Danas su u Salonu Grada Rijeke potpisana tri ugovora o nabavi novih autobusa Autotroleja.
Prvi potpisani je Ugovor o dugoročnom kreditu kojeg su potpisali direktor Autotroleja Ćiril Jurišić i direktorica riječke podružnice PBZ-a Vesna Badurina. Drugi potpisani Ugovor je o javnoj nabavi autobusa, a Ćirl Jurišić ga je potpisao sa direktorom Eurolinea Paulom Kennedyem. Treći Ugovor je direktor Autotroleja potpisao sa direktorom tvrtke MAN inporter Hrvatska d.o.o. Bogdanom Tihavom.
Uvodnu riječ je održao gradonačelnik Vojko Obersnel koji je rekao da je ovo značajan dan kada se osigurava nabavka 32 nova autobusa, od toga su 12 zglobnih niskopodnih buseva koji su prilagođeni invalidima. Ti niskopodni autobusi će se prvi koristiti u Rijeci. Naglasio je da se nabavka autobusa po prvi put sprovodi sredstvima za razvoj, odnosno dio od cijene autobusnih karata se odvaja za kupnju novih buseva. Dodao je da će se uskoro u prometu naći i Turistički autobus, što je novost u Hrvatskoj.
Zahvalio se PBZ-u što se jedina javila na natječaj za davanje kredita u svrhu nabavke buseva, čime su omogućili da se vozila nabave u relativno kratkom roku, odnosno svih 32 autobusa trebala bi se naći u prometu do kolovoza ove godine.
Na kraju je zaključio da će se novim busevima poboljšati kvaliteta usluga javnog gradskog prometa, s čim se složio direktor Autotroleja koji je dodao da će sve učiniti da se svi putnici osjećaju sigurno i udobno.
Ipak postavlja se pitanje tko će se voziti u takvom kvalitetnom gradskom prijevozu?
Ako će Autotrolej za svaku nabavku autobusa povećavati cijene, neće imati putnika jer već su cijene taxija niže nego cijena autobusnih karata. Apsurd je tim veći što se Autotrolej kao komunalno poduzeće financira novcem poreznih obveznika, odnosno samih građana, pa se postavlja pitanje zašto je Autotrolej stavio još jedan dodatni namet građanima da bi povećao vozni park?
Naime, radi nabavke autobusa povećala se cijena karte u vozilima Autotroleja i taj višak cijene ulaže se u nove buseve. Stoga bi građani zapravo trebali biti vlasnici tih novih buseva, jer su kupljeni njihovim samodoprinosom. Zato se treba postaviti i pitanje o uspješnom poslovanju Autotroleja koji nije sposoban svojim uobičajnim sredstvima obnoviti si vozni park da bi zadovoljio europske standarde koji nalažu da vozni park ne smije biti stariji od 18 godina.
Post je objavljen 05.03.2007. u 12:28 sati.