O maketi:
C ( Cargo ) 130 - Hercules je u upotrebi već 40 godina, vjerojatno zato jer još uvijek ne postoji adekvatna zamjena za taj impresivni transportni zrakoplov. U sastavu ga ima preko 50 zrakoplovstavadiljem zemlje - od rodnog SAD-a, Kanade, V. Britanije, Francuske, Italije....
Iako postoje kvalitetni malzni transporteri poput C 5, C 141, C 17 ili An 124, Hercules se još uvijek " drži " zahvaljujući konstantnim poboljšanjima na motorima i elektroničkoj opremi. Pogone ga četiri propelerska motora, a velik transportni prostor i izdržljivost su se višestruko dokazali u oba Zaljevska rata, te na mnogim mjestima dostave humanitarne pomoći diljem svijeta.
Dužina: 29.76 m
Premjer preko krila: 41.33 m
Max. brzina: 603 km/h
Domet: 3700 km
Nosivost: 20 tona
Postoji i malo " napadalskija " verzija Hercules-a A ( Attack ) C 130. Ta verzija je po veličini jednaka normalnoj, ali je naoružana do zuba sa dvostrukim Vulcan topovima ( 7200 metaka u minuti ) sa desne strane trupa, prije krila, dvostrukim 105 mm Howitzerima ( haubicama ) na istoj strani iza krila koje pucaju 10 granata u minuti, te sa još dva opcionalna Miniguna.
Takozvani " Spectre Gunship " je stvoren za čiščenje i brisanje neprijateljskih zemaljskih instalacija sa lica zemlje. Iako je spor i neokretan, kažu da bi se jedan mogao lako obračunati sa bataljunom tenkova. Nosi 10 tona municije, a opremljen je i svim vrstama radara zahvaljujući kojima može napadati po mrkloj noći jednako dobro kao i po danu, te senzorima i flare sistemom koji ga čuva od raketa, projektila te drugih opasnosti.
Amerikanci su ga koristili u Afganistanu, a zadnji put su spominjao prije nekoliko mjeseci kada su SAD s jednim napale " kamp Al-Quaide " u Somaliji.
Proizvođač: Italeri
Mjerilo: 1/72
Italeri su se već dokazali u većima maketama zrakoplova - pogotovo u stupnju sastavljanja trupa koje je izuzetno dobro napravljeno. Prvo se radi podij sa glavnom palubom ( transportnim prostorom ) na kojeg se nastavlja povišeni kokpit.
Kokpit je izuzetno detaljan - sa svim stolicama za pilota, kopilota i veziste, te instrumentima. Obojao sam ga u nekoliko različitih tonova - iako se to neće vidjeti izvana kada ga budem zatvorio u trup.
Napravljen je i bočni ulaz za posadu od kojeg vode male stepenice do kokpita ( boja br. 88 )
Iako je - kao kod većine maketa - težina veča sa stražnje strane te će se prevrtati ako se ne ugradi neko opteženje, to se ovdje može riješiti izradom otvorenih stražnjih vrata koja će držati avion u ravnom položaju. Motori su također detaljni, no ne pretjerano komplicirani za izradu. Ako ste pažljivi - propeleri će se i okretati kada maketa bude gotova. Iako je Hercules popriličan, pravi posao dolazi nakon izgradnje - kada red dolazi na bojanje.
Moram da sam poprilično eksperimentirao sa odabirom boja te nekoliko puta prepravljao već gotova područja.
Na kraju sam ipak napravio paletu 5 kamuflažnih boja - skica se vidi dolje, sa crnim nosom i propelerima, a dvije " fleke " sam ostavio neobojane, u svjetlosivoj nijansi plastike, a donji dio trupa ( na koji sam možda i najponosniji jer sam prostom rukom potegnuo gotovo vodoravnu liniju ) je u svjetlosivoj 76. Na vrhu trupa je i cijev za tankiranje u letu, povezana sa unutarnjim tankovima u krilima.
Poprilično sam zadovoljan konačnim izgledom i slaganjem tonova odlučio staviti Britanske oznake.
U kompletu dolaze naljepnice za 5 zrakoplovstava ( SAD, Kanada, Italija, V. Britanija, Francuska ).
Čak sam toliko zadovljan " piturskim " radovima da evo malo više slika nego obično.
Hercules u usporedbi sa Phantomom II i Mirage-om 2000
Za kraj - još jedna izvrsna maketa iz Italeri-a, kod koje je najzabavniji odabir kamuflažnih boja ( bar za mene ).
Post je objavljen 19.05.2007. u 12:03 sati.