RECENZIJA: B'Day + Deluxe Day.......

Beyonce - Green Light.mp3
Već neko vrijeme želim napisati recenziju ovog albuma, međutim prvo sam mislio kako uopće nije potrebno predstavljati album koji je već duže vrijeme vani (jer svi malo "stariji" o kojima sam pisao, uglavnom nisu dovoljno promovirani ili su promovirani na nekoj "regionalnoj" razini), a za kojeg svi znaju. Onda sam se predomislio zbog re-izdanja albuma, a i jer sam shvatio da želim napisati nešto o tom albumu koji je u velikoj mjeri obilježio prošlu r&b godinu, te djelomično i zbog prašine koje se digla oko spotova, njezine pretjerane ambicije, manipulatorskog promidžbenog sustava i svega što se vrti oko Beyonce.
Beyonce je zapravo jedina glazbenica za koju uopće ne znam u koju bih ju skupinu svrstao. U tom nekom ženskom r&b svijetu postoji skupina glazbenica koje stvaraju glazbu, pišu tekstove, melodije, surađuju na produkciji i svemu što je vezano uz njihov glazbeni proizvod, jer žele biti uključene u stvaranje svoje glazbe. Žele se poistovjetiti s istom, pokazati sav svoj senzibilitet, talent i punokrvnost u glazbi.
I postoji grupa glazbenica koje, da se tako izrazim, stvaraju plastičnu glazbu. Koje nemaju veze s finalnim proizvodom u nekoj većoj mjeri i čiji je jedini zadatak, nakon što su se svi okupili, napisali pjesmu i dodali joj sve potrebne sastojke, pojaviti se u studiju i otpjevati nešto što uopće ne osjećate. Tako se nerijetko događaju ispadi tipa onaj Joss Stone, kad je nedavno izjavila da iza prva dva albuma uopće nije stajala. A slične stvari izjavljuje i Christina Aguilera, koja očigledno nikad ne stoji iza svog albuma, jer već na slijedećem tvrdi da je ona ..."upravo to na aktualnom albumu, napokon je pokazala pravu sebe, što na predhodnim albumima nije mogla". Mogla je sigurno. Barem se danas sve može u glazbi. Ali u nedostatku vlastite osobnosti i identiteta, pjevačice tog kalibra smatraju da je dovoljno sakriti se iza jačine svog glasa, vrišteće interpretacije, a sve ostalo opravdati činjenicom kako one znaju pjevati, za razliku od drugih. Isto tako mislim da su glasovi nekih pjevačica precijenjeni. Oni dviju spomenutih pjevačica pogotovo.
Glas Beyonce Knowles je premalo cijenjen. I sad se vraćam na početak priče. Beyonce je zapravo dovela svoj status do granice gdje nije lako biti cijenjen. S jedne strane ima izvanredan glas, odlične kantautorske sposobnosti, dobra je plesačica, ima odlične scenske nastupe i povrh svega dobro izgleda, pa bi ju se zbog toga nedvojbeno trebalo svrstati u prvu spomenutu skupinu. S druge strane, njezina očigledna glad za uspjehom, ambicioznost i sve pozadinske priče o njoj i njenoj obitelji čine ju nekako nedostupnom i hladnom, nije baš neka osoba sa stilom, što je nebrojeno puta pokazala, a i često kao da šalje poruku da je javna prezentacija osobe važnija od same glazbe. Stoga ju je istovremeno teško svrstati u tu spomenutu prvu skupinu.
Međutim, ono što je ovim albumom pokazala jednostavno je. Njen talent (ali i ambicija) ide dalje od onoga što vidimo. I ako mi to slučajno ne primjetimo, ona će nam to vrlo rado dati do znanja. I sve nam to ponoviti nekoliko puta u slučaju da netko nije shvatio. Zato će u tu svrhu izbaciti desetak singlova s albuma, sve dok neki ne dođe do broja 1, snimiti isto toliko spotova, snimati na stranim jezicima, snimati filmove...... Jer uspjeh ima svoju cijenu, a ona je spremna platiti najviše od svih.
Ironija ili ne, ovaj album nema loše pjesme. Na albumu je redom okupila sve najveće producente: Rodney Jerkins, Stargate, Rich Harrison, Sean Garrett, The Neptunes, Swizz Beatz i ostali, a svi redom obavili su dobar posao u suradnji s glavnom protagonisticom cijele priče. I možemo ju voljeti ili mrziti, ali ona je najveća r&b/pop zvijezda današnjice. Najzanimljivija stvar na albumu je upravo ta što nema pjesme koja je hit na prvo slušanje (izuzev hita Irreplaceable), a zapravo su sve. I na sve se s vremenom možete navući.
Potvrda kvalitete albuma došla je u konačnici i u obliku nagrade Grammy za najbolji r&b album.
Beyonce je snimila spotove za sve pjesme s albuma, a ako ste vidjeli sve spotove, nema se tu što previše objašjavati. Svaka od tih pjesama zapravo je dovoljno jaka da bude hit singl.
Reizdanje albuma s nekoliko novih pjesama (od kojih je Flaws & All moj osobni favorit), nekoliko prepjeva na španjolski i spotovima, bit će objavljeno danas u Americi, te za 3 tjedna u Velikoj Britaniji.
Ovdje je pjesma Green Light, meni jedna od najboljih s albuma. Uživajte!
OCJENA: 5

Post je objavljen 03.04.2007. u 02:16 sati.