Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/makete

Marketing

U Boot Type XXI - U 2540

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

O maketi:

Klasa XXI njemačkih podmornica je bila najnaprednija podmornica na svijetu kada je porinuta, a njezin cjelokupni dizajn je utjecao na nacrte svih modernih podmornica, nuklearnih ili dizelskih.
Zapravo su amerikanci za svoje prve nuklarne podmornice prekopirali nacrte klase XXI, jedina razlika je bila da su američke imale nuklarni pogon, a njemački original je samo dosta učinkovitije koristio dizelski pogon.
Dizajnirao i osmislio ju je njemački nezavisni projektant Hellmuth Walter već davne 1933, no njezina superiornost nije prepoznata do 1942, kada je zapovjedništvo Kriegsmarine-a zapovjedilo pod hitnu gradnju i opremanje čitave njemačke podmorničke mornarice novim XXI-cama.
Za njih su predviđene oznake U 2500 - U 4000 ( sa 1500 planiranih primjeraka ).
Podmornice ove klase su bile superiorne u svim pogledima, sva područja tehnike jedne podmornice su unaprijeđena:
Od udobnosti posade ( koju je činilo 58 podmorničara ) koja je sada imala odvojene spavače prostore, tri udobna WC-a i tuševe.
Sistem punjenja torpednih cijevi je također poboljšan - iz 6 pramčanih cijevi se u 20 minuta moglo ispaliti 18 torpeda, flak obrana mosta se sastojala od 2 kupole uvučene u most.
Sonari su također bili zadnji krik tehnologije, ali najveća prednost je ležala u unutarnjem trupu u obliku osmica. Takav trup je omogućavao više mjesta za akumulatorske baterije, te je zahvaljujući tome ( i promjenjenom sistemu osovina ) klasa XXI mogla posve NEČUJNO kliziti ispod vode, i to čak brže nego na vodi ( 17,5 čvorova ispod vode vs. 15,5 čvorova na površini ).
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Iako su Nijemci prije kraja rata uspijeli izgraditi 118 podmornica klase XXI, nijedna nije uspijela biti upotrebljena u ofenzivnim misijama do kraja rata. Sve su bile većinoma u misijama patrole, te su potopljene od strane savezničkih zrakoplova.
Jedini preživjeli primjerak je upravo U 2540 koja je prvo potopljena 4. 5. 1945, zadim podignuta, restaurirana i modernizirana, te priključena u sastav Bundesmarine-a ( mornarice Zapadne Njemačke ).
1958 je preimenovana u Wilhelma Bauer-a, a 1960 godine umirovljena.
Od 1984 je u sklopu Tehničkog muzeja u Bremerhaven-u, te je jedina preživjela od svoje klase do današnjih dana.
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

Proizvođač: Revell

Mjerilo: 1/144

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Kako je podmornica u pitanju, pri sastavljanju nema nekih prevelikih problema, trup je u dva dijela, Free Image Hosting at www.ImageShack.usno morao sam upropastiti prednja krilca za zaranjanje koja bi se mogla lijepo namiještati u razne položaje, zagubio sam jedan dio pa sam ih morao fiksirati ljepilom.
Trup je napravljen u dvije boje - donji u tamnu br. 77, a gore sam malo eksperimentirao sa 374 ( koju sam uzeo za probu ) i moram reći da je super ispalo - brzo se suži, te je izuzetno glatka. Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Na mostu koji je obojan sa bojom br 57 su dvije ugrađene kupole flak topova koje se okreću, krila za zaranjanje iza propelera, te kormilo su pomični ( njih nisam uspio upropastiti... ).
Propeleri su u klasičnoj 92-ki, dok sam postolje obojao u sada univerzalnu tamnoplavu 52 koju koristim za postolja brodova.

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

Post je objavljen 27.03.2007. u 20:42 sati.