Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/broduboci

Marketing

Salona 37 - Europski brod godine


Zamislite da su Hrvatskoj proizvode automobili. U našoj tvornici, od domaće «pameti». Dobro, ajde, nemojte odma vikat poafffff. I da takvo auto osvoji glavnu nagradu na najprestižnijem svjetskom sajmu. U konkurenciji sa Golfom, Mazdom 3, Toyotom Corollom, Renault Meganom i Peugeot 307....Možete li zamislit? Teško da možete, naravno....



A upravo se ovih dana dogodilo nešto slično. Doduše ne u auto-industriji, ali ipak...
Za one koji dobro poznaju prilike u maloj brodogradnji u Hrvatskoj, ovo je bilo samo pitanje vremena. Sve je nekako slutilo na to, ali se ipak samo u pola glasa šaputalo o tome. Jedrilica "Salona 37" koju proizvode «AD brodovi», izabrana je za europski brod godine 2007. u kategoriji dužine od 10 do 12 metara na jednom od najpoznatijih nautičkih sajmova u svijetu, duesseldorfskom sajmu brodova.

Kad prolazite cestom od Solina prema Splitu, vjerojatno će vaš pohlepni potrošački pogled privući sjajna zgrada Mercatora. A nasuprot njoj, sa druge strane ceste nalazi se tvornica u kojoj se rade brodovi koji su osvojili sam svjetski vrh. Iz nekadašnje slavne «Jugoplastike» nastala je najprije tvornica auto-dijelova, a tek posljednjih desetak godina se krenulo ambicioznije u proizvodnju brodova.



Kad se o tome počelo govorit, naravno da su dežurni ignoranti bili skeptični i odmahivali
čvrstom desnicom rukom kako nema šanse da se u nas tako nešto proizvodi. Ali.. ovo je dobro «ali»...

AD brodovi su počeli proizvodnju na neobičan način. Velike svjetske tvornice počnu proizvodnju sa manjim brodovima, pa kako s vremenom dobijaju i na kvaliteti i ugledu, tako rastu i njihovi proizvodi. Solinjani su odmah krenuli u glavu. Prvi brod je bila Salona 45. Projekt su napravili dvojica od najjačih svjetskih «mačaka» u ovome poslu, Slovenci, braća Jernej i Japec Jakopin. Kako su ambicije bile da se napravi prava jedrilica koja neće bit samo spavaonica za čarteraše, angažirani su i najbolji splitski jedriličari da daju svoje prijedloge. I zaista, prva Salona 45 je bila senzacija. Ljudi nisu mogli virovat.
Nakon nekoliko godina došla je Salona 40, pa konačno okrunjena lipotica «trideset i sedmica»



Možda ste primijetili da brodovi gotovo uvik uz svoje ime imaju i brojčanu oznaku. Ako se niste usudili pitat šta to znači, sad ću vam malo pomoć. Taj broj iza imena znači dužinu plovila izraženu u stopama ( 1 stopa ili feet = 30.48 cm). Dakle pojednostavljeno, ako vidite privezanu uz neku rivu recimo Bavariu 50, znate da je duga oko 15 metara, 40-ice su duge oko 12, i tako dalje, neću vam sad tu izbiflat čitavu tablicu množenja.

Naravno, to ne znači da brod mora biti dug točno toliko i toliko stopa, to je više onako orijentaciona dužina. A cijena? Ma ko to gleda cijenu...prava sitnica!

Slije uz ovaj post su snimljene prije tri miseca na regati «BMW-Business cup» (je li dobro Juli?). I na toj regati, među stotinama jedrilica najboljih svjetskih firmi, posebno su se isticale Salone 37. Svi koji su ih vozili bili su oduševljeni, a u brodogradnji ima jedno nepisano pravilo da ako nešto izgleda lipo, da je onda to i dobro.A one su se zaista «ljubile» sa morem i vitrom. A meni je samo preostalo da pohotno voajerski ispucam na njima desetke fotki. A la Lupino...I zato ova nagrada nije iznenađenje, jer kad je nešto dobro, to se mora prepoznat, prije ili kasnije.
I zašto ovom prilikom ne uputit čestitku svim mojim kolegama i brodograditeljima i jedriličarima koji su zaslužni za ovaj veliki uspjeh. Zaslužili su je pošteno, svaka čast ljudi!



Možda nije strogo vezano za ovu temu, ali mislim da ipak ima neke veze.
Naši rukometaši nastavljaju sa briljantnim predstavama.
U sportu koji je u zadnjih dvadesetak godina fantastično napredovao u atraktivnosti, brzini i gledanosti, oni su kraljevi. I nije bitno šta će bit dalje, hoće li ili neće postat svjetski prvaci. Ne bi ih nikako tija ureć, ali način na koji su pomeli protivnike u ove tri utakmice je fantazija. Croatian rapsody...

I sad ne želim zvučat kao neki komesar za agit-prop (moderno bi se reklo Pi-aR), ali možemo li zamislit bolje primjere kako se talentom, znanjem i radom mogu napravit čuda!?





Post je objavljen 23.01.2007. u 08:42 sati.