Area Code 313: JUAN ATKINS (Infiniti, Model 500, Model 600, Triple XXX, Channel One) - THE GODFATHER OF TECHNO!
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Area Code 313: JUAN ATKINS (Infiniti, Model 500, Model 600, Triple XXX, Channel One) - THE GODFATHER OF TECHNO!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

"well... why do so many people say that you're the Godfather of Techno?". His answer was sharp and clean: "Maybe because I am". Brussels 1994]

Juan Atkins je rođen u Detroitu (SAD) 12. rujna 1962. godine (otac mu je bio koncertni promotor). Atkins se od samog početka osamdesetih počinje baviti produciranjem i iza njega stoji preko dva desetljeća duga karijera i vjerojatno najutjecajniji rad na polju techno glazbe. Kreirajući svoju viziju futurističke glazbe inspiriran je djelima sociologa Alvin Toffler-a (autor sf djela “The Third Wave” i “Future Shock”) i iz njegovih djela uzima ime Cybotron (projekt iza kojeg se krije Atkins i Rick Davis). Krijući se iza pseudonima Cybotron, Model 500 i Infiniti Juan Atkins stvara mnoge klasike koji oplemenjuju techno i elektronsku glazbu uopće.

U tenagerskoj dobi počinje svirati bass, a poslje se prebacuje na klavijaturu i synthesizer. Krajem sedamdesetih je preko dva lokalna dj-a, Ken Collier-a i Electrifyin' Mojo-a, po prvi put čuo za grupe i glazbenike kao što su Kraftwerk, Telex, Gary Numan, Prince i B-52. Pohađao je Belleville Junior High School i tamo upoznaje dvojicu prijatelja s kojima je kasnije pokrenuo techno revoluciju, bili su to Derrick May i Kevin Saunderson-a. Kupuje si prvi synthesizer, Korg MS10, i počinje raditi neke snimke s nekakvim kazetarom i mixerom.

"That introduced me to the whole scene, the whole thing", says Juan. "You don't really know a synthesizer unless you own one, I guess. I learned about oscillators and waveforms, and things of that nature."

Nakon sto je završio high-school Atkins počinje studirati na Washtenaw County Community Collegu u obližnjem Ypsilanti-ju. Tamo upoznaje dvanest godina starijeg Rick Davis-a, vijetnamskog ratnog veterana, vrsnog poznavaoca synthesizera te velikog poklonika glazbe Electrifyin' Mojo-a. Juan Atkins (naoružan s Roland R-8 i Korg MS10 i pod velikim utjecajem Kraftwerka) i 3070 (Rick Davis) 1980. godine pokreću grupu Cybotron. Bio je bio prvi glazbeni projekt u kojem je sudjelovao Juan Atkins. Pod tim imenom su njih dvojica u Davis-ovom studiju producirali experimentalnu elektroniku.

“Man, when I saw his studio I thought I had walked onto a spaceship”

Prvo izdanje im je bilo "Alleys of Your Mind" 1981. godine koje je izašlo na Deep Space Records-u. Bio je to pametan balans između urbanog groove-a i synthesizer futurizma s kojim započinju novi electro val u crnačkoj glazbi. "Alleys of Your Mind" je odmah puštena u "The Electrifying Mojo" (WJLB-FM) radio emisiji DJ Charles "The Electrifying Mojo" Johnson-a te postaje veliki lokalni hit i prodali su oko 15000 kopija dotičnog singla iako tada većina slušatelja radija nije ni slutila da stvar dolazi iz Amerike ili iz Detroita.

“That was one of the highest points of my life” … “I can’t even describe the feeling. That’s something that you dream about all your life. And once that happens — little do you know that your work has just begun.”

Slijedeće godine (1982.) rade singl "Cosmic Cars" koji je također dobro prošao kod publike. Uskoro izdaju i svoj debi album “Enter”, a nakon njihovog brzog uspjeha kontaktira ih Fantasy Records s kojim sklapaju posao i reizdaju dotični album.

Njihova instrumentalna stvar "Clear" je najbliža zvuku kojeg će poslije nazivati techno i zvuči jednako kao i mnoge techno i electro stvari danas. Umjesto kombiniranja mnogih elemenata Kraftwerk-a u hip-hop kontekst, što je bila osnova za mnoge electro stvari, "Clear" je bila fuzija techno-popa i klupske glazbe kao produkt mračne atmosfere post industrijskog grada uz koketiranje s Kraftwerk-ovim zvukom.

