Ovaj puta sam stigao malo ranije, pa sam imao dovoljno vremena, uz pomoć djece, pripremiti učionicu za rad. Garniture su pripremljene. Slijedi već poznato moje: 'Djeco u red za prijave za natjecanje. Kristina je stajala pred učiteljskim stolom od moga dolaska u razred. Odlučila je biti prva prijavljena. Nije je neko vrijeme bila, pa je tako vjerojatno iskazivala zanimanje za igru. U trenu se stvorio poveći red. Krenuo sam s upisivanjem u tablicu. Prijavljeni su bili redom: Kristina Krstanović 3d 1. interna kategorija, Lucija Batinić 3d 1. interna kategorija, Mate Vuković 3d 1. interna kategorija, Marko Haluga 3d 3. interna kategorija, Tin Jandriš 3d 25. kyu, Marko Barišić 3d 25. kyu, Marko Marić-Blekić 3d 1. interna kategorija, Matea Borovec 7a 25. kyu, Stjepan Borovec – Grobotek 4a 25. kyu, Anica Malić 8c 1. interna kategorija, Nika Hipša 3d 2. interna kategorija, Mislav Medved 3d 3. interna kategorija, Karmela Karamatić 3d 1. interna kategorija, Ivo Nedić 3a 24. kyu, Matija Vlahović 3a 3. interna kategorija, a malo kasnije, ali ipak na početak je stigao i Edi-Mihael Galešić 4. interna kategorija. Bilo je šesnaestoro malenih željnih igre.
Dižem se i odlazim među klupe i kazujem djeci: 'Svi pred ploču.' Svi su okrenuti prema razredu, a ja prema njima. To je iz razloga zauzimanja mjesta za igranje u klupama, pa se na taj način izbjegne gužva među klupama pri zauzimanja mjesta za igranje partija.
Nekoliko mojih riječi djeci u vezi reda i vladanja i krećem sa čitanjem parova prvoga kola. Tijekom toga čitanja dolazi čistaćica u razred, a vrata su kao i uvijek otvorena i prilazeći meni pruža kuvertu uz kratko: 'Ovo je za vas od tajnice.' Moje kratko 'Hvala lijepo.' i nastavljam s čitanjem parova. Čistaćica odlazi i počinju partije prvoga kola. Kuvertu sam stavio za vrijeme čitanja na stol i po završetku određivanja parova krenuo s čitanjem dobivenoga pisma. Piše:
OSNOVNA ŠKOLA EUGENA KUMIČIĆA
VELIKA GORICA, J. Pucekovićeva 4
VODITELJU GO SEKCIJE
ZBOG STALNOG KRŠENJE KUĆNOG REDA (STAVARANJE NEREDA U UČIONICI) ZABRANJUJEMO KORIŠTENJE PROSTORA DO DALJNJEG, TE VAS MOLIMO DA SE U VEZI TOGA JAVITE U UPRAVU ŠKOLE.
Ravnatelj
Razumio sam što piše, mada je bilo grešaka u pismu. Obratio sam se djeci i pročitao im pismo, jer se ono odnosi na sve nas i našu aktivnost. Postupio sam odmah po zabrani i kazao da ovime završavamo rad. Go-sekcije ovdje više neće biti. Djeci je bilo krivo. Molili su me da bar završimo ovo danas. Nebi smijeli kršiti dobivenu zabranu, a meni moj moral to ne dozvoljava. Pokupili smo garniture i napustili učionicu. Dio djece me vani molilo, da sami vide što piše u pismu. Valjda nisu vjerovali. Velikim je slovima pisano, pa su lako pročitali.
Kazao sam im, da oni mogu doći subotama u Centar ujutro, pa ćemo tamo raditi. Nadam se da nam se tamo neće tako što desiti.
Ne mogu, a da kratko objasnim glavni detalj ove zabrane. Naloženo mi je da koristim učionice koje se ne čiste navečer, nego tek ujutro. To su redovno učionice često u neredu, još neočišćene. Niti imam vremena, a niti je to moja dužnost, da ih očistim. Našom aktivnošću je obično ne uneredimo više nego što je bila. Na taj način stvaranje nereda u učionici nema mjesta kao neki argumenat. Pod kršenje kućnog reda, neznam u kolikoj je to mjeri. Nisam učitelj i ova je aktivnost od 18 sati navečer, kada je veći dio nastave gotov. Neznam kakav je red tijekom redovne nastave. Djeca su živa, ali uglavnom ne i prekomjerno. Povremeno poneko uzvikne veseljem zbog rezultata, ali tada ide moje upozorenje. Vrata učionice su stalno otvorena na moje traženje. Ja inače ne zatvaram vrata, a ovako nas lako svako nađe i može se uključiti u našu igru. Vjerojatno nas se zbog toga bolje čuje. Zabrana korištenja nije meni nego djeci. Ovo je njima i nije za moju korist. Meni je jedino zadovoljstvo, da se djeca bave nečim smislenim. Naravno, vjerojatno se odnosi na prostore u školi, jer nije tako navedeno u pismu.
Bilo kako bilo, ja poštujem odluke. Žao mi je djece, jer bilo im je zanimljivo i lijepo. Igrali smo se. To pokazuje i povečanje broja u radu sekcije. Na kraju su me molili, da nađemo neko drugo mjesto gdje bi se sastajali uz ovu igru. Zasada je to subota u 10 sati u Centru. Vidjeti ćemo da li će se nešto nači. U cijelom ovom slučaju jedini gubitnici su djeca, a i meni je žao.
Meni treba još vremena, da sve to sjedne i dobro je ne još donositi sudove. Moguće je, da ja nisam čovjek za to, u smislu radnoga reda.
Pripremio i vodio bl. Muradenu - Luzer
Post je objavljen 14.11.2006. u 08:36 sati.