Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/myphotos

Marketing

Hamburg - mali sjeverni raj

Jutro je bilo kada je avion poletio, naravno kako to obicno biva, dok je na 'zemlji' padala kisa, na 'nebu' je bilo suncano, sto se moze fino primijetiti iz ovih nekoliko slika napravljenih iz aviona:



Na 'zemlji' me opet docekala kisa. Brzo sam izasao iz aerodromske zgrade, zeljan grada na sjeveru. Grada veceg od Sarajeva, veceg od Zagreba, veceg od Beca, jednog od tri grada-drzave u Njemackoj. Cim sam izasao osjetio sam u zraku kapljice kise, sitna kisa je rominjala i gledajuci kojim cu se prevoznim sredstvom prebaciti do grada i hotela u kojem sam rezervisao sobu, primijetio ogromno zdanje ispred sebe. Tek poslije, nakon par sekundi shvatih da je rijec o ogromnom parkiralistu.



Ako vas put nanese prema sjeveru, u ovom tekstu moci cete procitati par korisnih informacija, kako da se snadjete u gradu, kako da se prebacite sa aerodroma do grada i nazad, te jos nekoliko korisnih, nadam se, informacija, pored fotografija.

Uzeo sam autobus broj 110, htio da platim kartu u jednom pravcu, na sto mi je vozac autobusa predlozio da ne kupujem kartu u jednom pravcu, nego kartu koja traje malo duze, konkretno 24 sata, no za to vrijedi za neograniceni broj voznji, kako autobusom tako i sa U-Bahnom (podzemnom). Inace karta u jednom pravcu stoji 1,55 Eura, dok 24-satna karta kosta 5,90 Eura.

Ljubaznog sam vozaca upitao kako da se prebacim do te i te ulice, odnosno do najblizeg U-Bahna, na sto mi je on rekao da sjednem naprijed te da ce mi on kazati stanicu prije kada treba da izadjem. Tako je i bilo. Nakon nekih pet-sest stanica, vozac se okrenuo prema meni i ljubazno mi rekao da na sljedecoj stanici mogu presjesti u U-Bahn na liniju U1, sa kojom cu se direktno dovesti do zeljene ulice. U-bahn je vizuelno malo starijeg tipa, no moram priznati da me je iznenadilo odsustvo buke u istom i za vrijeme cekanja istog. Isti tokom dana saobraca u intervalima od 3-5 minuta, sto nije puno te sam nakon par minuta sjedio u istome. Preglednost mreze zeljeznica, sto gradskih, sto brzih, sto podzemnih je izuzetna, te sam lako nasao i stanicu na kojoj treba da izadjem. Stotinjak metara dalje nalazio se hotel u kojem sam rezervirao sobu. Kako se na slikama vidi, to je jedan nedavno renovirani hotel koji svojom arhitekturom ne odskace puno od okoline:



Nasuprot istog se nalazi jos jedna gradjevina u zavrsnoj fazi, a desno je omanji park. Kako se na jednoj od slika vidi table sa imenima ulica se ne nalaze na zgradama nego na posebnom stubu, tako je u vecem dijelu Njemacke.



Nakon 'chekiranja' sobe, tusiranja i presvlacenja, uputih se u pravcu centra grada, naravno kartu sam vec imao te je sve bilo jednostavno. Linija koja me dovela do hotela dalje je vodila skroz do centra, tu sam nakratko zabiljezio jedan detalj iz U-Bahna, hodnik pri izlasku iz istoga:



Hamburg drzi do svoje istorije, postoje citavi dijelovi grada koji se maksimalno odrzavaju u istom odnosno slicnom obliku koji su imali prije par stotina godina. Ljudi su veoma otvoreni i mozete ih slobodno na ulici upitati za bilo sta sto trazite. Jednako tako vidjevsi me da slikam zgradu Vijecnice (Rathausa), jedan stariji gospodin mi je predlozio odlicno mjesto sa kojeg imam jos bolji pogled, slika je tu:



Ostale fotografije u centralno dijelu grada su takodjer tu:



Posebno mjesto zauzima Vijecnica (Rathaus) i Adolphsplatz ispred, tako da je blok slika koji slijede zapravo blok slika koje prikazuju Vijecnicu iz razlicitih uglova, te samog trga ispred:





Hamburg je grad, u pravom smislu te rijeci. Jedan lijepi, otvoreni grad, koji svojim sirokim ulicama, mnostvom trgova na koje se slijeva po pet-sest ulica naprosto mami kako svoje gradjane, tako i posjetioce i turiste. Grad u kojem trgovacki centri u imenu nose i rijec pasaz (passage), jer su tako gradjeni da svi imaju dva ili tri ulaza i da spajaju dvije i vise ulica.

Posebno preporucujem odlican sladoled koji se moze probati kako u Europa Passage-u, tako i u slasticarnama u centru grada, prosjecna cijena jedne, velike, kugle je 1 Euro.

Jedna lijepa malena cvjecarnica ukrasila je lijevu stranu Dom-a:



Sam grad i njegove gradjevine su mjesavina stila od prije nekoliko stotina godina i moderne arhitekture, koja je naravno prilagodjena ukusa stanovnika ovog lijepog grada:







Ulice su uvijek pune ljudi koji zure da se nadju sa svojim prijateljima, recimo u lancu Balsac kafea, inace cijena jedne kafe u prosjeku kosta 3,20 do 3,50 Eura.



I za kraj ovog posta jedan tip: Ako se vozite taksijem u Hamburgu, start cete platiti 2,20 Eura, a za svaki predjeni kilometar 1 Euro dok se vrijeme cekanja, da li pred hotelom da li u nekoj guzvi ne naplacuje.
Cijeli Hamburg ima oko 3.800 taksista, podijeljenih u 600-tinjak firmi, mahom porodicnih, koje u prosjeku imaju dva do tri auta u svojoj firmi i malenu centralu odnosno broj, na koji ih uvijek mozete nazvati.
Ove informacije dobih od veoma ljubaznog taksiste koji me odvezao nazad do aerodroma.

Ujedno jedna od ulica koje vode prema aerodromu ima dvojni rezim saobracaja, tako da auta do 12 sati saobracaju u jednom smjeru, a od 12 sati u drugom smjeru, u dvije trake, time se rijesio, prema rijecima taksiste, jedan od cvorova odnosno uskih grla u saobracaju na izlasku iz grada.

Cekajuci avion kojim cu odletiti iz Hamburga, sa baterijama koje su vec, skoro prazne, bile, zabiljezih i par fotografija ambijenta samog hamburskog aerodroma:



VIdjeli ste samo neke od fotografija iz Hamburga. Sve fotografije (kompletan album sadrzi 88 fotografija), u punoj velicini, mozete pogledati ovdje




Post je objavljen 16.02.2007. u 01:53 sati.