima omogućiti autentično i jedinstveno iskustvo u skladu s trgovi-nom ili brandom. Uporaba glazbe s ostalim marketinškim alatima poboljšava vjerodostojnost branda dućana i potiče daljnju primjenu strategije uporabe glazbe određenih stilova. U američkim trgovinama sa ženskom odjećom i modnim dodacima Anthropologie glazba je podređena brandu koji se obraća mlađoj ženskoj populaciji, koju karakterizira i buntovnost i uređenost. U njihovim trgovinama prodaje se stil života, a ne samo torbice i cipele. Zato se ondje puštaju pjesme Alanis Morrisette, ali i 'mekša', Enyjina glazba, da bi se podržalo iskustvo određenoga životnog stila.
Prenosimo: Lider
Post je objavljen 24.07.2007. u 08:00 sati.