Sutrašnjih Aktualnih 45 (98,4 MHz u 12:00 sati- Svid radio) bavit će se problemom rafinerije na Mlaci. Naime na sjednici Gradskoga vijeća održane 22. veljače ove godine vijećnik HSLS-a Željko Glavan rekao je da se mora upozoriti građane na štetnost rafinerije na Mlaci jer se u medijima počelo raspravljati o rafineriji u Sisku, a o riječkoj koja je jednako štetna po ljudsko zdravlje se ne govori, čak se niti ne planira njezino preseljenje. Prigovorio je gradskoj vlasti i gradonačelniku da će u povijesti ostati zapamćeni kao oni koji su dozvolili trovanje građana Rijeke. Smeta ga što GUP-om nije predviđeno preseljenje rafinerije sa Mlake, u idućih deset godina.
Gradonačelnik Obersnel mu je odgovorio da se GUP-om ne definira što će se graditi ili seliti, već samo koja će biti namjena određenoga dijela grada.
Postavlja se pitanje zašto se GUP-om ne planira preseljenje rafinerije jer su na tiskovnoj konferenciji održanoj 8. lipnja 2007. primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i predsjednik Uprave Ine Tomislav Dragičević rekli da bi se dio postrojenja rafinerije trebao do 2009. prebaciti na Urinj, kada se dovrši njegova modernizacija. To je u medijima pompozno najavljeno riječima da će “Deseci tisuća Riječana koji žive uz postrojenja Inine rafinerije na riječkoj Mlaki, konačno moći odahnuti - nakon više od stoljeća rafinerija se konačno seli iz srca grada.”
Još je 1989. godine u zaključcima Izvršnoga vijeća i Skupštine općine Rijeka donesen program mjera za poboljšanje kvalitete zraka na području općine Rijeka iz 1989. godine, u kojem je zadan je rok za izgradnju pogona za proizvodnju maziva i bitumena u Urinju i prestanak rada istovjetnog pogona na Mlaci do 1995. godine. Ipak do 1995. godine to postrojenje nije bilo premješteno sa Mlake pa je 1992. godine u zaključcima Izvršnoga vijeća i Skupštine općine Rijeka o prihvaćanju Strategije razvoja INE rafinerije Rijeka na području općine Rijeka iz 1992. godine, prihvaćena strategija razvoja INE kojom je predviđeno preseljenje rafinerije sa lokacije Mlaka u Urinj, u fazama, do 2010. godine.
Osim Željka Glavana, svoje neslaganje s GUP-om zbog rafinerije, ali i zbog drugih pitanja vezanja uz zagađenje okoliša u Rijeci izrazili su i riječki HSP-ovci koji su se na konferenciji za novinare održanoj 23. veljače 2007. osvrnuli i na ekološke probleme u Rijeci. Pitaju se zašto se grad Rijeka ne posluži primjerom Brescie gdje vozila javnoga prometa koriste plin, umjesto goriva koje zagađuje zrak.
Također su se zapitali zašto je Autotrolej povećao cijene da bi kupio nove autobuse jer kao tvrtka koja je financirana iz gradskog proračuna, dakle novcem građana, nije mogla kupiti autobuse iz dobivenih sredstava.
U vezi GUP-a HSP-ovci su bili suzdržani pri glasanju jer smatraju da se GUP mora usvojiti da bi se moglo graditi, ali smatraju pogrešnim usmjeravanje grada prema urbanom turizmu, budući da je jedini turistički proizvod Rijeke karneval, a na tome se ne može temeljiti cjelogodišnja turistička djelatnost. Osim toga okolica Rijeke- Opatija, Krk, Gorski kotar imaju razvijeniji turizam i Rijeka im ne može konkurirati. HSP-ovci smatraju da bi se Rijeka trebala razvijati u pravcu industrije, ali moderne industrije 21. stoljeća koju bi trebalo smjestiti izvan centra grada. Razvojem industrije bi se razvila proizvodnja čji prihodi bi se investirali u kapitalne projekte poput Rikarda Benčića i Sveučilišnoga kampusa pa bi oni bili brže gotovi. Stoga su zaključili da treba razvijati industiju, a ne urbani turizam koji se svodi na nekoliko kafića što muku muče mogu li raditi cijelu noć.
Osim toga, prema tvrdnji HSP-ovoga saborskog zastupnika Tončija Tadića njihov gospodarski program je usko povezan sa ekološkim i prema njegovom mišljenju oni su jedina stranka u državi koja se programski bavi ekološkim problemima, stoga ćemo u sutrašnjoj emisiji ugostiti predsjednika riječkog HSP-a dr. Ivana Kirina, a poziciju gradske vlasti zastupat će Srđan Škunca.
Post je objavljen 15.03.2007. u 14:09 sati.