Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/molibden

Marketing

CILINDRI


Uloga cilindra u motoru

Cilindar je šuplji metalni valjak sa zaglađenom unutrašnjom površinom.
Zadatak mu je da vodi klip,preuzima tlak plinova nastalih izgaranjem gorive smjese i bočni pritisak klipa te da dobro odvodi toplinu na rashladno sredstvo.
Zbog mehaničkog i toplinskog trošenja cilindra dolazi naročito pri suhom trenju između klipa i cilindra.
Od velikog značaja korozivno djelovanje kojim se oštećuje cilindar,posebno zbog sumorpne kiseline koja se nalazi u proizvodima izgaranja.
Oštećenja zaglađene površine cilindra često dolaze zbog:
-Čađe
-Ulja
-Loma klipnog prstena
-Zaglavljenja(zbog toplinskog rastezanja klipa)
Ako uzmemo u obzir sve što se jednom cilindru može desiti,jasno je da se na materijal za gradnju cilindra postavljaju veliki zahtjevi.
Materijal za cilindre:
Položaj cilindra u bloku motora može biti različit npr. blok motora sa cilindrima položenim u obliku slova V kao u slici dolje:

ili pak može biti jednoredni kao u slici dolje:

Blokovi motora izrađuju se redovno od sivog lijeva zbog njegove dobre klizavosti,a clilindri motora izrađeni su naime od specijalnog sivog lijeva.
Cilindre zapravo nije poželjno hladiti jer se hlađenjem odvodi veća količina topline,koja bi se mogla korisno upotrijebiti za mehanički rad.
Međutim,materijal od kojeg je građen cilindar a i ulje kojim se cilindri podmazuju ne podnose velike temperature,pa se cilindar zbog toga treba hladiti.
U svojim idućim temama dotakniti ću se klipova.

Post je objavljen 21.10.2006. u 19:10 sati.