Moritz Von Oswald & Mark Ernestus (Maurizio, Basic Channel, Burial Mix / Berlin)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Moritz Von Oswald & Mark Ernestus (Maurizio, Basic Channel, Burial Mix / Berlin)

Moritz Von Oswald i Mark Ernestus, dvojica berlinskih umjetnika, imali su jako veliki utjecaj na techno glazbu tokom devedesetih, te su vjerojatno jedni od najutjecajnijih i zagonetnijih producenata u elektronskoj glazbi. Ernestus i Von Oswald unutar svojih labela (M, Basic Channel) predstavljaju zvuk temeljen na dub-u i techno minimalizmu koji i dan danas zvuči svježe. Bez obzira na minimalističku strukturu i jednostavnost taj njihov zvuk ima nekakvu dubinu i toplinu, te u sebi ima taj nekakav hipnotički osjećaj. Glazba koju su objavljivali na tim labelima se može smatrati nekakvom poveznicom berlinskog i detroitskog techna i svojevrsnim techno klasicizmom.

Veći dio zasluga za sve ovo ide Moritz Von Oswald-u koji je živeći u Berlinu postao dio scene koja se stvorila oko kluba Tresor i oko istoimenog labela kao i oko dućana s pločama Hardwax-a. U prvoj polovini osamdesetih Von Oswald je bio bubnjar u njemačkom post-punk/electronic-pop bendu Palais Schaumburg iz Hamburga kojeg su sačinjavali F.M. Einheit, Holger Hiller, Moritz Von Oswald, Ralf Hertwig i Thomas Fehlmann. Nakon odlaska iz benda dolazi do njegove preobrazbe od svirača do producenta, te nastavlja raditi s prijateljem Thomas Fehlmann-om kao 3MB (3 Men in Berlin). Fehlmann je Moritz-a početkom devedesetih po prvi put uveo u svijet techno glazbe, a on sam (Fehlmann) je kasnije postao član britanske elektronske ambijentalne grupe The Orb.

Taj ulazak Moritz-a u scenu se poklapa sa početkom složenih političko-socijalnih gibanja, ujedinjenja Njemačke i raspada istočnog bloka, kada su gomile mladih ljudi iz istočnog i zapadnog dijela Berlina željni slobode i dobre zabave tražili nekakvo utočište. Većina tih nadarenih berlinskih glazbenika i dj-a je to utočište našla u berlinskom klubu Tresor, a kasnije i labelu Tresor (1991.).


3MB
Upravo je projekt 3MB, iza kojeg stoje Fehlmann i Von Oswald, in-house projekt berlinskog Tresor Records-a. Ta Von Oswald-ova povezanost s Tresorom mu je omogućila rad s pionirima detroit zvuka koji su u to vrijeme bili toplo primljeni u Berlinu, Blake Baxter-om, Eddie Fowlkes-om i Juan Atkins-om. S Blake Baxter-om 1991. godine Von Oswald i Fehlmann rade na Baxter-ovoj ploči “Dream Sequence” (Tresor), te 1992. godine samo Von Oswald kao koproducent na ploči “The Project” (Tresor). S Eddie 'Flashin' Fowlkes-om 1992. godine kao 3MB surađuju na “3MB Featuring Eddie 'Flashin' Fowlkes” 2xLP, a 1993. godine surađuju na “The Birth Of Technosoul” 2xLP (tri stvari). Te iste godine njih dva s Atkinsom rade na ploči “Jazz is the teacher” (Metroplex), a 1994. godine Moritz sam na Infiniti stvari "Think Quick" (Moritz Von Oswald Remix/Metroplex) te na stvari “Starlight” (Moritz Mix/Metroplex 1995.). Iste je godine Moritz također surađivao s Atkinsom na njegovom albumu “Deep space” (RS). Von Oswald je s Fehlmann-om radio i pod imenom Schizophrenia (1995, Tresor)


M/Maurizio
No vratimo se ponovo negdje na početak devedesetih kada je Moritz upoznao Mark Ernestus-a koji je u to vrijeme vodio poznati berlinski dućan s pločama Hard Wax. Moritz je kao stalni kupac u dućanu razgovarao s njim o svojim glazbenim idejama te su se ubrzo sprijateljili. U podrumu dućana je bio studio i u tom studiju njih dva počinju snimati prve Maurizio stvari za M label kojeg su sami pokrenuli. Prvo izdanje za taj kultni M label je bilo “Ploy” EP (1992.) na kojem se nalazi i Underground Resistance remix. Drugo izdanje (M02) je bio Vainquer (Rene Lowe) “Lyot” (1992.) čiji je remix objavljen na Basic Channelu (BC-03 “Lyot Reshape” 1993.), a treće (M03) je bilo “Domina” iz 1993. godine na kome se nalazi Carl Craig-ov Mind mix i Maurizio mix. Tokom razdoblja 1995.-1997. izdaju i preostala četri M izdanja.

