Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/watchtower

Marketing

EUROPSKA KOMISIJA UVODI STROGA OGRANIČENJA ZA EMISIJU C02 ZA AUTOINDUSTRIJU

Europska komisija predložit će mjere kojima bi se proizvođače automobila natjeralo na 18-postotno smanjivanje emisije ugljičnog dioksida za nove automobile do 2012. godine kao dio borbe protiv klimatskih promjena, objavili su jučer iz izvršnog tijela EU.

Dužnosnici Europske Unije napokon su postigli kompromis o dopuštenim količinima ispuštenog CO2, pa će sa sadašnjih 160 grama po kilometru biti predloženo smanjivanje na 120. Proizvođači automobila morat će ograničiti emisiju ugljičnog dioksida na prosječnih 130 grama, dok će se smanjivanje za još 10 postići unapređivanjem automobilskih guma, klimatizacije te većim korištenjam biogoriva.

Iz autoindustrije tvrde da će ovakve mjere uzrokovati poskupljenje automobila za 2.500 eura, iako ostale studije pokazuju da će ipak biti riječ o povećanju cijene za 600 eura.
Komisija se na ovakvu mjeru odlučila nakon što proizvođači automobila nisu udovoljavali neobvezujućim preporukama. No, i unutar Komisije došlo je do različitih mišljenja. Naime, povjerenik za okoliš Stavros Dimas i povjerenik za industriju Guenter Verheugen izašli su s različitim prijedlozima - Dimas je tražio strogo limitiranje na 120 grama, dok je Verheugen tražio da se novi propisi zadovolje i uključivanjem proizvođača guma i goriva, što bi olakšalo situaciju automobilskoj industriji.

Iz autoindustrije tvrde da će ovakve mjere uzrokovati poskupljenje automobila za 2.500 eura, iako ostale studije pokazuju da će ipak biti riječ o povećanju cijene za 600 eura.

Glasnogovornik Komisije Johannes Laitenberger potvrdio je jučer da je postignut dogovor, ali i zanijekao da je došlo do podjela unutar EK. - Cilj jest i ostaje 120 grama po kilometru do 2012. godine. Najveću količinu truda morat će uložiti proizvođači automobila - izjavio je Laitenberger.

Udruženje europskih proizvođača automobila (ACEA) tvrdi da za neudovoljavanje mjerama nije kriva automobilska industrija nego "veliki zahtjevi kupaca za većim i sigurnijim automobilima". Protiv predloženih mjera snažno lobiraju i njemački proizvođači automobila koji tvrde da će novi propisi dovesti do otpuštanja radnika i preseljenja pogona.

Zagađenje uzrokovano cestovnim prijevozom od 1990. godine poraslo je za 30 posto i trenutačno čini više od četvrtine ukupne količine ugljičnog dioksida u EU. Prema sporazumu iz Kyota, EU do 2012. godine mora smanjiti emisiju stakleničkih plinova za osam posto u odnosu na razine iz 1990. godine. Detalji plana bit će službeno predstavljeni danas.

::IZ MEDIJA::
EK uvodi stroža ograničenja emisije CO2 za autoindustriju (Jutarnji.hr)

Post je objavljen 07.02.2007. u 14:57 sati.