Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/fc

Marketing

Evo vam jedan tekst

Evo jedan tekst malo je stariji. Stavia san ga jer neman ideje ni inspiracije za pisati nešto bolje. Ako vam se sviđa odlicno a ako ne ko vam jebe mater

Umjetnici na terenima i reklamama

Oglašivači s pravom vjeruju da korištenje sportskih zvijezda u reklamama navodi mlade da kupuju produkte koje reklamiraju njihovi idoli i to je zapravo jedan od glavnih razloga zašto svjetske kompanije troše milijune dolara na pridobivanje velikih imena.

Neke multinacionalne kompanije mogu se pohvaliti zavidnim popisom sportaša manekena, a u svijetu nogometa to su prije svega Nike, Adidas i Pepsi, koji se svake godine trude napraviti odlične reklame s brojnim slavnim protagonistima.

Razlog sudjelovanja većeg broja zvijezda u jednoj reklami leži i u činjenici da je puno lakše i jeftinije napraviti globalnu reklamnu kampanju nego raditi reklame s jednom zvijezdom za svako zanimljivije tržište.

I dok neki nogometaši poput, recimo, Davida Beckhama i Ronalda uživaju globalnu prepoznatljivost i popularnost, drugi se zadovoljavaju velikim interesom sponzora u domovini ili zemljama gdje zarađuju plaće.

David Beckham: One man brand

Najpoznatiji svjetski metroseksualac David Beckham s ukupno 32 milijuna dolara prihoda godišnje nogometaš je s najvećom zaradom na svijetu, s tim da zarađuje daleko više od sponzora nego od Real Madrida. Poznati su njegovi najveći sponzori poput Adidasa, Pepsija, Vodafonea i nekolicine drugih, a najprepoznatljiviji nogometaš današnjice čini sve kako bi postao tzv. one man brand. U Londonu je jedna nogometna akademija dobila njegovo ime, a zajedno sa suprugom Victorijom trenutačno radi na liniji muških parfema koji će, naravno, nositi njegovo ime.

Ronaldo: Zlatni dečko nogometa

Zlatom ovjenčan najslavniji brazilski napadač jednako se uspješno snalazi u svijetu poznatih i slavnih, kao i na nogometnom travnjaku. Također, kao što s virtuoznošću pravog nogometnog majstora razbija obrambene redove, tako uspješno slama i ženska srca, iako se ne može pohvaliti osobitom ljepotom. No to ne smeta ni ženama, ali ni sponzorima kojima je slavni Brazilac itekako zanimljiv. Osim ogromne popularnosti i odličnog ugovora s Real Madridom u kojem tjedno zarađuje 190.000 dolara, popularni Ronaldo može se pohvaliti i ukupnim godišnjim prihodom od 18 milijuna dolara, a njegov najizdašniji sponzor prije svega je Nike.

Freddie Ljungberg: Švedski šminker

Švedski reprezentativac i član londonskog Arsenala u zadnje vrijeme sve više privlači pažnju i izvan zelenih nogometnih travnjaka. Ljungberg je poznat po eksperimentiranju s različitim bojama kose, kao i po osebujnom stilu odijevanja, zbog čega je često u središtu pozornosti. To je samo jedan od razloga zbog čega ovaj Šveđanin plijeni pažnju ljepšeg spola, a nezapaženo ne može proći ni njegovo atletski građeno tijelo. Ljungbergov izgled privukao je pažnju i Calvina Kleina koji ga je odabrao kao glavnog manekena za svoju popularnu liniju donjeg rublja.

Zinedine Zidane: Mirni dečko iz Marseillea

Slavni Zidane poznat je po svojoj sramežljivosti, jednako koliko i po nogometnoj vještini. Sin alžirskih imigranta iz Marseillea i po mnogima najbolji igrač nogometa na svijetu u svojoj generaciji danas je nogometaš s najvećom plaćom, a Real ga plaća više i od razvikanog Beckhama (12 milijuna dolara). Međutim, Zinedine izvan travnjaka ne zarađuje ni približno toliko koliko prihoduje njegov slavni engleski suigrač, iako se osam milijuna dolara, koliko godišnje dobije od sponzora, sigurno ne može smatrati sitnišem. Mirni Francuz zadovoljio se ugovorima s Adidasom, koji mu je glavni sponzor, te reklamiranjem mineralne vode Volvic i Fordovih automobila.

Thierry Henry: Borac protiv rasizma

Thierry Henry, jedan od najpoznatijih i najcjenjenijih napadača na svijetu, zvijezda je Arsenala, francuske reprezentacije, ali i Nikea. Osim toga, Henry reklamira i Renaultove automobile, a prije nekoliko godina snimio je i reklamu za Clio gdje mu je društvo pravila supruga Nicole. Henry je također, potaknut sve češćim rasističkim ispadima na nogometnim stadionima, nedavno odlučio pokrenuti antirasističku kampanju u suradnji s najvećim sponzorom Nikeom, u kojoj se prodajom crno-bijelih silikonskih narukvica pokušava ohrabriti tiha većina navijača da se usprotivi rasističkim ispadima.

Alessandro Del Piero: Nigdje kao doma

Prepoznatljiva zvijezda Juventusa, napadač Alessandro Del Piero na Apeninskom poluotoku reklamira nekoliko kompanija, između ostalih Adidas, Disney i Pepsi. Priča se da je odbio ponudu iz zvjezdane ekipe Real Madrida zato što bi mu se odlazak u Španjolsku loše odrazio na brojne i raširene poslove u Italiji.

Ruud van Nistelrooy: Uspješni Nizozemac

Iako se nebrojeno puta pokazalo da dobar izgled otvara sva vrata, uključujući i ona sponzorska, Ruud van Nistelrooy, koji je zbog svoje naglašene vilice dobio nadimak Konjsko lice, potvrđuje da su u ovom slučaju presudni talent i uspjeh. Zvijezda Manchester Uniteda tako uspješno reklamira Nike i Coca-Colu u rodnoj Nizozemskoj.

Hidetoshi Nakata: Velika japanska zvijezda

Iako nije postigao velik igrački uspjeh u europskom nogometu, Nakata je u rodnom Japanu, kao uostalom i na području Azije gdje igrači, a ne klubovi, privlače pažnju i novac oglašivača - istinska zvijezda. U prijevodu bi to značilo da se na njega lijepe sponzori i da Nakata na taj način zarađuje velik novac na kojem bi mu pozavidjele i neke poznatije europske nogometne zvijezde.


Post je objavljen 07.01.2007. u 14:13 sati.