Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hatepogodak

Marketing

Borat - lik i djelo

Hrvatska ima ogromnu sreću da Borat nije Hrvat.

A lako je mogao biti. Današnji članak na stranicama Večernjaka piše o vezi između Mahira - jedna davno zaboravljene internet atrakcije i lika Borata. Vidjeti ponovno Mahirovu stranicu i sjetiti se koja je on bio internet senzacija me samo vratilo u davne dane interneta.

Pa ja sam stanovnik mreže duže nego mi se čini. Sjećam se sasvim jasno telneta, pine programa za mejlove, irc kanala sa onim povisilicama... svih stvari koje mi se kada malo bolje pogledam čine kao da su bile u nekom drugom životu. I sjećam se Mahir manije i ne mogu vjerovati kako mi veza Borata i Mahira nije pala na pamet ranije.

Uglavnom Mahir je bio (ili još je) turski novinar koji je i stilom komunikacije i izgledom Borat stvarnog svijeta. Zašto je Cohen odabrao Kazahstan, a ne neku drugu zemlju (uključujući i Hrvatsku) za domovinu Boratu? U percepciji Amerikanaca i ostalih zapadnih europljana ionako nema neke velike razlike između cijelog istočnog lagera pa je svaka zemlja mogla odigrati ulogu Kazahstana. Pretpostavljam da je Kazahstan bio najbolji izbor jer je daleko najveća zemlja o kojoj većina ljudi pojma nema. Kazahstan je površinom cca. polovica Europe pa je prilično smješna i sama činjenica da ta ogromna zemlja nije u percepciji većine stanovnika razvijenog, educiranog, obavještenog svijeta.

Ali možda najinteresantnije kod Borata je njegov prekrasno simetrični humor koji će mu vjerojatno priskrbiti titulu najuspješnije komedije ikad. Borat je u stanju svojim ismijavanjem tipičnog čovjeka istočnog lagera i njegove sredine u stanju podilaziti stilu humora koji će biti prihvatljiv prosječnom gledatelju na Zapadu. U isto vrijeme Borat je svojom globotomijom prosječne zapadnjačke glave u stanju na puno suptilniji način ismijati te iste zapadnjake za potrebe gledatelja sa istoka. Takvim dvoslojnim simetričnim humorom Borat je prva pojava humora za globalno tržište.

A tu je i YouTube apekt. Borat je prva YouTube zvijezda. Po broju Borat klipova vidi se da je Cohen ozbiljno računao na stvaranje prave atmosfere iščekivanja filma među surferima. Pola klipova iz filma je pušteno na YouTube uz dozvolu produkcije filma kao vid promocije, a ne kao do sada kada su snimke filma prije njegove objave obično iscurile van polulegalnim kanalima. Osim toga sam koncept Borata je tako zahvalan za stvaranje tisuća gegova koji se baziraju na "kulturnim razlikama". Vjerojatno već postoje materijali za barem 2 Borat filma pa nije bio problem izbaciti par scena na internet samo radi promocije.

A da smo svi mi Borat možete lako vidjeti i na stranicama antiencikopedije

http://uncyclopedia.org/wiki/Croatia


http://uncyclopedia.org/wiki/Dalmatians


Dragi Borati koji ovo čitate "I kiss you!!!" i do idućeg posta.

Post je objavljen 07.11.2006. u 16:36 sati.