Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/prophetanemo

Marketing

O gloženju oko jedne reklame

Pošto sam jučer namlatio hrpu gluposti, moram ih nekako potjerati u prošlost prije nego što još netko skuži da lupetam. No, klin se klinom izbija pa nastavljam s bedasturenjem.
U zadnje vrijeme se po televizijama vrti reklama u kojoj neki dečko tj. muž mjesto ženine frizure vidi pivu. Razumljivo i ne previše neočekivano. Isto tako ne baš neočekivano je da su se našle neke babe kojima, bilo zbog menopauze (što je po meni izraz za stalno pauziranje od muškaraca), bilo zbog PMS-a (koji je opet pauza od nečega, samo ne toliko trajna), ista reklama smeta. Kažu da vrijeđa žene.
(Suzdržah se od nabrajanja domaćih životinja mahom ženskog roda.)
Stvar je u tome da reklama ne vrijeđa žene nego muškarce.
Kako sad to?
Pobogu, pa tko je u toj reklami imbecil? Zar ženica što se sredila ili ono neuredno stvorenje što smisao života vidi u polulitrenoj boci gorkokiselog sadržaja boje nešto tamnije od mokraće?
Dobro, možemo reći da je to zaista slika muške polovice čovječanstva i da reklama prema tome samo iznosi žalosnu istinu.
- Promašeno, zaboravljaš da reklama ima jednu veliku manu.
?
- Žena je u njoj predstavljena otprilike onako kako je to izgledalo u socijalistička vremena. Osoba koja radi gotovo sve kućanske poslove i još k tomu mora k nečemu ličiti. Zar ti ne upada u oči da mužjak samo sjedi i čeka pivu?
Pa to bi i trebala biti uvreda muškom spolu. Mislim da smo ipak barem malo sposobniji.
- Ma nije u tome poanta. Tko mora raditi? Žena. Tko mora ići u kupovinu? Žena. To bi još bilo u redu, ali žena se prikazuje kao netko tko želi da je baš tako. Nema ni trunke emancipacije.
Emancipacija je sranje. Nju su izmislile muškarače i tvorničarke iz doba dvaju svjetskih ratova.
- Daleko od sranja. Ona je jedan od načina da se izjednače prava spolova.
Ma kakva prava! To samo kapitalizam hoće da obje polovice pučanstva crnče. Tako da se djeca lakše dovedu pred televizore, a dalje znamo.
- Nuspojava. Bit ženskih prava nije u kapitalizmu nego u tome da se završi era patrijarhalizma. Zar ti nije ogavno vidjeti npr. Muslimane ili neke kršćanske sekte koje žene smatraju vlasništvom?
To su izrodi, njima je ionako došao kraj. Mogu kamenovati koliko hoće, ali Muslimanke se danas uredno farbaju, nose moderne haljine pod onim crnim vrećama, gotovo je. Fundamentalizam može držati jedino one potpuno neobrazovane, a takvih je sve manje.
- Svejedno se protiv toga treba boriti.
Treba i ne treba. Neravnopravnost je evolucijski nazadna. Nužno propada pred onim demokratskijim uvjerenjima. Naprosto zato jer je s njima ugodnije živjeti. Osim toga, bitno je reći da na zapadu seksizam više nije masovna pojava. Napasnici uredno idu u zatvore ili plaćaju odštete.
- Nije baš tako. Ima još uvijek puno gadarija za koje se ni ne zna.
Ima, ali sad su to gadarije. Nekad je bilo normalno smatrati ženu nižim bićem, danas za to dobiš neki dlakavi sisavački epitet. Feminizam i sve slične pojave su izvršile svoj posao ovdje. Sad trebaju samo upozoravati na pojedinačne slučajeve i polako seliti na istok.
- A što je ova reklama nego pojedinačni slučaj?
Ta reklama je imbecilna, kao uostalom i sve reklame. One su stvorene za mediokritete. Ako se misliš zakačiti s jednom, moraš sa svima. Reklame su opći problem, a rješenja zasad nema. Čisto zato jer su srasle s kapitalizmom, a ljudi isto. Prelijepo im je u njemu.
- Svejedno ostaje činjenica da neke reklame vrijeđaju, a neke ne. Bila je tako ona u kojoj Severina skače...
Još jedna koja muškinje vrijeđa debelo više. Severina je ionako glupava, ali oni dolje s pivama su prikazani kao retardirani balavci. Ako je opet neka priča o spolovima, onda su opet muški ti koji su kroz reklamu omalovaženi.
Očito je da su te aktivistice nabrušene na koješta. Zbilja treba proučiti koliko od tog bijesa dolazi od men-o-pauze.
- Sad i ti vrijeđaš.
Naravno. Očekujem slovne krike raspižđenih ženki Homo sapiensa koje će mi mjesto onog drugog epiteta radije dokazati drugi. Bijesu se nadam, jer jedino on može pokazati da sam u pravu. Argumentirano objašnjenje gdje sam sve fulao bi me vjerojatno deprimiralo na najnižu razinu još otkad sam jedan cijeli dan bio kraj pive, a pio sok.
- Onda si gotov, ovdje si nasrao hrpu gluposti, ali ostavljam to pametnijima od tebe samog.
Jadnog li argumenta. Tako to ide kad sugovornik nema pojma.
- Ti si taj koji nema pojma.
Ne, nego ti. Namjerno sam te podesio bedastog tako da bez puno muke izbacim svoj rđav stav.
- Stvar je u tome da si nesposoban napisati nešto pametno.
Mogu ja idiotu (tj. sebi) dokazivati što i koliko hoću...
Glavno da su one rečenice ispod ovog.

Post je objavljen 28.05.2007. u 16:01 sati.