Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vinogradarstvo

Marketing

Vino po mjeri: novi izum majstora tržišta!

(članak iz Glasa Istre, od 3. lipnja 2007, bez oznake autora)

Vino po mjeri: novi izum majstora tržišta!

U SAD-u se nudi mogućnost godišnjeg suvlasništva nad određenim dijelom poljoprivrednog imanja. Time potrošač postaje suvlasnik dogovorene parcele te vlasnik poljoprivrednog proizvoda koji se na njoj uzgaja: voća, povrća, vina, ljekovitog bilja itd. Iz Amerike sistem je dospio u Italiju, odnosno u Rim.

RIM - Talijani su izuzetno osjetljivi za dobre marketinške poteze koji stižu iz Amerike. Čim prime dojavu da se nešto novoga preko Atlantika sprema, istog trena počinju razmišljati kako to primijeniti kod kuće. Istina, i Amerikanci budno prate što se u Italiji događa jer je Apeninski poluotok raj za sve profesionalce u domeni dizajna i mode. Nakon što su desetljećima vrhunski francuski i talijanski majstori tržišta odradili posao u vezi s kreiranjem svijeta vrhunskih vina i nakon što su jednako uspješno (mukotrpnim radom) proizvodnju vina povezali s određenim teritorijem, osmislivši neponovljiv spoj buteljke s određenim krajolikom, kulturom i poviješću, danas to tržište ulazi u novu fazu.
Vinske ceste i agroturizmi postali su prepoznatljiv način spajanja vina s krajolicima, no danas su Amerikanci učinili korak dalje osmislivši sistem još čvršćeg i konkretnijeg povezivanja proizvođača i potrošača. U SAD-u je proradila web stranica »pick your own« koja potrošačima nudi mogućnost sklapanja posebnih ugovora s proizvođačima: za određenu cijenu potrošaču se nudi mogućnost godišnjeg suvlasništva nad određenim dijelom poljoprivrednog imanja. Time potrošač postaje suvlasnik dogovorene parcele te vlasnik poljoprivrednog proizvoda koji se na njoj uzgaja: voća, povrća, vina, ljekovitog bilja itd.
Tijekom sezone on može slobodno sudjelovati u radu na imanju: pratiti aktivnost poljoprivrednika, suodlučivati u odabiru tehnologije uzgoja, obrade zemljišta, gnojiva... Na kraju godišnjeg rada i praćenja svih aktivnosti postaje vlasnikom plodova na površini za koju je sklopio ugovor o suvlasništvu. Uz voće i povrće, sistem je najviše primamio ljubitelje vina koji na taj način postaju ne samo vlasnici, nego i proizvođači vlastitih buteljki.
Iz Amerike sistem je dospio u Italiju, odnosno u Rim gdje je tamošnja gospodarska komora osmislila sistem prodaje poljoprivrednih parcela na određeno vrijeme. Konkretno, za 120 kvadratnih metara vinograda, čiji je prosječni godišnji prinos ravan 120 buteljki vina, godišnje valja uplatiti 480 eura.
Za taj iznos potrošač može sudjelovati u svim fazama uzgoja vinove loze, odlučiti o tehnologiji proizvodnje, o coupageu, odnosno spoju raznih sorti grožđa, o izboru buteljki, pa i odabrati osobnu etiketu i naziv vina. Na poljoprivrednim imanjima koja okružuju talijanski glavni grad broj potrošača koji su odlučili sklopiti posebne ugovore o suvlasništvu s vlasnicima imanja raste iz mjeseca u mjesec. Talijani su izmislili i poseban naziv za takvu kampanju: »Vinski atelje, vino po mjeri« (Atelier del vino, Il vino su misura) i ostvarili pun pogodak.
Inače, u Italiji se godišnje potroši oko 2,5 milijardi eura za kupovinu raznih proizvoda na 48.650 registriranih poljoprivrednih imanja. Neposredna kupovina voća, povrća, vina, ulja i raznih sireva na poljoprivrednim imanjima ove godine bilježi porast od 25 posto. U promicanju te nove marketinške faze talijanski su vinogradari iskoristili iskustva nekoliko poznatih imena svjetskog jet-seta koja se već godinama bave proizvodnjom i prodajom vrhunskih vina na talijanskim imanjima: pjevač Sting proizvodi vlastita vina na imanju od oko 300 hektara udaljenom tridesetak kilometara od Firence, Gerard Depardieu postao je dobar proizvođač vina na otoku Pantelleria, dok su Lucio Dalla i Mick Hucknall, pjevač grupe Simply Red, odabrali vinograde podno vulkana Etne u Kalabriji.

Nije revolucija, ali je svakako zanimljiv primjer, o kojem vrijedi razmisliti.


Post je objavljen 04.06.2007. u 08:18 sati.