Sama riječ techno ulazi u upotrebu tek kada je Neil Rushton objavio kompilaciju ”Techno! The New Dance Sound Of Detroit” za Virgin UK 1988. godine na kojoj je bila stvar “Techno City”. Postoji jedna zanimljivost vezana uz stvaranje kompilacije ”Techno! The New Dance Sound Of Detroit”. Kada je Neil Rushton skupljao tu kompilaciju Derrick May ju je ispočetka htio nazvati "The Best of Detroit House". Tome se usprotivio Atkins i rekao May-u da May svu svoju glazbu koju radi može nazvati house-om, ali ono što on (Juan) radi će se zvati techno glazbom. Tako je uz Atkinsovo inzistiranje zaživio naziv techno!

Sav Atkins-ov rad na Cybotron-u je bio više orijentiran u groove smjeru. Slušajući neke neobjavljene materijale kao “Dreammaker” iz 198?, vidi se da je prisutna borba između njih dva te da Atkins i Davis ne djele istu viziju glazbe.

“I got tired,” Juan recalls. “In my heart I felt that we should have stayed along the course [that ‘Clear’ laid out]. I made the decision to go ahead and keep the sound and go along that avenue — and if it took creating my own group and label to do it, than so be it.”

Ubrzo je Atkins napustio projekt Cybotron, najviše zbog sve veće razlike u ukusima između njega i Rick Davis-a. Juan je htio nastaviti u stilu stvari "Clear" dok je Davis imao neke svoje ideje. Nakon toga Rick Davis i novi član Jon 5 nastavljaju izdavati pod imenom Cybotron, ali za ljubitelje techna i electra grupa Cybotron se gasi onog trenutka kada je Atkins otišao iz nje.

Nakon odlaska iz Cybotron-a Atkins kreće u solo karijeru i u razdoblju od 1985. do 1989. godine kao Model 500 ostvaruje svoja ključna izdanja. Godine 1985. pokreće svoj Metroplex Records i na njemu izdaje po prvi put pod imenom Model 500 singl "No UFO's", minimalistički high-tech klasik ("they say 'no ufo'... maybe you see them fly!"). Bilo je to prvo izdanje na njegovom Metroplex-u.

“When I started the label [Metroplex], we still had Cybotron” … “There was still
the chance of releasing more records. As soon as I made the final decision, I took the track that I thought would work — one on which I had more influence and made it a Model 500 track.”


U to vrijeme Derrick May živi u Chicagu te poziva Atkinsa kod sebe i govori mu da ponese sa sobom snimku te stvari što im se na kraju i isplatilo. Dvojac uskoro prodaje tisuće snimki, te "No UFO's" postaje veliki hit. Drugo izdanje na Metroplex-u snimano u TC Speakeasy studiju, “Night Drive (Thru Babylon)”, izašlo je malo prije nego se bio rastao s Cybotron-om.

“It was going to be the release after ‘Techno City,’” … “I wasn’t happy with that record — I campaigned to not release [‘Techno City’] right after ‘Clear.’ Although I liked the record, I just felt ‘Night Drive’ would have been
the perfect follow-up.”


Nakon odlaska iz Cybotron-a Juan nastavlja suradnju s Deep Space Soundworks kolektivom, kolektiv kojeg je pokrenuo 1981. godine zajedno s May-om i Saundersonom i s kojim je našao klub u kojem će moći prestavljati svoju glazbu. Bio je to Music Institute u samom srcu Detroita. Klub je postao središte rastuće Motor City underground obitelji te je to bilo mjesto gdje su May, Atkins i Saunderson puštali glazbu zajedno s drugim pionirima poput Eddie "Flashin" Fowlkes-a i Blake Baxter-a. Music Institute osvježava osjećanje zajednice u Detroitu te inspirira i pokreće drugi val techno producenata kao što su Carl Craig, Stacey Pullen, Kenny Larkin i Richie Hawtin (Plastikman).

"Detroit is still a post-industrial city, and still somewhat boring. I think that leads to a lot of creativity, because there's no clubs to go to, there's not a lot of things to do, so folks just sit home and make music."

