Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/molibden

Marketing

KOLJENASTO VRATILO(RADILICA-popularno)


Dakle radilica prenosi snagu dobivenu izgaranjem goriva za pokretanje vozila.
Okretni moment prenosi se preko radilice i mjenjača dalje na kotače vozila.Radilca(Slika1) se sastoji od glavnih čepova na kojima su učvršćene klipnjače(slika 2) i ramena koja spajaju glavne čepove i čepove ležaja klipnjače.Radilica je opterećena na savijanje i torziju,na njega djeluju sile sa klipnjače,a zbog rotacije djeluju i centrifugalne sile.Radilica se izrađuje od vrlo vrijednog čelika legiranog kromom i molibdenom koji je otporan na toršenje i zamor.Današnje radilice sve više se izdrađuju od kvalitetnog modificiranog sivog lijeva.U radilici se nalaze kanali ili se ugrade cijevčice za dovođenje ulja u ležaje.Ulje pod tlakom dolazi u glavne ležaje,a zatm ga cijevčica provodi do ležaja klipnjače.Radilica kod otto motora sa 4 cilindra ima tri glavna ležaja,a kod 6-cilindara četri glavna ležaja.Kod dizel motora,zbog većeg opterećenja radilice,nalazi se iza svakog koljena glavni ležaj.Tako je i kod kvalitetnijih otto motora.

Slika 1


Slika 2


Na krajevima radilice nalazi se zamašnjak, koji služi da akumulira energiju koja se prenosi na radilicu.Zamašnjak omogućuje jednoliko okretanje radilice te smanjuje opterećenje.Na zamašnjaku dalje se nalazi zubčasti vijenac koji služi za pokretanje motora preko električkog pokretača.Na zamašnjak se pritišće i spojka,pa od njega preuzima okretni moment i prenosi ga na mjenjač brzina i ostalu transmisiju.



Post je objavljen 22.10.2006. u 14:59 sati.