Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cocomademoiselle

Marketing

Marija Antoaneta –modna ikona 18.stoljeća

Image Hosted by ImageShack.us
Za ovaj post, nedavno sam naišla na par slika koje su bile objavljene u časopisu Vogue, modni prilog je sniman u Versaillesu te je snimljen i film redateljice Sofije Kopole s Kristen Dunst u glavnoj ulozi.

Cijela priča počinje davne 1770. kada je kćer Marije Terezije krenula iz Hoffburga prema Versaillesu, sa svojih 14 godina u zlatnoj kočiji, napuštajući vlastitu carsku obitelj, rodni kraj i materinji jezik. Zatekla se na dvoru s tri tisuće plavokrvnih aristokrata, poznata po svojoj ekstravaganciji prakticirala je i redovite kupke u šampanjcu.
Luj XV., bio je na glasu kao zavodnik, sklon bludničenju, naočit i vatrenih očiju izgledao je sasvim drugačije od svog debelog i buljookog unuka, budućeg muža Marije Anatoanete. Luj XVI. Bio je stidljiv, sa seksualnih problema zbog kojih je niz godina izbjegavao snošaj sa kraljicom dovodeći time u opasnost i njezinu egzistenciju na dvoru. Prvih godina na dvoru naučila je jahati, pozirala je na konju u muškog odjeći, njezin svekar bio je ponosan a njegova ljubavnica Du Barry bila je ljubomorna. Njezino ponašanje bilo je čudno, jer je na Versailles stigla kao mirna, povučena i samozatajna djevojka, kojoj su i njezinog psića kojeg je držala u naručju cijelim putem vratili natrag kući u Beč, kao i cijelu njezinu odjeću. Svi su očekivali da se brine za potomstvo, a ona je otkrila Pariz, bogatu ponudu udaljenu 12 milja. Buduća kraljica počela se šetati parkovima, tržnicama, trgovima, odlazila je na plesove, opere… Svugdje je bila u središtu pozornosti, praćena pljeskom. Da bi se odužila masama počela je nositi visoke elaborirane frizure- pufove. To su bile frizure koje su se sastojale od perja, umetaka sa prizorima mrtve prirode, voćnjaka i pobjede francuske mornarice. Iz tog vremena ostala je izreka „Ako nemaju kruha, neka jedu kolače“, ali brojni povjesničari tvrede da ju ona nikada nije izgovorila. Na krunidbi Luja XVI. privlačila je mnoge pogleda.., prekrivena safirima, bogatim vezom, haljinom kreatorice Rose Bertin (koja će postati zvijezda pariške modne scene). Njezina frizura bila je ozloglašena jer se dame nisu mogle normalno kretati, teško su ulazile u kočije, spavale su u sjedećem položaju, plesale s mukom… Ali „puf“ frizure postale su predmet želje svake malo bolje stojeće Parižanke. Kreatorica Rose Berin u 18. stoljeću bila je isto ono što je Yves Saint Laurent u 20. stoljeću. Otvorila je butik imenom „Veliki Mogul“, počinje izlaziti „modni almanasi“ od kojeg će kasnije nastati Vogue.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Veza i brak Marije i Luja XVI., s vremenom je postala sve bliskija, a kraljici su bili dopušteni razni ekscesi. Govorkalo se o njezinim seksualnim anegdotama sa ženama i muškarcima, grad su preplavile pornografske karikature…. Kad je 1777 napokon zatrudnjela, malo tko je vjerovao da je dijete Lujevo. Kraljičin brat Jospi II. nasamo je razgovarao s Lujem, ne zna se o čemu su razgovarali, ali u nadolazećim godinama supružnici su dobili dva sina i dvije kćeri. U međuvremenu je lansirala još nekoliko moda, prednjačili su muški kaputi, redignoti čiji su jedini ukrasi bili blistavi gumbi. Marija Antoaneta presvlačila se četiri puta dnevno, haljinu bi nakon nošenja- bacila, samo bi specjalne kreacije koje su joj se posebno sviđale ostavila sačuvane (a tih je haljina bilo pune tri odaje Versaillesa). Nakon njezinog pogubljenja 1973 za Marijom nije ostalo ništa osim izlizanog svilenog korzeta a sve ostalo su rastrgale buntovne mase. Imala je 37 godina kada su je pogubili, nakon 20-satnog suđenja. Starica blijeda, sijeda, mršava… Stigla je u Francusku u zlatnoj kočiji, a završila u blatnoj rupi iz koje su tek nakon mnogo godina iskopali njezinu malu lubanju, hrpicu kostiju i nekoliko podvezica.


Post je objavljen 31.12.2006. u 16:32 sati.