Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/biljezenjagrada

Marketing

PREDSTAVLJENJE BILJEŽENJA GRADA/BILJEŽENJA VREMENA U NIZOZEMSKOJ

BACACI SJENKI: IZVJESĆE O SIMPOZIJU U LEIDENU

Početkom mjeseca, 3. i 4. studenog, u nizozemskom gradu Leidenu održan simpozij “Artistic Explorations in Cultural Memory”, u organizaciji leidenskog univerziteta, te Europske kulturne fondacije. Simpozij je inicirao i koncipirao Dragan Klaić, profesor leidenskog univerziteta i međunarodno priznati kulturni istraživač i analitičar. Na simpoziju je bilo prisutno preko 20 umjetnika iz cijelog svijeta, kao i kulturni istraživači, te kulturni djelatnici. Jezgro programa činile su prezentacije različitih umjetničkih projekata u čijem se tematskom fokusu nalazi istraživanje kulturne memorije, dok su širi kontekst teme razvijala izlaganja kulturnih istraživača, uz analitičke i sintetičke intervencije.

Boris Bakal i Katarina Pejović, voditelji umjetničke organizacije Bacaci Sjenki, na ovom su skupu predstavili dva projekta: “Čovjek je Prostor: Vitić_pleše”, te “Bilježenje grada, bilježenje vremena”. Usprkos činjenici da je riječ o projektima vezanim za specifičnu lokalnu sredinu, prezentacije su naišle na izvrstan odaziv, uz pozive za nova predstavljanja i suradnje, što je samo posvjedočilo da je riječ o metodoloskim modelima koji su neposredno prevodivi i prihvatljivi u različitim geo-kulturnim kontekstima.

Pored Bacača Sjenki, projekte, raznorodne u medijskom, formalnom i sadržajnom pogledu, predstavili su umjetnici različitih opredeljenja i generacija, a među njima i slavna imena poput Ritsaerta ten Catea (osnivača i voditelja Mickery Theatra te škole DASARTS), Kirsten Delholm (Hotel Pro Forma), Luce Ruzze (scenograf i multimedijalni umjetnik, dugogodišnji suradnik Eugenia Barbe) Želimira Žilnika (vojvođanski filmski i dokumentarni redatelj), Paula Koeka (nizozemski redatelj i kompozitor), kao i afirmirani umjetnici poput Ong Keng Sena (singapurski redatelj i multimedijalni umjetnik), Michaela Bluma (izraelsko-francuski konceptualni umjetnik), Mikea Pearsona (velškog interdisciplinarnog umjetnika, profesora na University of Wales, Aberystwyth), Titie Bouwmeester (nizozemska konceptualna umjetnica), Krzysztofa Czyszewskog (suradnik Grotowskog, suosnivač teatarske laboratorije Gardzienice, osnivac projekta Center Borderland of Arts, Cultures and Nations in Sejny, Poljska) ili Chrisa Baldwina (voditelj teatra Spiral u La Rioja, Španjolska, i predavač na Rose Bruford College, London). Medju izlaganjima i analizama kulturnih istraživača posebice su se izdvojila ona Tomislava Šole (profesor Univerziteta u Zagrebu, osnivač i voditelj manifestacije “The Best in Heritage”), Janneke Wesseling (kritičarka glavnog nizozemskog dnevnika NRC Handelsblad), Assu Aksoy (voditeljica projekta SantralIstanbul pri univerzitetu Bilgi u Istanbulu), Adrienne Goehler (kulturna istraživačica i analitičarka, dugogodisnja direktorica hamburske Hochschule fuer Blidende Kunst), Raj Isara (predsednik EFAH) i Gottfrieda Wagnera (direktor European Cultural Foundation).

Raznorodnost i inovativnost mnogih umjetničkih projekata, kao i nadahnuta debata, uz visoku koncentraciju produktivnih ideja i stavova, pokazali su da je kulturna memorija tema koja se niti izdaleka moze iscrpsti u formatu jednog simpozija. Za očekivati je, stoga, da će leidenskom skupu uslijediti novi oblici bavljenja ovom temom.

“Leiden University: Workshop Artistic explorations in cultural memory”




Post je objavljen 13.11.2006. u 22:23 sati.