RECENZIJA: TIMBALAND

Timbaland feat. Keri Hilson & Sebastian - Miscommunication
Nemoguće mi je napisati ovu recenziju bez da se osvrnem na neke druge komentare o ovom albumu.
Nevjerojatno mi je koliko je nekim osobama teško napisati suvislu kritiku bez da posegnu za nekim niskim metodama. Smiješno je zapravo čitati kako neke osobe koje nisu poslušale više od 20 albuma (različitih izvođača!) u životu, koji misle da se glazba pojavila kad i izvođač kojeg vole, koji nikad nisu čuli album izvan te njihove zadane kategorije "ovo moram voljeti-ovo ne" i kojima su Brandy i Monica vrhunac glazbe, smatraju da su kompetentni ocijeniti ikoji album. Takva "recenzija" uglavnom rezultira time da se niotkuda u tekstu pojavi rečenica o nekom drugom pjevaču, kojeg se onda usporedi s nekim trećim, a sve to zapravo nema veze s albumom koji se komentira. Nego ima jednu jedinu svrhu-dati nekako do znanja da netko ne pjeva kako treba. I pitanje-kad će početi pjevati kako treba? To se najčešće pojavi kod osoba koje nemaju izgrađen vlastiti ukus.
U nekom srazu Timberlake-Timbaland, uopće nije bitno naglasiti tko je pobjednik. I moralni i praktični. Ne cijenim Justina Timberlake kao osobu. Naprotiv, mislim da je prilično lejm. A to je nekoliko puta dokazao svojim izjavama, postupcima, pa čak i novom pjesmom na kojoj se udružio s Furtado i Tmbalandom gdje pljuju po svima oko sebe. Međutim, tu dolazimo do nečeg što se zove "smislena i objektivna kritika", za koju očito neki blogeri nisu čuli. Ili ne žele čuti, od nemogućnosti da se izdignu iz nekog malodušja gdje dobru ocjenu može dobiti samo izvođač kojeg vole, a lošu-kojeg ne vole. Pa se tako automatski stavljaju rame uz rame svim onim našim kvazi-kritičarima, koje ljudi jako dobro prepoznaju kao fejkere.
Justin Timberlake piše svoje pjesme, tekstove i melodije, a uz to i pleše. I gle čuda, postojao je i prije nego mu je Timbaland producirao nekoliko pjesama. Naprotiv, prodavao je više milijuna albuma dok je bio u matičnoj mu grupi, gdje je pisao većinu pjesama, nego što ih prodaje sada. Ali naravno, treba baratati informacijama, a to je nekima teško. A dovesti ga u usporedbu s nekim marginalnim pjevačem kao što je Ginuwine i više je nego besmisleno. Ginuwine, volio ga netko ili ne, nije bio cijenjen od strane kritičara i struke. A posljednji album prodan je u bijednih 80 000 kopija, što znači da je izgubio i svoju fan bazu.
Ipak, jedan od tih blogera nije čak ni htio poslušati ovaj album zbog loših Timbalandovih radova u zadnje vrijeme. Ali, eto, ipak se odvažio. Bilo je to pitanje "biti ili ne biti". Shvatio je valjda da se nešto mora preslušati prije nego se komentira. Bravo.

A sada o albumu.....
Ovaj album lako bi se mogao usporediti s Diddyjevim Press Play, koji je izašao prije nekoliko mjeseci. Obojica su na albumima okupili aktualne glazbene zvijezde koje odrađuju više posla od njih samih, a oni album nazovu svojim. S nekim sitnim razlikama. Uz to što je Diddy nedvojbeno bolji reper, produkcija na njegovom albumu znatno je raznolikija. Međutim, ne i bolja. Dok smo se na Press Play naslušali i loše produkcije, ovdje takvih većih propusta nema.
No ovaj album teško se može okarakterizirati kao nešto više od stilske vježbe, u kojoj najvažniju ulogu ima Timbalandov ego. I eventualno promocija Keri Hilson.
Vokali se nerijetko gube u samoj produkciji (Release, The Way I Are, Bounce, Scream....), pa tako od svih gostiju najbolje zazvuči 50 cent, Release zvuči kao Sexyback part II, a Fantasy kao Promise u remixu, s malo lošijim vokalom (ipak, čudno, jedna od boljih pjesama). Teško je ne primjetiti da bi daleko bolje bilo da je Timabaland uručio sve te pjesme svojim gostima. Ovako okupljenje na jednom albumu previše imaju sličnih elemenata, a Timbalandovi dijelovi jednostavno su loši.
Pjesma Miscommunication (feat. Keri Hilson & Sebastian) najbolja je na albumu. Za tu pjesmu stavio sam i link. Relativno dobro zvuči i Apologize (feat. One Republic), no takve slične pjesme imali smo već prilike čuti kod svakog drugog britanskog pop/rock izvođača. Naravno, ne ovako preproducirane.

Post je objavljen 23.03.2007. u 15:31 sati.