O HIP-HOPu (Iako to svi već znate...)
Hip hop je kulturni pokret koji je započeo među urbanim Afro-Amerikancima,Jamajkancima i Portorikancima u Bronxu,kvartu New Yorka,
tokom ranih 70-ih i otad se proširio po celom svetu.Četiri glavna obelezja, ili "elementa",hip hop kulture su MCanje (rapovanje),DJanje, grafiti, i breakdance.Neki smatraju beatbox petim elementom hip hopa;neki bi dodali politički aktivizam,hip hop modu,hip hop sleng,double dutching (urbana forma preskakanja užeta) ili druge elemente kao važne delove hip hopa.Pojam je otad postao sinonim za hip hop (ili rap pojavu) publici.
Poreklo izraza "hip hop" je nejasno.Pokret koji je kasnije postao poznat kao "hip hop" je navodno počeo sa DJ Kool Hercom,dok se DJu Afrika Bambaataa često pridodaju zasluge izuma termina "hip hop" za opisivanje kulture.Razne mitske etimologije i komplikovana značenja su dodana izrazu i nastavljaju se pojavljivati unutar hip hop zajednice.
Početkom 90-ih hip hop dostiže popularnost rocka,a do 2002.ga daleko prestiže u vidu popularnosti.
Mnogi faktori koji su uticali na rani hip hop su složeni i brojni.Iako se većini može uzeti koren iz Afričke kulture,multikulturalno društvo New York Cityja rezultat je raznim muzickim uticajima koji su pronalazili svoj put do hip hop muzike.
Elementi stila i tehnike rapovanja potiču iz Zapadne Afrike;putujući pevači i pesnici imali su muzicke stilove koji su sadržavali elemente od kojih će se kasnije razviti hip hop muzika.Neke tradicije došle su u Sjedinjene Američke Države,Ujedinjeno Kraljevstvo i Karibe s prevozom afričkih Robova u "Novi Svet".Drugi bitni su govorne sekcije u pesmama soul i funk umetnika kao što su James Brown i Isaac Hayes.
Jedan od mnogih za stvaranje današnje hip hop muzike je jamajkanski stil zvan Dub,koji se uzdigao kao podvrsta Reggaea u 60-ima.U dub muzici su producenti kao što su King Tubby stvarali instrumentalne verzije popularnih reggae pesama za svrhe klubova i zvučnih sastava;otkrili su da plesači bolje reaguju na produžene, izolirane ritmove pesama,često predstavljajući čvrste nastupe udaraljki i snažne bas-linije.
Ubrzo su MC-evi koji su vodili plesove počeli pričati preko instrumentalnih ploča i veštine MCeva poput U-Roya,Dr. Alimontada i Dillingera su im pomogle da dostignu popularnost.Ova se tradicija nastavlja u današnjoj Dancehall glazbi. 1967.,jamajkanski imigranti poput DJ Kool Herca primenili su metode Dub deonica na Funk deonice koje su bile popularne u New Yorku.Prema Davidu Topu,reggae nije bio popularan među hip hop obožavateljima u ranim godinama hip hopa.
U parkovima i društvenim centrima, nadolazeći DJ-eviii svirali su okupljenim grupama mladih željnih čuti stare funk zvukove.Vrlo ubrzo (do 76/77) DJ-evi i plesači odavali su posebnu pažnju teškim,funky instrumental deonicama udaraljki u bilo kojoj ploči s dobrim prekidima bubnjeva. Tu su spadale pesme poput "It's Just Begun" Jimmy Castora, "Scorpio" Dennisa Coffreya i "Dance To The Drummers Beat" Hermana Kellya, kao i peesme Rolling Stonesa i drugih belačkih rock bendova.Jedna od prvih izdanih hip hop pesama bila je "Rapper's Delight" Sugarhill Ganga, koja je uzela sample popularne disco pesme "Good Times" grupe Chic.
Deca koja su plesala na ritmove počeli su se zvati B-Boys,a energetični, akrobatski stil plesa popraćen ritmom nazvao se "breaking". Najpopularniji Bronx DJ-evi poput Kool Herca,Afrika Bambaatae i Grandmaster Flasha počeli su miksovati dva snimka iste pesme da bi ritmovi trajali duže,s brzim cuttingima na miksetama.Bubnjarska deonica od 20 sekundi mogla je biti pretvorena u 5-minutni mix.
Osim eksperimentiranja s tehničkom stranom DJ-anja (kao Cutting i Scratching),Bronx Jocksi su počeli eksperimentisati s elektronskom muzickom grupom iz Europe.Kraftwerkov hit iz 1977. "Trans-Europe Express" bio je miljenik B-Boya zbog vozajuće metalne mešavine kompjuterskih bubanj-deonica i sintisajzera. Dok se sve ovo događalo na vrućim podijumima Bronxa,drugi bitan element hip hop scene pojavljivao se na ulicama
TAKO JE TUPAC GOVORIO...
"Znam da je svima ponekad teško,aliii bitno je da zapamtite jednu stvar-posle mraka uvek svice.
Tako da,koliko god bilo teško,isprsi se,glavu gore...i izdrži!"
"Majka mi je uvek govorila:'ako već ne možeš naći nešto vredno življenja,onda bolje nađi nešto za što vredi umreti"'
"Stvarnost je bezveze.Snovi su pravi.Nikada ne prestajte sanjati tokom života!To vam pravo nitko ne može oduzeti!"
"Ja verujem da sam uvek postupao ispravno,tako da znam da ću završiti u raju.Ipak,samo mi Bog može suditi."
"Ako vidiš da ljudi umiru zbog toga što govoriš,bez obzira na to što posebno ti nisi taj koji ih je ubio,jednako si kriv,jer ih nisi spasio."