Kamene statue, zidovi i hijeroglifi Uskršnjeg otoka
Prije skoro tri stoljeća, 1722 godine, nizozemski admiral Jakob Roggeveen, ploveći 4000 km istočno od Čileanske obale, postaje prvi Europljanin koji je pristao uz mali vulkanski otok.
Sutradan, u nedjelju, iskrcao se u jedinoj pristupačnoj uvali. Pored 4000 stanovnika mnogo više su ga impresionirale stotine divovskih kamenih statua visokih i do dvadeset metara.
Moderno doba je u Uskršnjem Otoku dobilo novu temu za špekulacije: Otkuda na najizoliranijem mjestu na planeti, komadiću vulkanskog tla, monolitne kamene glave nepoznatog porijekla, usto teške po nekoliko desetaka tona?
Iz detaljne studije gospođe Van Tilburg (1989.) saznajemo da se na otoku nalazi ukupno 887 kamenih statua. Najveća od njih je nazvana “El Gigante”. Visoka je 21,6 metara, a procijenjena težina je između 145-165 tona! Ove divovske dimenzije se nikako ne mogu vezati za prostu tehnologiju sredovjekovnog otočnog stanovništva.
Uskršnji Otok je razbio teze o superiornosti “naše” civilizacije. Najizoliranije mjesto na Planeti, komadić vulkanskog tla, pruža utočiste monolitnim glavama teškim nekoliko desetaka tona. Nema znanstvenog objašnjenja za njihove autore iz prostog razloga što službena povijest ne priznaje postojanje superiornijih civilizacija iz duboke prošlosti.
Uvidom u podatke o kamenm glavama na postoljima (Moai) te laserskom preciznošću s kojima su kameni blokovi obrađivani...ostaje bez odgovora pitanje koja je to civilizacija iz dubina prošlosti imala tehnologiju za obradu, a zatim i za prijevoz desetke tona teških kamenih blokova na drugu stranu otoka (20 km)?
Postojanje čovjekove pradomovine u Pacifiku ,civilizacije Mu, čije su istočne granice dosezale do Južne Amerike, preko Uskršnjih otoka, dobiva se logično objašnjenje.
Slijedeća zagonetka je vezana za autorstvo misterioznih hijeroglifa. Oni su pronađeni na tisućama kamenih ploča, a istovremeno ni na jednom bližem ili daljem otoku Oceanije (bilo Polinezijskim ili južnopacifičkim) nije zabilježen slučaj služenja pismom? Ili je Uskršnji otok bio (najistočniji) dio drevne civilizacije Mu, ili je neka superiornija civilizacija posjetila samo ovaj otok i onda netragom nestala.
Dosadašnji pokušaji dešifriranja hijeroglifa slažu se da kamene ploče govore o "Stvaranju" i "Povijesti" i to do tada nepoznatim, ali fascinantnim pismom.
Ilustracija rongorongo pisma, nepoznatog porijekla.
Ne slažu se u morfologiji, izvorima, uticajima. Spominju se veze sa egipatskim i Hindu hijeroglifima, mogućim kineskim, Inka ili uticajima civilizacije Mu. Autorstvo "Rongorongo" pisma se pripisuje i lokalnom stanovništvu ili, posljednjih četrdesetak godina, posjeti vanzemaljaca koji su, navodno, laserskim zracima ispisali prve kamene ploče.
Nakon europskog upliva u "otočke poslove" scenarij postaje manje-više tipičan: stanovništvo se sa 4.000 u 1722. smanjuje na 100 u 1887. zahvaljujući trgovcima robljem i dotada nepoznatim bolestima; od nekoliko tisuća kamenih ploča sa hijeroglifima ostaje ih samo 25 (nijedna na Otoku); većina kamenih glava završila je u travi; otok iz španjolskih kolonijalnih ruku seli u čileanske.
I, na koncu, malo poznati detalj, vezan za Uskršnji otok odnosi se na nekoliko podignutih kamenih zidova na južnim obroncima otoka u blizini mjesta Rano Kau. Kameni blokovi su isklesani takvom preciznošću da savršeno pripasuju jedan u drugi. Nije bilo potrebe za bilo kakvim vezivnim materijalom.
Kameni zid u blizini naselja Rano Kau na Uskršnjem otoku.
Detalj kamenog zida na Uskršnjem otoku; savršeno oblikovani kameni blokovi nemaju potrebe za vezivnim materijalom. Identični zidovi se nalaze širom teritorije Perua čime se ustanovljava prisustvo drevne civilizacije Mu u Južnoj Americi.
Na taj način prisustvo civilizacije Mu u “pacifičkom trokutu” postaje logično. A sve “anomalije”, zabranjena arhitektura i neobjašnjivi detalji astroarheologije koja je primjenjivana u drevnim građevinama dobivaju svoje objašnjenje.
Za autorstvo ne treba ići van naše Planete, već dublje u planetarnu povijest.