Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/darkranger

Marketing

Hommage

Image Hosted by ImageShack.us
Jučer je svoj posljednji krug (iako ću u to povjerovati tek nakon starta prve utrke sljedeće sezone kada u crvenom bolidu na stratu uz Massu bude Reikonen) je odvozio Michael Schumacher. Jedan od najvećih, ako ne i najveći vozač u povijesti F1. Ako se iz ove prve dvije rečenice ne vidi da sam Schumijev fan, onda ću otvoreno reći da jesam i da mi je on najveći od najvećih u F1. Mnogi se neće složiti s tim ali neka im bude, uostalom opće je poznato da ste ili veliki Schumacherov fan ili ga mrzite iz dna duše, sredine nema. Razlog mojemu mišljenju o Schumacheru leži u činjenicu da sam s njegovom prvom utrkom počeo gledati F1, navijajući naravno za Ferrari koji je u to vrijeme bio očajan. Za Schumachera sam počeo drukati kada je prešao u Benetton (vozio je tada na Fordovim motorima), i kada sam vidio kako čovjek grize na svakoj utrci, nemajući ni malo poštovanja prema nikome, pa ni prema već tada legendarnom Senni.
Iako malo ljudi koji danas gleda F1 i koji su kao veliki fanovi Ferrarija i Schumachera ne znaju o njemu prije dolaska u Scuderiu, evo im par podataka da nauče, a ostalima da se prisjete.
Prvo pojavljivanje u F1 imao je na Velikoj nagradi Belgije 1991 u Jordan-Fordu kao zamjena za Bertranda Gachota (koji je završio u zatvoru zbog prskanja taxiste suzavcem). U Jordan je došao samo tjedan prije kada ga je Eddie Jordan (inače najveći otkrivač talenata i entuzijast kojeg je F1 imala) otkrio na testiranjima u Silverstoneu. Čovjek je jednostavno bio oduševljen njime, pa mu je nakon samo tjedna dao bolid da za Jordan vozi VN Belgije, na kojoj je osvojio 7. mjesto u kvalifikacijama (najbolji momčadski rezultat te sezone i bolji rezultat od suvozača Andree de Cesarisa, inače tada s 11 sezona u F1). Utrku nažalost nije završio jer je odustao u prvom krugu zbog problema s kvačilom.
Već sljedeće sezone prelazi u Benetton Ford (bilo je nekih svađa i prigovora Jordana da su nelegalno preoteli Schumachera), s kojim osvaja svoju prvu pobjedu na (za njega sretnom) Spa (VN Belgije za neznalice). Bila je to 1992. godina.
Prvi naslov prvaka pao je u kontroverznoj sezoni 1994 (smrt Senne u San Marinu i Ratzenbergera u Imoli), tada još vozi za Benetton. Sljedeće sezone 1995. Benetton mijenja Fordov Renaultovim motorom, a Schumacher brani naslov s 33 boda ispred Hilla.
Sljedeće sezone povlači dosta hrabar potez prelaskom u Ferrari koji je tada slovi za tehnički inferiornu momčad, kojoj je samo ostalo ime i stara slava, jer je posljednji naslov prvaka u konkurenciji vozača osvojen davne 1979. godine. Kako sam bio navijač fana, prelazak Schumachera u Ferrari mi je bio ostvarenje sna i događaj koji se rijetko događa da navijač ima priliku u istom timu vidjeti motor i vozača. Ekipa koju je Ferrari sastavio bila je više nego impresivna: Schumacher, Ross Brown, Rory Bryne i Jean Todt. Nakon 3 mjesta 1996., oduzimanja bodova 1997 (osvojio je 2. mjesto), 2. mjesta 1998, 5. mjesta 1999. (veći dio sezone je propustio zbog loma noge), konačno 2000., nakon 21 godine, Schumacher i Ferrari osvajaju naslov. I tada kreće serija od 5 naslova do 2004. Posljednju i ovu sezonu završio je kao 3. odnosno 2.
Osim ovih naslova i izvanrednih vozačkih sposobnosti (pogotovo u kišnim uvjetima na stazi), najčešće se spominju njegovi rekordi i kontroverze vezane uz njegovu vožnju. Pa idemo redom odostraga.
Image Hosted by ImageShack.us

Kontroverze:
Kako ih ima dosta, nabrojat ću i opisati samo one koje su digle najviše prašine.
1. VN Australije 1994. Pokušavajući ostati ispred Hilla u utrci koja je odlučivala o naslovu, izljeće sa staze ali se vraće u utrku s oštećenim bolidom. Dok ga Hill obilazi Schumacher skreće i udara u Hillov bolid. Obojica odustaju, a Schumacher osvaja naslov. Na konferenciji je Hill rekao "Dvije stvari Schumachera razlikuju od odtalih: njegov talent i ponašanje. Ovo drugo mi se ni malo ne sviđa kod njega"

2. VN Europe, 1997. Schumacher u Ferrariju se s Villeneuvom bori za naslov. Tko bude bolj osvaja ga. Opet ista situacija kao i 1994, Schumacher se zabija u Villneuvea, ali samo on odustaje dok Williamsov vozač osvaja prvenstvo. Poslije ga je FIA kaznila oduzimanjem svih osvojenih bodova i 2 mjesta u prvenstvu.

