Ar.ISLAM("pokornost","potcinjenost","potpuna predanost Bogu")jest glagolska imenica cetvrte vrste glagola od korijena S-L-M."Onaj koji se potcini Bogu"jest MUSLIM,cija se ar.mnoz.MUSLIMUN cesto javlja u Kur`anu.ISLAM se,medjutim,javlja samo osam puta u Kur`anu,ali tu rijec valja razmatrati u vezi s prosirenim koriscenjem glagola ASLAMA u dva medjusobno prozimajuca znacenja:"predati se Bogu"(unutarnji cin)i"ispovijedati ISLAM",to jest pristati uz Poslanicu Boziju i Poslanika Bozijeg.ISLAM
je istina postojanja svega i put povratka Bogu(3:83).Kur`an(3:19)kaze:"Jedina vjera u Boga jest predanost sebe(EL-ISLAM)."SKlonost toj vjeri opce je svojstvo covjeka,dato mu od Boga oduvijek i zauvijek(30:30).Tu vjeru Bog objavljuje preko svojih vjerovjesnika i poslanika Svojih,pri cemu njezina bit ostaje nepromijenjena,iako se oblici njezine prisutnosti u svijetu mijenjaju,dosezuci svoju puninu u Posljednjoj Poslanici i Posljednjem Poslaniku Bozijem,kao Pecatu dugog niza poslanica i poslanika.
Bozija vjera jest,zato,jedna,ali su njezini iskazi u povijesti visestruki.Ona je,s obzirom na svoju vjecnu bit,uvijek nova,ali je u vremenskim i prostornim ogranicenjima izlozena zaboravu,izmjenama i krivotvorenju,pa je Bog pokazuje,s vremena na vrijeme,preko poslanica i poslanika Svojih,u svem sjaju
novosti njezine.To pokazivanje ostavlja kroz vrijeme razlicite svete otiske.Imam Zejnulah-Abidin
(SAHIFA,37:60)kaze:
"O Boze,
doista Ti si ucvrstio vjeru Svoju u svim vremenima
predvodnikom kojeg si poslao
kao putokaz robovima Svojim
i svjetionik u podrucjima Svojim,
nakon sto je uze njegovo vezano s uzetom Tvojim!"
Islam se smatra konacnom i potpunom Bozijom objavom.Njime se zaokruzuje slijed objava od prvog covjeka,preko dugog niza Bozijih vjerovjesnika i poslanika,do njihovog opecacenja u osobi poslanika Muhammeda.On je,tako,Bozijom objavom obuhvatio cijeli svijet i covjecanstvo,ukupnost pojedinacnog i drustvenog zivljenja.U sredistu islamske objave jest covjek,kao najsavrseniji stvor Boziji.Narav ljudska iskazuje se od svjesnosti o Bogu do zaborava sebe.Ovisno o toj svjesnosti ili zaboravu,tvore se odnosi medju ljudima koji su islamski ili poricateljski.Ljudi su,prema islamu,razdijeljeni u rase,
nacije,plemena i vjere da bi se upoznavali i natjecali.Pripadanje nekoj od tih zasebnosti ne moze znaciti prednost mimo svjesnosti o Bogu i obaveze cinjenja dobra i sprecavanja zla.Covjecanstvo je,prema tome,cjelina koja se treba obistiniti u Zakonu Bozijem.A to znaci da je islamski uzor postizanje uvjeta u kojima se ljudska narav,koja po sebi tezi predanosti Bogu,moze neometano iskazivati i oslobadjati svoje zastrtosti laznim vrednotama(KUFR).Osnovna celija medjusobnog povezivaja ljudi jest,prema
islamu,porodica.Islam ukazuje na skromno biolosko porijeklo covjeka("kaplja sjemena")i jedinstvenost rodoslovnog stabla kojem pripadaju svi ljudi,od prvog do posljednjeg,buduci da su djeca jednog prabraka.Objava svoju uzoritu primjenu nalazi u savrsenom primjeru slijedjenja,sto ga pred ljude stavlja poslanik Muhammed.
Njegovi sljedbenici tvore uzoritu prazajednicu,koja upucuje obavezi uspostavljanja mjesta gdje ce ljudi biti privedeni Bozijem cudorednom sustavu(MEDINA).Gdje god zive Muslimani(pripadnici Islama),
oni uredjuju svoju zajednicu i svoje drustvo na osnovi Objave i Primjera Bozijeg Poslanika.Njihova je nakana citavu Zemlju uciniti MEDINOM ili zajednicom vjernika.A to ne znaci da je njihova namjera uspostaviti svjetski poredak kojim bi bila iskljucena raznovrsnost vjerskih predanja.Islam odlucno potvrdjuje jedinstvo svetih predanja,buduci da je Bog"svakom narodu objavio njegov zakon i njegov nacin zivota".Covjecanstvo kao cjelina cini opcu UMMU,ili jedinstvenu materinsku zajednicu ljudi.Ona se sastoji od vise UMMA,koje su odredjene pripadanjem nekoj od objava prije objave Kur`ana(jevreji,krscani,zoroasteri,budhisti,itd.).Te pojedinacne UMME upravljaju
se prema vlastitim svetim zakonima i zajedno zive u MEDINI.Njihova neovisnost prestaje samo onda kada ogranicava ili ugrozava prednost islama kao konacne i potpune objave Bozije,Svaka od pojedinacnih UMMA moze u sebe ukljucivati pripadnike razlicitih rasa,nacija i plemena.Aksiologije se izvode iz Bozije ljestvice vrijednosti pa ne mogu biti u suprotnosti s opcim odredjenjima islama.Ako su u suprotnosti,to je,onda,posljedica neprihvacanja nerazdjeljivosti Bozije Suverenosti.MEDINA je,kao
drzava islama,nacin ozbiljenja te Suverenosti u ljudskom drustvu.Nijedan pojedinac i nijedna skupina ne mogu biti nositelji suverenosti mimo potpune potcinjenosti vodjenju Bozijem,objavljenom u Njegovoj Poslanici i Primjeru Njegova Poslanika.Trazeci uporedivost u evropskim politickim teorijama,
koje su dovele do novovjekog pojma suverenosti,moguce je ustvrditi da islamski pojam drzave sadrzi i ustavnu suverenost,odredjenu Kur`anom i Sunnetom,i judicijalnu suverenost,odredjenu pravom i obavezom Zajednice da sprijeci nositelje vlasti u njihovom otkazivanju pune potcinjenosti Kur`anu i Sunnetu.Islamsko je pravo,prema tome,Bozije pravo,ali Objava i Primjer Bozijeg Poslanika obavezuju islamski narod kao svjedoka pred svim drugim narodima u provodjenju Bozijih zapovijedi i zabrana...
(Rusmir Mahmutcehajic-"DOBRA BOSNA")
Post je objavljen 09.07.2007. u 16:02 sati.