Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/jakovljevic2

Marketing

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi



Punih šest godina nakon prezentacije, Citroën Xsara Picasso je najprodavaniji kompaktni jednovolumen na našem tržištu. To dovoljno govori o kvaliteti ove neobične, originalne i privlačne verzije Citroënovog jednovolumena




Kako bi na tržištu izdržao još dvije godine, u društvu sa sve snažnijim konkurentima (Touran, Focus C-Max, Scenic…), osvježen je kvalitetnijom opremom i novim motorom...

Picasso u nazivu naglašava elegantan stil, s dozom originalnosti, koji je povećao uspjeh na svim tržištima. Zbog toga nije bilo potrebe za većim doradama karoserije. Blage izmjene vidljive su tek na branicima koji su sada masivniji i elegantniji te imaju veće otvore za zrak.

Znatno atraktivnije djeluju bistra prednja svjetla, što je trend kod svih novih modela. Unutrašnjost je osvježena kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom, što je provjerena formula uspjeha.

Najveći je novitet pod prednjom haubom – 1.6 HDi je oznaka novog i iznimno uspješnog common-rail dizelaša, koji je PSA razvio i proizvodi u suradnji s Fordom.

Taj se motor ugrađuje i u novi Citroën C4, redizajnirani C5, Peugeot 307 i 407, Focus i Focus C-Max, Mazdu 3, a uskoro i u Volvo S40 i V50…

Xsara Picasso je napravljen na ojačanoj platformi kompakta Xsara (koji je nedavno zamijenio C4). Povišena karoserija dužine 428, širine 175 i visine 164 centimetara pruža primjeren komfor za petoro putnika i njihovu prtljagu.


Zasluga je to jednovolumenske karoserije velikog međuosovinskog razmaka (276 centimetara – najviše u klasi) te natprosječne visine i ravnih bokova. Netipično francuski, karoserija je napravljena masivno i vrlo solidno, što se vidi i po masi od blizu 1,4 tone (s opremom).

Citroën ne bi bio ono što jest da nije napravio nešto 'na svoju ruku'. Naime, prednji dio kabine neproporcionalno je izguran prema naprijed, što bočnoj silueti daje jajolik oblik.

Mnogo je veći problem što je prednji nosač krova daleko naprijed i stvara velik mrtvi kut vozaču, a o tome očito nisu vodili računa prilikom dizajniranja. Dizajnom se Xsara Picasso bitno razlikuje od svih konkurenata, iako 'mačji' prednji dio s prepoznatljivom maskom pokazuje Citroënovo podrijetlo.

No nije se željelo eksperimentirati s pomoćnom trećom klupom te je ugrađeno samo pet sjedala, što je osiguralo uvjerljivu prostranost na stražnjim sjedalima i velik prtljažnik.

Unutrašnjost Xsare Picasso nudi dovoljno komfora za pet osoba košarkaških proporcija, uz prtljažnik od 550 litara. S preklopljenom se stražnjom klupom obujam prtljažnika povećava na preko dvije tisuće litara, čime se francuski kompaktni monovolumen pretvara u pravi poslovni kombi.

Tajna raskošne prostranosti je u velikom međuosovinskom razmaku (po mjeri većih limuzina srednje klase), uspravnije postavljenim sjedalima i ravnim bokovima.

Sjedala u stražnjem redu pošteno su odmjerena i sva tri putnika imaju dovoljno prostora u svim smjerovima. Ipak, prostora je više po dužini nego po širini te putnici sprijeda, a i straga (ako ih sjedi samo dvoje), imaju raskošnu prostranost.

Nijedan automobil te klase ne pruža takav osjećaj vožnje u znatno većem automobilu, a promjenjiva unutrašnjost pruža brojne varijacije broja sjedala i veličine prtljažnog prostora, što je dobra preporuka za obiteljske i poslovne namjene.

Sve to upotpunjuje tradicionalna francuska udobnost, koja ipak ne izaziva pretjerano naginjanje karoserije kod oštre vožnje.

Oprema je skladna i kvalitetna. Ploča s instrumentima pruža sve bitne informacije i dovoljno je pregledna, a elipsastom središnjom konzolom dominira mjenjač nalik kompjutorskom joysticku.

Zbog toga je ugodnija vožnja u laganom stilu od sportske jurnjave, kojoj Picasso nije ni namijenjen. Paket opreme Exclusive uključuje sve bitno po mjerilima uobičajenih vozača, od automatske klime i radio/CD uređaja, do električnog paketa (vanjski retrovizori, bočna stakla) i tempomata.


Takva oprema sve više postaje standard kod vozača koji drže do sebe. Pod skošenom je prednjom 'haubom' ugrađen pravi biser dizelske tehnologije, koji je trenutačno i najbolji u klasi.

Četverocilindarski turbodizelaš s direktnim ubrizgavanjem po sustavu common-rail iz obujma od 1580 ccm razvija 80 kW/109 KS pri 4000/min, uz najveći okretni moment od 240 Nm pri 1750/min.

Zanimljiva je mogućnost kratkotrajnog povećanja momenta (overboost) na 260 Nm. Performanse motora su solidne – najveća je brzina 183 km/h, a ubrzanje do stotke 11,9 sekundi.