3. VN Argetine 1998. U početnim krugovima izgurava Coultharda s vodećeg mjesta ulazeći svojim prednjim diom u njegove stražnje kotače.
Coulthard mu se poslije osvetio na Silverstoneu, naglim kočenjem za vrijeme pljuska, zbog čega ga Schumacher nije vidio, te se zabio u njega i odustao. Hakkinen je odjurio prema naslovu a Schumacher prema boksevima da se obračuna s britancem

4. VN Belgije 2003. Pri brzini od 200kmh presjekao je putanju Hakkinenu koji ga je krenuo pretjecati. Hakkinen je naglo zakočio da ne dođe do sudara.

5. VN Europe 2001. Schumacher junior je isto osjetio kako je to kada vozite protiv Michaela, makar vam on bio brat. Pokušavajući ga prestići, Michael ga je blokirao ostavljajući mu izbor između zida i odustajanja. Junior je izabrao odustajanje od pretjecanja. Što je bilo doma poslije utrke nitko ne zna.

6. VN Australije 2002. Te sezone Schumacher je jurio prema novom naslovu, uz pomoć momčadskog koleg Barichella koji je cijelu utrku vodio. Po naredbi iz boksa morao je propustiti Schumachera, što je i učinio tik pred ciljem, pokazujući što misli o tome. Ferrari je poslije kažnjen s milijun dolara.

7. VN Britanije 2003. Braneći se od napada Alonsa izgurao ga je na travu.

Rekordi: gotovo da nema rekorda kojega nije srušio. Uspio sam naći nekoliko. Nije ostvario:
1. Najveći broj Grand Prix utrka drži Patrese (256), Schumacher 250.
2. Najveći broj pole-positiona u sezoni - drži ga Mensell s 14 komada
3. Najviše uzastopnih pole-positiona - Senna 8
4. Najmlađi vozač koji je sjeo za volan bolida u utrci F1 je danas Alonso, do tada Schumacher. Slučajnost ili ne?

Najznačajniji rekordi: (neću sve nabrajati jer je previše)
1. 7 osvojenih naslova
2. 91 osvojena utrka
3. 7 uzastopno osvojenih utrka
4. najveći broj nastupa za jednu momčad: Ferrari, 72.
5. 8 pobjeda na jednoj VN: Francuska
6. 20 različitih VN osvojeno - tj pobjeđivao je na 20 različituh staza u F1
7. najviše 2. mjesta: 43
8. najveći broj uspinjanja na pobjedničko postolje: 154
9 najveći uzastopni niz uspinjanja na pobjedničko postolje: 19
10. Najveći broj krugova u vodstvu: 4741 ili 22,155 km na 131 Grand Prixu
11. Najveći broj kretanja iz prvog reda: 108
12. Najviše najboljih krugova 76
13. Najveći broj pobjeda i pole-positiona u istoj utrci: 40
14 najveći broj hat-trickova (pole-position, utrka, nabrži krug): 22
15. Najviše osvojenih bodova: 1396
16 Jedini vozač u povijesti koji je ostvario 5 pobjeda u Indianapolisu
17 Jedini vozač u povijesti koji je ostvario 5 pobjeda u Monzi
18. Najviše postolja u jednoj sezoni: 17 (od 17 utrka u 2002.)

I da ne nabrajam dalje.

Tko poslije Schumachera?
Na njegovo mjesto u Ferrariju dolazi Reikkonen, koji će uz Massu činiti vozački duo momčadi. Osobno se nadam da će Massa biti prvi vozač. Zašto? Finac mi je previše hladan i nekako mi se kao takav ne uklapa u temperamentnu talijansku momčad. Massa je brazilac i puno mi je bolji što se toga tiče, a i pokazao je da je odličan vozač, plus duže je u Ferrariju i vrijeme je da dobije priliku ispred Finca.
Objektivno, nitko neće biti kao Schumacher, jedino možda Alonso koji ima najviše sličnosti s njim, ali i jedan veliki nedostatak: za neuspjehe okrivljava druge, nikada sebe.





Post je objavljen 23.10.2006. u 11:35 sati.