Mr. 8% bio je ne službeni nadimak Vladimira Zagoreca, koji je zaradio od predstavnika stranih kompanija. Nadimka koji govori više o njemu samome od svega do sad izrečenog. Lika koji se kroz nakazni sustav poremećenih pravila vrijednosti od Čermakovog potrčka uspeo do čina generala i pomoćnika Ministra obrane za opremanje i nabavu OSRH. Nisam mu držao svijeću, ali znam što se o njemu pričalo unutar sustava. Znači ako su lagali mene, lagat ću i ja vas. No vjerujem da je ovo što će te čuti, jako blizu istini. Možda je u nekim sitnim dijelovima prijenosa informacja došlo do pojave šuma i distorzije istih, ali to je ne znatno. Moguće greške su par milijuna gore ili dolje...
Pa odakle početi? Od srednje geodetske i karijere koju je započeo kao potrčko u MORH-u? Od državne tvrtke RH Alan za razvoj i nabavu naoružanja ili od trenutka kad se Čermak odlučio povući sa funkcije glavnog logističara HV i njega postavio kao svog zakonitog prestolonasljednika? Možda najbolje da preskočim uvertiru i puknem vas odmah sa ciframa u glavu. Tjeralica je raspisana zbog nekih tričavih 5 milja dolara u svjetlucavim kamenčičima, a to je bio sitniš iz uredskog sefa za keš plaćanja, prema onome što je inače prolazilo kroz njegove ruke. Nemojte me krivo shvatiti, ali daj što daš. Bitno je da padne zbog bilo čega. No isto brinem kako će mu dokazati pranje novca dok je bio šef RH Alana, na svim onim projektima koji nikad nisu ugledali svjetlo dana pa do nabave ne kompletnog raketnog sustava S-300, za koji kažu da je u biti bio nabavljen kako bi se prikrile nekakve sitne rupe u proračunu od 200 milja dolara. Iskreno, bojim se da mu nitko neće moći dokazati ni provizije koje je digao za kupovinu takoreći "civilne" tehnike puno kasnije. Eto čak se i dobro informirani Puki, čiji izvori se kreću od Ureda do kvazitajnih skraćenica, čudi ko budala šamaru, odkud magistru Zagorcu 26 milja Eura...
Zato ću krenuti od tog dijela. Između ostalog jer sam svjedočio dolasku te tehnike. Bellovi su stigli prvi. Prva tri od deset helikoptera Bell 206B3 sletjeli su na Lučko tjedan dana prije službene primopredaje na Plesu 11. travnja 1997. Pored naših oznaka 601, 602 i 603 nosili su još privremene američke registracije N12093, N12094 i N12095. Navodno su koštali proračun oko 2,5 milje dolara po komadu tj. 25 milja. Osam posto od tog iznosa je 2 milijuna dolara.
Ajmo dalje. Prva tri Pilatusa PC-9 vojnih registracija 051, 052 i 053 stižu nakon Bellova. Kupljeno je 20 komada po cijeni od 5 milijuna dolara po komadu. Ukupna cijena 100 milijuna dolara. Osam posto je 8 milijuna. Znači već smo došli do Zagorčevih prvih 10 milijuna.
A gdje je još muljanje sa nabavom Kanadera koji koštaju 20 milja po komadu, o čemu je već pisano ovdje, Antonovima 32 i dva predsjednička Challengera svaki po 40 milja? Da sad ne nabrajam svaki avion... imate relativno točan popis tehnike HRZ-a ovdje.
Zagi je poznati kolekcionar. Osim novca, vrlo uspješno je skupljao odličja (najodlikovaniji je vojnik RH), oružje, letačke znakove, umjetnine. Čak je i mom klasiću uspio maznut svečani pilotski bodež prije promocije. Klasić je svoj dobio tek sljedeće godine sa drugom generacijom vojnih pilota. Zvuči ne vjerojatno, ali je 100% istinito.
O problemima održavanja preko Zagorca kupljene tehnike i činjenici da nam je letilo svega dva-tri Pilatusa od dvadeset zbog nedostaka guma, bolje da ne počinjem. To je kao da ti pješadija ne može ratovat jer nema čizama. Stvarno mi se ne da tovarit dalje. Stomak mi se diže od takve marve. O tome kako je diplomirao i magistrirao na FPZ-u neću ovom prigodom. Ionako me već neko duže vrijeme ševe sa temom dizertacije. Počnem li sad prat po njima, neću doktorirat nikad. Zato navodim još jednom, jasno i glasno... Zagi je garant sve ispite pošteno dao. Sto posto, kao uostalom i njegovi kolege generali Ćuk, Rojs i da ne nabrajam dalje... Doduše to što ga nikad nisam vidio na predavanjima, konzultacijama, ispitima... pa čak ni na promociji je irelevantno. Jer zaposleni mali štakorčić poput njega, sigurno je imao puno posla oko grickanja vojnog proračuna. Naravno da mu se pritom moralo izlaziti u susret. Na ručkovima i večericama, kako to iz Grčkog zatvora lijepo opisuje Petrač. A onda kad se iz svoje nove domovine Austrije kriomice dovukao na Fakultet po diplomu magistra cestovnog prometa, malo su ga šutirali po podzemnoj garaži. Vjerojatno zbog loše odrađenih geodetskih izmjera iste...
Post je objavljen 24.02.2007. u 23:59 sati.