Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/domoljubni

Marketing

Kako zakrpati gumu??

Kada guma pukne trebala bi se zakrpati i trebao bi se naći uzrok njenog pucanja tako da se pucanje ne ponovi. Uzroci pucanja mogu biti brojni, od starosti gume do trnja koje je zašlo toliko duboko u gumu da oštećuje zračnicu. Neki ljeniji će odmah stavljati novu zračnicu jer tko je vidio mučiti se sa krpanjem kad nova zračnica kota svega 20 kn. Ali time problem nije riješen jer će i ta guma vjerojatno puknuti iz istog razloga kao i ona prije. Zato kad Vam pukne guma nemojte to shvatiti neozbiljno.

Znači, kad pukne guma najprije se treba kotač demontirati s bicikla pa onda se treba s felge skinuti vanjska guma i izvući zračnica. Nakon toga se treba provjeriti gumu s vanjske i unutarnje strane da nema u njoj trnja, stakla, kamenčića... bilo čega što može uzrokovati pucanje gume. Ako nađete što od nabrojanoga odstranite to. Ukoliko niste našli ništa znači da razlog pucanja nije u tome.

Jedan od razloga pucanja može biti oštećena zaštitna folija koja je položena na unutarnjoj strani felge i koja štiti zračnicu od žbica. Ako je ta folija oštećena onda je jako vjerojatno da je uzrok pucanja gume žbica. To sanirajte tako da nabavite novu foliju ili ako vam je jednostavnije da felgu iznutra oblijepite duck power tapeom koji će štititi zračnicu od žbica.

Iako se na prvi pogled čini da je kupovina zračnice ekonomski isplativija jer krpanje ipak oduzima vrijeme to nije tako. Recimo da jedna zračnica košta 20 kn, a jedan obični set za krpanje s više zakrpa i ljepilom dođe 15 kn. što nam nalaže logika: je li nakon pet pucanja gume isplativije dati 100 kn za zračnice nekom bike shopu ili sebe nagraditi s 85 kn više u džepu?

Postoje dvije vrste zakrpa za gume. One obične s ljepilom i takozvane glueless zakrpe koje su mnogo jednostavnije za korištenje, no i malo skuplje od običnih.

Prvo ću objasniti kako se vrši krpanje s običnim zakrpama pa ću onda objasniti kako s "neobičnim".

Pretpostavimo da je kotač skinut s bicikla i da je zračnica izvučena iz gume. Prvo se treba naći gdje je rupa. Napumpajte gumu i po sluhu i opipu nađite rupu na gumi. A možda ćete moći vidjeti rupu i golim okom. Nakon što ste našli rupu slijedi proces krpanja:

- obična zakrpa: uzmite brusni papir i odstranite masnoću sa zračnice u krugu od četiri centimetra okolo rupe. To činite laganim pokretima da ne poderete ili razrežete zračnicu ukoliko je papir grub.

Činite to dok guma ne postane hrapava. Ne dirajte taj dio više rukama i pazite da se ne zaprlja. Kapnite kap ljepila na probijenu zračnicu i lagano prstom razmažite po onom području koje ste očistili brusnim papirom, ali pazite da prstima ne dodirujete očišćeni dio - dakle, samo preko ljepila.

Ostavite sa strane desetak minuta da se ljepilo osuši i - još uvijek ne stavljajte zakrpu! Potom uzmite zakrpu i pažljivo prekrijte zakrpom probušeni dio zračnice i to tako da rupa bude otprilike u sredini. Ako ste uspjeli u tome - odlično! Ako niste - već je kasno... Jako pritisnite to mjesto da se što bolje uhvati i - to je to!

Provjerite da zračnica i dalje ne pušta na možda nekom drugom mjestu. Ako pušta, ponovite postupak, a ako ne, vratite zračnicu u gumu. Prije vraćanja zračnice, još jednom provjerite rukom unutrašnjost gume da provjerite nije li to što je probušilo vašu gumu i dalje unutra. Takvo krpanje traje oko 20 minuta. Najviše vremena otpada na čekanje da se ljepilo osuši.

- glueless patch: uzmite brusni papir i odstranite masnoću sa zračnice u krugu od četiri cm unaokolo rupe. To činite laganim pokretima da ne poderete ili razrežete zračnicu ukoliko je papir grub. Činite to dok guma ne postane hrapava. Ne dirajte taj dio više rukama i pazite da se ne zaprlja. Izvadite zakrpu iz pakiranja, odlijepite je, nalijepite na oštećeno mjesto ciljajući tako da rupa bude u sredini. Kad ste nalijepili zakrpu pritisnite je i držite tako pet minuta. Nakon toga vratite sve kako je bilo, napumpajte gumu i spremni ste za pokret. Takvo krpanje traje najviše deset minuta.


Post je objavljen 26.05.2007. u 08:45 sati.