Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/babl

Marketing

trajanje sadašnjosti



Srednjevjekovni filozofi, teolozi i znanstvenici prepirali su se koliko anđela može stati na vrh igle i koliko konj ima zuba. Broj anđela nikada nisu utvrdili, ali se napokon netko sjetio kako riješiti prijepor o broju konjskih zuba: nagovorio je ostale da siđu u dvorište, otvore konju gubicu i prebroje.

Na sličan način je Ernst Pöppel, profesor psihologije iz Münchena, riješio vjekovno pitanje koliko traje sadašnjost - izmjerio ju je. Nizom domišljatih eksperimenata na velikom broju ispitanika utvrdio je da sadašnjost traje od tri stotinke sekunde do tri sekunde (od 0,03 do 3 sekunde). Na primjer, dva zvuka koja stignu do nas u razmaku manjem od 0,03 sekunde čut ćemo kao jedan, a niz tonova između kojih je razmak duži od tri sekunde čut ćemo kao nepovezane, a ne kao melodiju.

Tri sekunde je ono vrijeme koje osjećamo kao sadašnjost, koje nazivamo "sada". Sadašnjost je tri sekunde koje upravo traju. Ono što se dogodilo prije tri sekunde već prepoznajemo kao prošlost. Ako naglas pročitate prvu rečenicu ovog odlomka i pri tome gledate sat koji pokazuje sekunde, otkriti ćete da ona traje kroz tri sadašnjosti.

Naši životi pulsiraju u intervalima od po tri sekunde. Brzo to prođe, i nepovratno. Maloprije sam ispratio pogledom divlju patku koja je proletjela pokraj balkona na kojem sam stajao i osadržajnila jednu od mojih sadašnjosti. Tako se i ovaj tekst koji ste upravo pročitali upleo u vašu prošlost, da bi u budućnosti bio zaboravljen ili - tko zna, naprotiv - urodio tko zna kakvim plodovima.













Post je objavljen 23.03.2007. u 15:22 sati.