Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/umornikonj

Marketing

Sumrak televizije

Sinoć je na teveju bila utakmica Real - Barcelona. El klasiko. Najveći derbi na svijetu. Ne, neću pisati o utakmici nego o nečemu drugom. Izbor programa na televiziji je stvarno katastrofalan.
Tako recimo HTV prenosi taj najveći derbi samo zato što je to najveći derbi. Šta je sa onim ostalim utakmicama koje bi vrijedilo pogledati? Ok svaka čast HRT-u na prenosima Lige prvaka i prenosima reprezentacije no toliko se dobrih utakmica igra gotovo svaki tjedan a prenosi se ništa. Jako mi je zanimljivo gledati Osijek -Dinamo pred 700 gledalaca i sa kvalitetom nogometa nedostojnom ogledu 2 engleska trećeligaša. Npr. jučer su igrali Manchester i Liverpool no prenosa nigdje osim na satelitu. Nešto su kao najavili da će NOVA TV početi sa prenosima ali još uvijek je sve na najavi.

Nešto razmišljam zašto je tako. Zašto recimo RTL mora reprizirati Dadilju i slične serije toliko puta da te jednostavno počne iritirati. Zašto svaki put kada ulete reklame i jačina zvuka se poveća. Možda misle da ne čujemo dobro. O kvaliteti reklama da ne govorim. Vjerujem da je nogometa malo jer je financijski učinak slab. Utakmica diktira reklamu. Nesmiju baš upo utakmice pustiti set reklama kao što mogu u nekakvoj seriji ili filmu. U poluvremenu svakako nogometomanijaci ne sjede i dalje pred tevejom i gledaju reklame. A i prava za prenos sigruno koštaju pa je onda puno jednostavnije reprizirati Dadilju nego plaćati za utakmice. Još kada recimo na prenosima Lige prvaka kaže : ovaj prenos vam je omogućio Hajneken e tad tek popizdim. Jarane, taj prenos mi je omogućio moj televizor i tv pretplata a ne Hajneken.

Još jedan atak na inteligenciju gledatelja je svakako turbo zanimljiv serijal Sudnica na RTl-u. Kakav spoj ljudske gluposti i amaterizma. A onda ovi sa Nove tv nakon dva dana krenu sa onom drugom Sudnicom one kakolisezove Melani Vukmirice ili tako nešto. Da, naša Sudnica ima Melani Vukmiricu i puno je bolja od vaše bez Melani. O tim remek djelima su drugi već pisali pa ja više neću.

Ne znam dali ste primjetili koliko glazbenih spotova te glazbe uopće ima na ovim glavnim televizijama? Ima toliko da se moraš napregnuti ko nakon jedenja graha da bi ulovio kakav spot. Nekada je barem bio HIT DEPO jednom tjedno pa si mogao vidjeti šta se radi u svijetu a i kod nas u glazbi. Naravno da emisije više nema jer je bila DOBRA. Isto kao i PETICA na HRT-u. Super urađena emisija zbog koje sam se morao svaki ponedjeljak nacrtati ispred ekrana. Emisija kakvu bi mogli staviti na bilo koji drugi europski program. I onda naravno ju ukinu pa vrate u terminu oko pola noći pa ju total ukinu. Moželi mi itko normalan objasniti zašto?
Za glazbene emisije mislim da je odgovor prilično usko povezan sa parama. Za svaki objavljeni spot HRT ili RTL ili Nova moraju PLATITI autorska/izvođačka prava. Pa za koji bi vrag oni emitirali spotove i još plaćali nekome za to. Gdje bi oni šta potrošili. Trenutno koliko znam na ovim "velikim" televizijama se jedino vrti ona VIP musik DJ emisija no ona ima čisto komercijalno/marketinšku funkciju koju opet opravdavam. Jebi ga, filuješ me sa VIP-om ali si mi ipak dao mogućnost da pogledam spotove. Fair inaf.

U konačnici je žalosno koliko televizijske kuće u sumanutoj potjeri za profitom ne razmišljaju o krajnjim konzumentima. Veselim se dolasku "novih" tehnologija koje će mi omogućiti da u televizijskom programu uživam na način na koji to meni odgovara. Platim i biram što želim gledati. I onda ću se kroz koju godinu slatko nasmijati kada ovi budu propadali zbog manjka oglašivača i manjka gledanosti jer su ovo današnje vrijeme propustili priliku da se izbore za mene, tebe, njih...ljude od kojih žive....

Post je objavljen 23.10.2006. u 11:48 sati.