Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rešenje go-problema broj 154 – inačica 'a'

Da odmah krenem na rešenje problema. Sjecište D3 je pod kontrolom, jer ga se može uništiti kao oko na dva mjesta i to E2 i E4. Ako bijeli E2, crni će E4 i obrnuto i zato to ne može biti oko. Bijeli to ipak može pokušati iskoristiti na taj način, da pokuša jedno od tih sjecišta iskoristiti i za nešto drugo i tako dvostukom namjenom nešto ostvariti. Pogledajmo pokušaj takav.
Crni treba, kao prvo uhvatiti ključnu razdjelnu točku, da se ne rascjetaju odjednom oči za bijeloga i igra na 1. B1!
Bijeli sada planira koristiti točku D1 kao namjeru oka i igra na 2. C1. Osnovna namjera mu je raditi oko na C2, ako crni to ne spriječi.
Crni mora spriječiti oko bijeloga na spomenutoj točki i igra 3. B2. Bijeli dolazi do mogućnosti dvostruke namjene i igra potez 4. E2. Namjera mu je raditi oko na D3 ili D1. kako spriječiti oba?
Jednostavno, jer ide prešanje. Crni igra 5. E1!!! Ako bi sada bijeli uradio oko igrom na E4, crni bi igrao na C2. Bijeli nesmije spasiti taj kamen na C1 igrom na D1, jer mu crni tada zarobi pet kamenova igrom na E3. Ako pak bijeli odigra na A2, crni bi na E1 i opet ništa za bijeloga od opstojnosti njegovih kamenova. To bijeli još i pokuša i u rješenju stoji još 6. A2 i crni 7. E4. i bijeli ne žive. Jednostavno, zar ne?
Bijeli može razvoj usmjeriti i drugim putem, ali i taj je bez rezultata. Ipak postoji neka razlika, a o tome u slijedećem postu.
Ovakovim komentiranim rješenjem pomalo učimo. Kombinacije su velika vrijednost, ali još veća je njihova prava primjena. U svom igračkom stažu sam prolazio razne faze pristupa igri. Vrlo dugo sam robovao tzv. ljepoti igre. Moji prijatelji su znali komentirati, na moje vidljivo zadovoljstvo kompliciranjem igre u mom traženju ljepote kombiniranja: 'Smud opet igra lijepo. Izgubiti će.' Bila su to izgaranja od ljepote, ali ljepote koja nije davala željeni pozitivan rezultat. Prijetnje su bile jake i opasne, ali pravim pristupom protivnika ih se ukrotilo i ja nisam, skoro redovno, ništa vrijedno ostvarivao. Protivnici su često igrali jednostavno, ali učinkovito. I danas znam tako odlutati. Ponese me neka ljepota.
Htio bi još istaknuti nešto još vrijednije od ljepote bez razloga. To je ljepota s razlogom. Nadmetanje je to na istoj ravni s protivnikom. Tada to postaje nadmudrivanje u smislu cilja igre, a ne neko nastojanje iznenađivanja protivnka na nekim stranputicama. Za to nam može pomoći studiranje vrijednosti igre, a za to postoji danas puno kvalitetne literature.
A sada idem pripremiti ono drugo rješenje i dati komparaciju ovoga s njim.
bl. Muradenu - Luzer

Post je objavljen 09.07.2007. u 09:23 sati.