Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/slonic

Marketing

nastavak na prošli post....

Kad je velezgoditnjak postao snom prosječnog građanina, limunika novo voće u ponudi kumica na tržnici, osobnica identifikacijski dokument, a event dosegao veću popularnost no happening, običan je razgovor poprimio obilježja full dobre zafrkancije, a među hrvatskim su jezikoslovcima pokrenute žučne rasprave

Dok devedesete pamtimo po iznimnoj proizvodnji novih hrvatskih riječi, kada se iz hrvatskog pošto-poto izbacivalo svaku riječ koja podsjeća na srpski jezik, današnjica donosi novog neprijatelja – engleski jezik.

RAČUNALO BRŽE OD JEZIKA

Ivo Pranjković
'Termini se dnevno rađaju i to se teško može pratiti i nuditi adekvatna rješenja i zamjene u vrlo kratkom roku, posebno kad je riječ o kompjutorima i glazbi', kaže Pranjković i dodaje:' To je prirodna stvar a daje i šarm tom tipu komunikacije. Potrebno je više individualnosti u jeziku koja se ubija tako da se sve prepravlja. To guši jezik. U nekim slučajevima ima pojava previše rigoroznog tipa gdje se sve ispravlja.' Kao primjer nepotrebne intervencije navodi 'predočnik' kojim je nazvan pojam ekran.


NAGRADNJAČA

Umjesto da u iščekivanju velezgoditnjaka (pojam koji je među 270 drugih na natječaju časopisa Jezik proglašen najboljim prijedlogom za zamjenu anglizma jack-pot) gubi vrijeme, iz časopisa Jezik ponudili su 2.000 kuna onome koji predloži ili sam smisli najbolju novu hrvatsku riječ, a jedini je uvjet da dosad nije zabilježena ni u jednom hrvatskom rječniku. Druga je nagrada tisuću i petsto, treća tisuću kuna, a natječaj je otvoren do 17. ožujka.


'Zatražite li na tržnici limuniku, pitanje je hoće li prodavač doista znati da želite grejpfrut'.

headbangheadbangheadbangheadbangheadbangheadbang


Post je objavljen 02.02.2007. u 13:07 sati.