Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rešenje go-pronlema broj 154 – inačica 'b'

Bijeli je u mogućnosti krenuti pokušaj zaživljavanja i drugim putem; putem u kojem se odigrava veći broj poteza u pokušaju zaživljavanja. Upravo ta razlika u broju poteza može imati značaja u kasnijoj fazi igre. No, pogledajmo razvoj, a potom ću objasniti vrijednosti razlike.
Crni treba početi na isti način kao u prošlom postu, jer sa 1. B1, pogađa životnu točku bijelome.
U ovom trenutku bijeli kreće drugim putem od onaga iz inačice 'a'. To je 2. B2. Na ovaj način navodi crnoga na gomilanje većeg broja kamenova u područje djelovanja svojih kamenova.
Crni sada igra 3. C1. To je bilo mjesto namjere pravljenja očiju bijelome.
Sada bijeli igra 4. E2. Namjera je slična onoj iz prvog primjera u prethodnom postu.
Crni i sada igra 5. E1. Nastoji se povezati sa svojim kamenovimma sa D1, pa je bijeli prisiljen igrati na 6. E1.
Crni mora uništiti oko na D3 i igra 7. E4.
Bijeli nastavlja s prijetnjama zaživljavanja i igra na 8. B4. Namjera je pravljenje oka na A-vertkali.
Crni i to spriječava s 9. A4, a bijeli igra još i 10. A3. Namjera bijeloga je slijed: bijeli A1, crni zarobi taj kamen igrom na A2, a potom bijeli igra na C2. Crni nebi smio igrati na A1, jer je to zabranjeno samouništenje. Kasnije on zarobi crne lamenčiće igrom na A1 i ima oblik s dva oka koji je opstojan.
Da se ne desi takav život za bijeloga, crni odigrava 11. A1!!! Ovdje je kraj problema. Treba sada još objasniti ovu poziciju. Bijeli kamenovi padaju. Nije moguće da uradi dva oka u kutu. Nije to niti seki. Kada se popune sve vanjske slobode, izgleda kao da nitko nesmije igrati ni A2 ni C2, jer bude zarobljen, pa bi to igledalo kao seki, ali nije. Da igra na neko od mjesta odlučuje o trenutku igrač koji bi tu igrao. Crni će tako odigrati do kraja partije i tada staviti na A2. Bijeli će mu zarobiti četiri kamena stavljanjem na C2. Nakon toga će crni staviti na B1, a bijeli bi krenuo na A1 i izgleda da počinje ko-borba. Zbog toga crni neće igrati četvorku na A2, dok se ne riješe ko-prijetnje. Svojevremeno je bilo studiranje ovoga slučaja, jer popunjavanje nekih ko-prijetnji ide uz gubljenje nekih poena. Pravila, po kojima se igra na međunarodnim turnirima kažu da u ovakovim oblicima bijeli pada. 'L' u kutu ne živi.
Koja je glavna razlika ovog slučaja od prethodnog u nižem postu. Ovdje je bijeli dulje trajao namjerama da ostvari opstojan oblik. U konkretnoj igri to znači više ko-prijetnji. Kada crni odigra prvi potez na B1, bijeli pada, što god igrao. Znači da njegovi daljnji potezi ovdje predstavljaju samo prijetnje, ali na koje se mora odgovoriti da nebi zaživio. To su idealne ko-prijetnje i treba ih čuvati za vrijedan ko. Na taj je način inačica 'b' vrijednija od inačice 'a'. Bitno je da bijeli bira pokušaje. Znači bijeli pada, ali uz više ko-prijetnji.
bl. Muradenu - Luzer

Post je objavljen 09.07.2007. u 10:55 sati.