Naravno, sve to vrijeme Atkins nastavlja producirati, a razdoblje između 1985.-1987. biva njegovo najutjecajnije razdoblje. Singlovi kao "Night Drive", "Interference" i "The Chase", izdani na Metroplex-u, također se vrlo brzo prodaju i postaju obrazac za detroit techno; tamna i oplemenjenjena glazba strojeva inspirirana brujanjem automatiziranih tvornica i putovanja I-96 freeway-om (Detroit).

Negdje u razdoblju 1988. godine, Engleska je već bila “zagađena” zvukom koji je dolazio iz Chicaga i Detroita, a May, Atkins i Saunderson su počeli ići na svoja prva putovanja preko Atlantika te posredstvom njih trojice novi zvuk se počeo širiti Europom, a poslije i cijelim svijetom. Atkins cijelo vrijeme istražuje nova prostranstva i ruši granice, ne u fizičkom svijetu nego u svijetu techna, a kroz stvar “Ocean to Ocean” 1990. godine zamišlja harmonični svijet. Bile su to dinamične godine za techno i acid house, zvuk je počeo evoluirati u raznim smjerovima – neki su bili logični i jedinstveni, a neki kaotični i strani.

Singl “The Passage” je snimio 1992. godine u skromnom studiju u Nottinghamu u Engleskoj i izdao na Apollo labelu. Stvar je nevjerojatno nabijena movingom sa srceparajućim cordom i baslinijom koja izravno komunicira s tvojom dušom.

“It was a place that looked like an elementary school,” Juan recalls. “I was there for like four days straight. Over there they start the sessions like early to get a full day’s work in. You don’t have the luxury of working at your leisure. Normally, I work at night. But because we were on the clock, you have to get in there no later than noon. So me and the engineer would play ping pong to loosen up before the session.”

Tražeći inspiraciju Atkins iz Engleske odlazi u Berlin. Negdje u to vrijeme belgijski R&S Records počinje izdavati uradke techno umjetnika kao što su Joey Beltram-a (NY), C.J. Bolland-a i Speedy J-a., a berlinski Tresor Records (1993. godine) izdaje naslove mnogih američkih projekata drugog vala Detroit producenata, Underground Resistance (kao X-101), Jeff Mills-a, Blake Baxter-a i Eddie Fowlkes-a. Te godine Atkins posjećuje Tresor label studio i surađuje s 3MB (“3 Men in Berlin”). 3MB je in-house produkcijski tim Thomas Fehlmann-a i Moritz Von Oswald-a (za one koji neznaju, Moritz Von Oswald (Maurizio) zajedno s Mark Ernestus-om se krije iza kultnog Basic Channel-a). Snimaju (3MB) “Jazz is the Teacher” zajedno s Atkinsom, a Von Oswald također surađuje s Atkinsom i dvije godine kasnije na “Starlight”-u (metroplex M-024) i albumu “Deep Space”.

“I recorded that in Moritz’s (VonOswald) studio. Moritz was the engineer,”
Juan clarifies. “It wasn’t collaboration. I recorded 60-70% of the Deep Space album in Berlin. To be honest, Dimitri inspired me on that record — he suggested that I just do something “real quick” in the studio, to come up with like a three-minute song. It just came out; it took me all of a half an hour to finish it.”


“Deep Space” je bio njegov prvi album nakon što je prekinuo s projektom Cybotron, a izdao ga je 1995. godine na belgijskom R&S Records-u pod imenom Model 500. Isti label izdaje ključnu kompilaciju Model 500 singlova izdanih na Metroplex-u, a kompilacija je nosila naslov “Classics”. Također i s “Sonic Sunset” EP-om na R&S Records-u Atkins polučuje veliki uspjeh.

Druga retrospektiva “Tresor's Infiniti Collection” prati Atkinsov rad pod imenom Infiniti snimljen u razdoblju 1991. do 1994. godine i koji je objavljen na različitim labelovima uključujući Metroplex i Radikal Fear (Chicago). Na njoj se nalazi i stvar “Game One” koju je producirao u suradnji s Orlando Voorn-om i to je jedna od najzapamćenijih Atkinsovih stvari. Nakon toga je prošlo nekoliko godina prije nego je objavio neki dodatni rad.