M diskografija:
M01 Maurizio “Ploy” [EP] 1992
M02 Vainquer “Lyot” 1992
M03 Maurizio “Domina” 1993
M04 “M 4” 1995
M04.5 “M 4.5” 1995
M05 “M 5” 1995
M06 “M 6” 1996
M07 “M 7” 1997
MCD 1997

Zadnje izdanje iz te kultne M serije je bilo M07, a iza svake ploče stoje Moritz von Oswald i Mark Ernestus s izuzetkom M02 ploče. Ta serija M1-M7 ima sličnu strukturu stvari, bila je to mješavina minimal techna s dub-om, izraženi echo, skoro isti sub bass na svakoj ploči, stalni bassdrum, hi-hat i tu i tamo pokoji handclaps. Niti više niti manje, ali to bi otprilike bilo to s tim da je prvo izdanje bilo malo tvrđe od ostalih. Kasnije M ploče (od M3) su sadržavale po jednu različitu verziju određene stvari na svakoj strani ploče. Iako su bili privrženi pločama 1997. godine su ipak izdali kompilacijski CD tih M izdanja.


Basic Channel
Opet ću se malo vratiti u nazad, u 1993. godinu. Usporedno s radom na Tresor i M labelu Moritz von Oswald je te godine s Mark Ernestus-om pokrenuo još jedan projekt/label, Basic Channel. Na njemu su njih dvojica pod različitim pseudonimima (Cyrus, Quadrant, Octagon, Phylyps, Radiance) izdali seriju ploča. Prva ploča na Basic Channel-u im je bila pod imenom Cyrus “Enforcement” (BC-01/1993.). Na toj prvoj ploči surađuju s Jeff Mills-om koji radi Mills Mix stvari “Enforcement” koja je kao i ta Mills-ova obrada bila snažna acid stvar dok je treća stvar na ploči bila čisti i izvorni acid bassline i odmah se dalo vidjeti da će BC biti nešto posebno. U razdoblju 1993.-1995. su uslijedila i slijedeća Basic Channel izdanja (bilo ih je dvet + kompilacijsli CD).

Basic Channel diskografija:
BC-01 Cyrus “Enforcement” 1993
BC-02 Phylyps “Trak” 1993
BC-03 Vainqueur “Lyot (Reshape)” 1993
BC-04 Quadrant “Q 1.1” 1993
BC-05 Cyrus “Inversion” 1994
BC-06 Quadrant “Dub” 1994
BC-07 Basic Channel “Octagon / Octaedre” 1994
BC-08 Radiance “I / II / III” 1994
BC-09 Phylyps “Trak II” 1994
BCD Basic Channel: BCD 1995

Treće izdanje “Lyot Reshape” (BC-03/1993.) je obrada Vainqueur “Lyot” stvari koja je godinu ranije objavljena na M02. Iza svih tih izdanja stoje Moritz Von Oswald i Mark Ernestus, a koncept objavljivanja na pločama je bio isti kao i kod M serije. Tih devet Basic Channel izdanja bila je jedna mješavina stilova gdje su njih dvojica otkrivali nove teritorije unutar techna i dub-techna. BC stvari, kao i kod M serije, u sebi nose duboke basslinije te izraženi echo i dobar ritam, a strukture zvukova su s minimalnim promjenama čija je osnova uzeta iz detroit techna, ali s velikim utjecajem dub-a. Njihove stvari možete pustiti od bilo kojeg trenutka trajanja i stvar neće izgubiti smisao, i dalje će zvučati kao da svira od uvjek. Nakon što su 1995. godine izdali “Basic Channel” kompilaciju svojih materijala koje su izdavali prethodnih godina na BC-u, label se ugasio. Iako je BC postojao samo dvije godine (1993. - 1995.) ostavio je duboki trag u techno glazbi te je postao jedan od najslavnijih techno labela.


