Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/rajskiptic

Marketing

cuda... cuda? cuda!

Ništa u prirodi nema svoju kopiju. Sve je jedinstveno. Ne postoje dva ista kamena, dvije iste biljke ni dva ista čovjeka. Kolika je god raznolikost postojanja, toliko raznolika može biti i paleta našeg čuđenja.

Ipak, većinu ljudi od tog čuda svakodnevnog života obuzima dosada. Drvo, auto, stan, posao, ljudi… Sve smo to već bezbroj puta vidjeli. A kada bismo se oko bilo koje pojave malo dublje zapitali, ne bismo se mogli prestati čuditi.

Otkud stvarnost? Otkud ja i otkud ti? Ovakvi kakvi jesmo, u svijetu kakav jest - kako to da postojimo?

Svaki odgovor koji smislimo je nečija priča. Bilo jednom… pa veliki prasak… evolucija… reinkarnacija… Neke od priča nam zvuče prihvatljivo, a neke ne. Ali nema ni jedne koju bismo izrekli, a da nije posuđena. Pročitali, dosjetili se, povezali, prepričali… Neka od objašnjenja su zanimljivija od drugih i ona nas mogu na neko vrijeme (ili možda za cijeli život) zaokupiti.

Ali postoji i mogućnost - zapitati se, a ne odgovoriti. Ne prekapati po dugoročnoj i kratkoročnoj memoriji kako bismo silom prilika nešto sastavili. Zapitati se i pustiti pitanje da odjekne.

Otkud stvarnost? Otkud ovaj prostor u kojem se oči kreću lijevo-desno prateći slova? Otkud sve? U odjeku tog pitanja čovjek se može odmoriti. Pitanje uopće ne mora biti verbalizirano. Ono može biti samo stanje. Stanje otvorenosti u kojem je odgovor samo postojanje.

Problem je u tome što je čovjek sam sebi uskratio kapacitet za divljenje. U čudu života prestalo je biti mjesta za čuda. Recimo to ovako: u prosječnog čovjeka, sposobnost divljenja opada proporcionalno godinama. Mada za ovu tvrdnju nemamo nikakvih 'znanstvenih dokaza', potkrjepljuju je svakodnevna, (statistički beznačajna) individualna istraživanja.

Čuđenje je rezervirano za dijete, za pokojeg umjetnika i istraživača, ali ne i za 'prosječnog' odraslog čovjeka. Spremnik za divljenje najčešće se s godinama isprazni kako bi mogao ustupiti mjesto borbenosti i zavisti. Inače – kako preživjeti?

Nakon 'krize odraslosti' neki se ljudi iznova otvore dječjoj začudnosti, no to nažalost često biva potraga za čudom koja ih lansira van očitog, jasnog i (za njih, izgleda) prebanalnog čuda svakodnevnog življenja. Bilo da su u pitanju religijski ili New Age zanosi, pritisnuti 'nepodnošljivom težinom postojanja' ljudi često bivaju pometeni vlastitim duhovnim otvaranjima, pa tragaju za duhovnošću 'tamo negdje' - suviše izvan čovjeka.

Ustvari, ljudi se ne bi trebali produhoviti, nego bismo duhovnost trebali očovječiti. Reći 'živjela univerzalna ljubav', 'volim cijeli svijet' ili 'volim sve ljude' nije isto što i reći 'volim tog čovjeka'.

Kada se voli jednog čovjeka, onda se može voljeti i drugog i trećeg i desetog. Ako ne prepoznajemo ljubav u pojedincu, u svojoj najbližoj okolini, onda univerzalna ljubav zapravo pripada dječjoj mašti.

Čuda se u takvoj, dječjoj duhovnosti traže negdje daleko, u pričama i znamenju koje je stalno nedostupno. A ona su zapravo tu, u oku koje upravo traži nešto za sebe na internetu.

Izvor: http://www.net.hr/alternativa/page/2007/02/02/0146006.html

Odlicna kolumna Tomice Šćavina! Preporucam :D



Post je objavljen 21.02.2007. u 15:23 sati.