U rujnu 1998. godine Tresor objavljuje “Skynet” koji je radio pod imenom Infiniti, a mjesec dana kasnije Američki label Wax Trax Izdaje Juan Atkins-ov mix album “Juan Atkins: Wax Trax! Mastermix Volume 1” koji je sastavljen od njegovih stvari izdanih pod imenima Model 500 i Infiniti, te od stvari drugih producenata kao što su Robert Hood, Pacou, Maurizio, Dj Assault itd…. Početkom 1999. godine na R&S Records-u izlazi drugi Model 500 full album pod nazivom “Mind and Body”. Iste godine na Kickin Records-u objavljuje mixani cd “Juan Atkins - MasterMix No. 1”, a kao Infinity izbacuje Never Tempt Me (EFA, 1999). Godine 2001. na OM Records-u izlazi "Legends: Volume 1 - Juan Atkins" miksana kompilacija laganog house karaktera te mu na Metroplex-u 2002. godine izlazi mixana kompilacija “Timeless” sastavljena od probranih Metroplex izdanja.

Nakon nekoliko zasebnih putovanja u Kaliforniju (uključujući i putovanje kada je radio remix na stvari “Cosmic Cars” 1987.), Atkins se za stalno seli na zapadnu obalu 200?.

“I really hadn’t intended on moving out here” … “I had a booking, and when I got finished I was here for a couple extra days. And I realized this is where I needed to be — I just felt it.”

Zadnji album je izdao 2005. godine za berlinski Tresor pod nazivom “The Berlin Sessions”. Na album je surađivao s berlinskim techno producentom Pacou-om. Također je u travnju 2005. godine za Tresor povodom 20 godina Metroplex-a izdao “Juan Atkins - Metroplex 1985-2005” (2XCD Tresor 216).

Istaknuo bih još njegovu suradnju s Underground Resistance-om i Mike Banks-om pomažući im pri stvaranju nekih klasika kao što su Underground Resistance - Galaxy 2 Galaxy i Red Planet serija izdanja. Također je radio remixe za grupe i izvođače kao što su Inner City, Dr. Robert & Kym Mazelle, Coldcut, Yazz, Fine Young Cannibals, Seal, Tom Tom Club, The Beloved, Style Council, Dave Clark i Carl Cox.

Kad nekome kazeš za Juan Atkins-a da je “The Godfather of Techno”, čovjek bi pomislio da Juan uživa veliki ugled u mainstream glazbenoj industriji. No, ne bih se noglo reći da je tako. Vjerojatno zato što Juan niti jednoga trenutka nije odstupio od svoje vizije, razlika između zadnjih Model 500 izdanja i njegovog rada pod Cybotron-om je jako mala. Dva desetljeća nakon singla "Clear" Atkinsov utjecaj se osjeća svugdje oko nas; u zvuku rave-a, u chilly electru Pan Sonic-a, u UK acid house-u, u glazbenom izričaju grupe Faithless i naravno u mnogim Detroit umjetnicima kao što su Aux 88, Robert Hood, Mike Banks i njegovom Underground Resistance-u.

So, who's the originator of techno? Just ask Atkins.

What is Techno?
-Music that sounds like technology
Greatest Techno record?
-Home Computer - Kraftwerk
Do you love machines?
-I don't love anything that can't love me back
Favourite machine?
-Roland R-8
What would you do if you had the chance to make a record with Kraftwerk?
-Take plenty of notes
Kevin Saunderson is...
-A go getter
Derrick May is...
-Creative
Juan Atkins is...
-A man with vision
Who is the originator?
-Juan Atkins
Who is the innovator?
-Derrick May
Who is the elevator?
-Kevin Saunderson
Will you ever stop making music?
-No
What is music?
-Sound painting
Is there a future for this world?
-Yes. But not as we know it now.

From the liner notes to Retro Techno/Detroit Definitive/Emotions Electric, Nettwork, 1991


Ovdje mošete skinuti jedan mix sastavljen od Juan-ove produkcije (model 500, cybotron, channel one) --->

Xed & N_ter - Tribute 2 Juan Atkins mix (56 mb)
01. model 500 – the passage
02. model 500 – no ufo's (d-mix)
03. cybotron – r9
04. cybotron – cosmic cars
05. cybotron – clear
06. model 500 – off to battle
07. model 500 – time space transmat
08. cybotron – alleys of your mind
09. model 500 – the future
10. model 500 - night drive
11. channel one – technicolor
12. model 500 – it's time
13. cybotron – cosmic raindance

Post je objavljen 12.05.2007. u 08:52 sati.