To je sasvim dovoljno za većinu prosječnih kupaca, iako je motor nešto manje uvjerljiv nego u Fordu Focusu i Mazdi 3. Nedovoljno oštar odziv na gas posljedica je velike mase karoserije (s osnovnom opremom 1,4 tone) i podešavanja motora na što nižu potrošnju.

Zaslugom takve koncepcije osigurana je potrošnja na otvorenoj cesti od samo 4,1 litru, u gradu 6,3 l i kombinirano 4,9 l/100 km.

Dobro odmjeren mjenjač osigurava solidan temperament i ugodnu vožnju, a za sportsko natjecanje ovaj model ionako nije namijenjen.

Xsara Picasso 1.6 HDi ima dosta temperamenta za ubrzanja u gradskoj vožnji, uz primjeren oprez osigurava sigurna pretjecanja na običnim cestama, a na autocesti bez problema održava brzine od 140 do 150 kilometara na sat.

Preko toga ide teže i sporije, a motor postaje glasniji i osjetno 'žedniji'. Ipak, i kod najoštrije vožnje potrošnja ne prelazi 7,5 litara, što je povoljno za razmjerno velik, masivan i težak automobil. Vozačima koji traže više dizelske snage, na raspolaganju je veći motor 2.0 HDi sa 136 KS.

Performansama pomaže solidno podvozje. Iako je nešto mekša nego u konkurenata (Citroënova škola), karoserija se ne naginje pretjerano. U normalnoj vožnji nema potrebe za korekcijama putanje, a kod pretjerivanja potrebno je blago 'dodavati volan'.

Velik međuosovinski razmak olakšava držanje pravca, ali smanjuje okretnost (mana u gradskim gužvama), a prednji i stražnji neovisan ovjes s višestrukim vodilicama i ramenima jamči minimalno zanošenje i dobro zadržavanje kursa kod svih opterećenja.


Sa stabilnošću nismo imali nikakvih problema, pogotovo jer je testni model opremljen i sustavom za sprečavanje zanošenja ESP (Electronic Stability Program).

Smetala nas je vidljivost, posebice dok se nismo navikli. Treba biti vrlo oprezan kod skretanja ulijevo jer se u velikom mrtvom kutu, koji stvara debeli prednji nosač krova, može sakriti pješak ili kakva prepreka.

Kočnice s ventiliranim prednjim diskovima promjera 266 milimetara i velikim stražnjim bubnjevima (228) opremljene su ABS-om i elektronskim uređajem za podešavanje intenziteta kočenja. Koče učinkovito i lako ih je dozirati, iako bi servouređaj mogao biti učinkovitiji.

Visoka i masivna karoserija te dobra sigurnosna oprema (četiri zračna jastuka, regulirani sigurnosni pojasevi, ABS...) jamče primjerenu sigurnost.

Tome doprinosi i povišeni položaj za volanom, koji stvara ugodan osjećaj pogleda 's visoka'. Sve to osigurava da se neobičan monovolumen iz Pariza, iako sa šest godina 'na leđima', i dalje dobro drži sa znatno mlađim konkurentima.

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive je zanimljiv, prostran i dobro opremljen monovolumen kompaktne klase, s dovoljno agilnim i vrlo štedljivim motorom.

Zbog velikih mogućnosti i prilagodljivosti može dobro služiti obiteljskim i poslovnim namjenama, a pogodan je i za taksi službu. Bogata oprema i skupocjena motorizacija, nažalost, povećavaju cijenu na 164.900 kn.


Za kupce koji ne prelaze godišnje više od 20.000 km isplativija je osnovna verzija 1.6i, sa 95 KS, servovolanom, dva zračna jastuka, daljinskim centralnim zaključavanjem, ručnom klimom, električnim paketom, maglenkama i ABS-om, koja stoji 124.500 kn.

+
prostrana i fleksibilna unutrašnjost, udobnost, štedljiv motor, bogata oprema, sigurnost
-
cijena, vidljivost sprijeda bočno, okretnost


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

VOZILO
monovolumen kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala

MOTOR
Izvedba: dizelski, redni, četverocilindarski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, turbinsko prednabijanje (max. 0,9 bara), intercooler
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75,0 x 88,3 mm
Snaga: 80 kW/109 KS pri 4000/min
Moment: 240 Nm pri 1750/min (s overboostom 260 Nm)
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda McPherson, spiralne opruge, stabilizator, straga samoupravljujuća osovina s izvučenim nogama, poprečne torzijske opruge
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi, ABS+EBV

MJERE
Karoserija: 4276 x 1751 x 1637 mm
Razmak osovina: 2760 mm
Prtljažnik: 550/2128 l
Masa/nosivost: 1313/550 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 11,2 m
Gume: 185/65 R 15 T, Michelin Energy

PERFORMANSE
Najveća brzina: 183 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,9 s
Potrošnja: grad 6,3/ otvoreno 4,1/ kombinirano 4,9 l/100 km

CIJENA
164.900 kn

VAŽNIJA SERIJSKA OPREMA
• ABS • ESP • servoupravljač podesiv po visini i dubini • prednji i bočni zračni jastuci • svjetla za maglu • daljinsko centralno zaključavanje • električni podizači stakala • naslon za ruke sprijeda • električni retrovizori • putno računalo • radio/CD • automatski klimauređaj • paket look • tempomat

Post je objavljen 04.01.2007. u 09:20 sati.