Glazba je put za ostvarenje kreativnog, inteligentnog, zdravog života ispunjenog radošću, tvrdi Don Campbell, autor teorije "Mozartovog učinka".
Američki glazbenik tim pojmom definira transformacijsku moć glazbe za zdravlje, edukaciju i zadovoljstvo pojedinca te poziva roditelje, nastavnike, liječnike da se njome koriste kako bi odgajali sretnije, zdravije, koncentriranije dijete.
Ime kompozitora iz Salzburga nije slučajno odabrano, jer genij potekao u glazbenoj obitelji bio je još u mačinoj utrobi izložen glazbi; rastao je njome okružen te počeo skladati u četvrtoj godini.
No, ako je Mozart bio samo jedan i neponovljiv, glazba je blagotvorna i za svu ostalu djecu bez obzira što u njih neće polučiti takvih rezultata, tvrdi Campbell te ukazuje upravo na snagu Mozartove glazbe kao dobrog poticaja za djecu.
"Mozartova glazba dobro je organizirana (strukturirana), a jasnoća i organizacija važni su za Mozartov učinak", kaže Campbell.
Rutina i ritmičnost su presudne, jer stvaraju poznato okruženje za djecu, drži Campbell i poziva roditelje da pjevaju pri obavljanju svakodnevnih aktivnosti.
Iskustva su pokazala da glazba pomaže u liječenju poremećaja slušanja, poremećaja nedostatka pažnje, disleksije i autizma.
No, ona nije samo lijek za oboljele već i stimulans za zdravu djecu i odrasle jer jača mentalno i tjelesno zdravlje, smanjuje stres, pomaže pri spavanju, pokreće tijelo, poboljšava pamćenje i svjesnost.
Slušna stimulacija kod novorođenčadi i djece pomaže lingvističkom i emocionalnom razvoju, tvrdi Campbell.
Prenosimo:Pliva.hr
Post je objavljen 03.06.2007. u 08:00 sati.