Sjećam se ko danas, surfao sam nešto po internetu i naletio sam na banner na kojem je pisalo "zarađujte 150.000$ godišnje preko interneta". To je bilo prije 8 godina kada sam tek počeo raditi za pripravničku plaću od parsto dolara. Pomislio sam kako frajer može TOLIKO očito lagati i varati ljude? Da je napisao 1000 dolara možda bih mu povjerovao, ali 150 tisuća??? Kliknuo sam i pretplatio se na njegov newsletter i čitao o svemu tome. Želi osam vidjeti u čemu je fora i zašto već nije u zatvoru zbog lažnog oglašavanja. Prva stvar koju sam odmah skužio je da on zarađuje novac pričajući nama ostalima kako da zaradimo novac. Zgodno zar ne? Nije li to isto što rade konzultanti koji dođu u tvrtku? No dobro. Knjiga je bila dosta skupa i nisam je kupio. Ali sam i dalje proučavao što on radi. Prodaje znanje onima koji ga nemaju.
No što ja imam od toga? Ja ne znam kako se zarađuje novac na netu i ne mogu napraviti svoju knjigu koju bih prodavao drugima za toliko love. Ja nikad nisam pokrenuo neki on-line biznis niti sam zaradio neku lovu preko interneta. Smatram kako to ima potencijala i to me jako zanima i ulažem gomilu svojeg vremena u to. Je li frajer zaista lagao? Nije. On zarađuje znatno više, znači može se. Ali kolike su šanse za prosječnog surfera internetom da to uspije. Šanse se kraću od vrlo male do nikakve.
I u čemu je sada problem? Problem je kada su reklame toliko napuhane da više nemaju veze sa stvarnošću. Problem je kada previše prodaju nadu umjesto proizvod. Svakome je jasno da kupnjom tog dezodorans nećemo doživjeti upravo ovo što smo vidjeli na televiziji. Također nam je jasno kako nema deterđenta koji može oprati mrlje koje smo napravili. Nikada ga nije ni bilo nit će ga ikada biti. Krema koja uklanja bore? Aha.
I dok se svi kunemo kako reklame ne djeluju na nas i kako smo mi "iznad" toga brojke govore suprotno. Upravo reklame s pretjerivanjem i napuhanim obećanjima najbolje prolaze. Budimo iskreni tko bi kupio knjigu s naslovom kako zaraditi 1.000 kn godišnje putem interneta? Apsolutno nitko iako bi taj naslov bio puno primjereniji za ono što piše u njoj. Dugo sam se čudio kako to da nisu mogli izmisliti bolju reklamu za prašak dok mi prijatelj nije otkrio tajnu. Pitao me: "zar zaista misliš da uz svu lovu i ljude koji su im na raspolaganju ne mogu napraviti neku turboludnicafantastičnu reklamu?" Mogu, ali dokazano je da ova najbolje prolazi. Ostao sam faks odnosno paf.
Kao poduzetnik koji prodaje robu ili usluge fizičkim osobama nemate baš previše izbora. Najveća istina je da se "prava istina" prilično teško prodaje što znači da ćete stvari morati malo ušminkati. Mrvica pretjerivanja je dozvoljena, ali ne pretjerujte.
Post je objavljen 19.03.2007. u 08:15 sati.