RECENZIJA: KELIS

Kelis - Goodbyes.mp3
Nisam mogao zaobići ovaj album iako je vani već poduže vrijeme (točnije 10 mjeseci). Kako Kelis kaže "I'm the first girl to scream on a track, I switched up the beat of the drum, I brought all the boys to the yard". A kako svi znamo da su to najvažnije kategorije u kojima se treba biti prvi u životu, tim više ju ne mogu zaobići. I koliko god to možda zvučalo pretenciozno, Kelis je zapravo u mnogočemu preteča nekim današnjim izvođačima. Na stranu sad njen cjelokupan image i koliki je njen doprinos glazbi kao takvoj, Kelis je u jednu ruku nešto što je bila Aaliyah. Hrabra i odvažna cura koja je znala stati iza onoga što voli i što želi. I kako je Timbaland napravio dobar posao u slučaju Aaliyah, toliko su The Neptunes (meni osobno jedni od najdražih producenata) zaslužni za uspjeh Kelis. Bila je toliko hrabra angažirati ih za cijeli prvi album dok još nitko nije znao tko su oni i koliko vrijede, za sve pjesme osim jedne na drugom, te na 4 pjesme na svom trećem po redu albumu. Sada, kad su Pharrell Williams i Chad Hugo megapopularni, na ovom albumu Kelis se odlučila na promjene. Starih suradnika ovaj put nema, no tu je cijeli niz hit producenata, koji su u većoj ili manjoj mjeri svoj posao ovdje napravili korektno. Čak bih se usudio reći da su oni najrazvikaniji napravili upravo (uvjetno rečeno) najlošije uratke.
Lista je dugačka, a tu su Scott Storch, Raphael Saadiq, Cee-Lo Green, Cool & Dre, Max Martin, Linda Perry, will.i.am, Swizz Beatz, te Polow Da Don.
Preslušavajući ovaj album čini mi se zapravo da se od njega bez problema dalo napraviti 2 albuma. Teško je donijeti ocjenu kad jednostavno ostavlja neki čudan dojam nakon što ga se presluša. Većina pjesama ostavi dobar dojam, Kelis je uvijek spretna u interpretaciji ne bi li i iz loše pjesme izvukla nešto dobro, no u cjelokupnom dojmu nešto nedostaje. Ili da se točnije izrazim, nešto je viška. Vjerojatno u želji da ostane dosljedna svom bitchy stilu i izričaju, tu je moralo biti nešto takvih pjesama, nekoliko ih je tu da bi nas se podsjetilo na sve njene kvalitete i zašto je toliko dobra, a ostale se čine prijelazom prema nekoj novoj Kelis, koju ćemo tek imati prilike čuti na sljedećim albumima.
Iako nominiran za nagradu Grammy i uglavnom pozitivno ocijenjen od strane kritičara, zbog loše promocije album je ostvario lošu prodaju, kako u Americi tako i u ostatku svijeta.
Album ima nekoliko sjajnih trenutaka. Svakako treba spomenuti Lil Star, Living Proof, Have A Nice Day, te Goodbyes, za koju sam se u konačnici i odlučio staviti ju ovdje.

Post je objavljen 01.06.2007. u 03:00 sati.