Main Street/Burial Mix/Rhythm & Sound
Nakon gašenja Basic Channel-a pokreću Burial Mix label 1996. godine koji je također bio rezerviran, kao i M i BC, samo za njihovu produkciju pod imenom Rhythm & Sound. Pod tim imenom stvaraju glazbu kojom mješaju techno, dub i reggae gdje jamajkanski vokalist pjeva ili priča preko techno beata; duboka basslinija, puls ritam mašine, metallic organ riff kao pozadinski ritam i reggae vokal, to bi bilo obilježije Rhythm & Sound-a. Iduće godine (1997.) su pokrenuli i Rhythm & Sound label na kome također izdaju Rhythm & Sound produkciju. Prvo izdanje na Burial Mix-u je bila 10" ploča (BM 01) s dvije stvari na kojoj su jednu stvar radili u suradnju s vokalom Paul St.Hilaire (Tikiman). Isti koncept je zadržan i na svakom slijedećem izdanju Burial Mix-a, a stvari se kreću od 110 do 128 bpm-a. Zvuk je drugačiji nego zvuk Basic Channel-a ili M izdanja, ali i dalje sa sličnim obilježjima. Na Rhythm & Sound “W/ The Artists” (BMD2/2003.) albumu surađuju s reggae pjevačima poput Cornel Campbell, Jennifer Lara, Love Joy or The Chosen Brothers (aka Lloyd "Bullwackie" Barnes). Tim tragom je išao i njihov slijedeći CD/LP album pod imenom Rhythm & Sound, “See Mi Yah” (BMD4/2005.).

Pokrenuli su i house label Main Street (1995.–1999.) na kojem izdaju pod imenima Round One, Round Two, Round Three, Round Four i Round Five. Na njemu su surađivali s Ron Trent-om, Chez Damier-om i Tikman-om.


2002. godine Scion (Pete Kuschnereit aka Substance i Rene Löwe aka Vainqueur) uređuju stvari Basic Channel-a koristeći Ableton "LIVE" i bacaju ih na “Scion: Basic Channel” kompilaciju koja je izdana na Tresor-u. Mark i Moritz su takoreć mentori Kuschnereit-u i Löwe-u koji su pod velikim utjecajem njih dvojice pokrenuli Chain Reaction label kao platformu za izdavanje glazbe svojih prijatelja. Ovaj mix u biti pokazuje koliko je glazba Basic Channel-a uistinu bezvremenska. U njemu se usredotočuju na stvari poput Cyrus (Enforcement, Recall, Inversion), Phylyps (Trak I, Trak II), Quadrant (Q 1.1, Infinition), Octagon/Octaedre uključujući i The Climax (basic reshape).

Stvar The Climax (basic reshape) je reizdana 2004. godine na ploči Basic Channel “Basic Reshape” koja sadržava dva jako slobodna pristupa Carl Craig-ovim stvarima (Remake - Basic Reshape i The Climax - Basic Reshape). Stvar "The Climax" (Carl Craig) je izdana 1991. godine na Planet E label-u a Mark Ernestus i Moritz von Oswald su je obradili 2001. godine za Planet E i bila je to jedna od naj hipnotizirajućih stvari koje je dvojac izdao od gašenja Basic Channel-a. Iste godine su izdali Quadrant “Infinition” koji je već ranije bio izdan na Planet E labelu (1993.). Izdanja dvojca pod imenom Quadrant kao i većina drugih s Basic Channel-a zvuče potpuno izvan vremena.

Moritz Von Oswald i Mark Ernestus je još jedan misteriozni dvojac koji se krije iza više projekata. Poniknuli su u Berlinu ali s jakim vezama s Detroitom. Ne daju intervjue, ne zato što žele sebe mistificirati nego zato što to jednostavno ne žele. I ne, nisu pobudili toliko zanimanje među techno zajednicom zbog svoje tajanstvenosti nego zbog svoje glazbe. Veliki su obožavatelji dub-a što se vidi po njihovom nekadašnjem radu kao i po njihovom današnjem radu na labelu Burial Mix. Njihov rad je bio jako utjecajan za Thomas Brinkmann-a, Robert Henke-a (aka ˝ Monolake), Wolfgang Voight-a, te za sve umjetnike koji su kasnije izdavali na jednako utjecajnom Chain Reaction labelu. Za svaku ploču Ernestus i Von Oswald su se vraćali svojim korijenima, dub-u, chicago houseu i detroit technu. Spajajući te zvukove s berlinskim stanjem uma doveli su Basic Channel do toga da postane jedno od najcjenjenijih imena unutar techno zajednice što se može vidjeti i po tome što mnoštvo današnje minimalne elektronike ima u sebi Basic Channel DNK.


http://basicchannel.com/l
http://hardwax.com/
http://www.circonium.de/music/bc_overview.html
http://www.kompaktkiste.de/maurizio.htm
http://www.kompaktkiste.de/basic_channel.htm


Post je objavljen 12.05.2007. u 08:42 sati.