Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/divojarac

Bast-Miletin Bor-Žlib

Poviše Basta

Nakon dugo vremena ulazim u blogeditor, a razlog tome je neaktivnost HPD-a te zbog toga nisam bio u mogućnosti napisati novi post.
U ovom postu ću pisati o našem izletu u sklopu Planinarske škole koji nije bio odviše zanimljiv jer se gotovo cijelim putem hodalo po makadamu. Inače, prošlog je vikenda, tradicionalno, održan skup planinara iz susjedne Bosne i Hercegovine te iz Hrvatske koji je protekao pod pokroviteljstvom Hrvaskog Planinarskog Saveza. Ove godine organizator je bio PD Sv. Jure iz Zagvozda. Na Biokovo se uspelo preko petsto planinara iz svih djelova Hrvatske.Za planinare su održane dvije ture. U subotu se išlo sa Turije na planinarsku kuću na Ćuriji, a u nedjelju se išlo na Sv. Juru koji je zadivio planinare budući da se na putu do gore može vidjeti cijela raznolikost pirode. Opet je za fažol bio zadužen Riđo koji je i ovaj put zadatako uspješno obavio.

Na Miletinom Boru

Što se tiče toga izleta, krećemo oko devet sati sa dogovorenog polazišta-Kačićevog trga. Autom smo išli do Plenkovićevog vinograda koji se, jednim dijelom, spustio strmim padinama podno Biokova. Ove godine, kada bude prva berba, vinograd će dati kvalitetan plod te mediteranske kulture, a i zasigurno će postati jedna od dodatnih turističkih atrakcija Makarske rivijere. Pokraj vinograda skrećemo desno te se asfaltiranom cestom, blizu kamenoloma, vozimo gore, izlazimo iz auta te krećemo. Vrijeme je bilo izuzetno sparno te nije bilo lako hodati, putem se divimo raznim pločama prigodnim za penjanje, putem smo često stajali jer je bilo izuzetno lijepih pogleda, a i zbog potrebe za vodom. Ubrzo dolazimo do Miletinog Bora gdje također stajemo diveći se neobičnoj strukturi drveta iz čijih grana raste imela, a jedan dio koji je prirodno šupalj je prigodan i za sjedenje. Za otprilike pola sata spuštamo se u Žlib malo selo u Velikome Brdu koje je polazište za mnoge planinarske ture, selo odiše svojom tadicionalnošću, zanimljivom arhitekturom, a, koliko znam, nije naseljeno. U Žlibu nas je kombijem skupio Milan Bulatović, koji je bio voditelj naše Planinrske škole. Iz Velikog Brda se spuštamo u Makarsku, slijedio je kraj još jednog zanimljivog izleta koji je meni bio prvi u sklopu ove Planinarske škole zahvaljujući kojoj sam u toku dva mjeseca bio upoznat sa planinarskim temama kao što su: planinarska povijest i organizacija, boravak i kretanje u planini, o planinarskim putovima i markacijama, orijentaciji, meteorologiji, planinarskoj prehrani, osnovama alpinizma i speleologije, opasnostima u planini, prvoj pomoći, zaštiti prirode,
a nije izostala ni video projekcija iz bogate povijesti društva. Osim teoretskog dijela svaki vikend održavane su terenske vježbe i izleti.

Žlib-kratka stanka pred povratak u Makarsku

Najavio bih da se u subotu obilježava 30 godina Speleološkog odijela Biokovo (SOB), svečanost će biti održana u Planinarskome domu "Slobodan Ravlić" na Lokvi, a pozvano je čak 150 ljudi koji su bvši speleolozi da se pridruže toj svečanosti, među spomenutih 150 ljudi nalazi se i naš Borut, za kojeg sumnjam da će doći iz Izraela kako bi uveličao tu svečanost, siguran sam da će biti jako veselo gore, kao i na svim događanjima koja se odvijaju u tom Planinarskom domu,pa očekujte opširan post o tome. Nino, Riđo i ja dogovaramo neke izlete no te zamisli jako često propadaju zbog kojekakvih obaveza, a ljeto polako počinje i bit' će sve teže ići u planinu. Ovim putem bih pozvao sve ljude koji ovaj blog čitaju (a ima vas puno smijeh), koji su željni novih poznanstava, a k tome još i vole prirodu da se učlane u HPD Biokovo, jer što nas je više to bolje.

Pozdrav!

Post je objavljen 29.05.2007. u 19:21 sati.