Recenzija/komentar - Film: Click

God. 2006.
Redatelj: Frank Coraci
Scenarij: Steve Koren, Mark O'Keefe
Trajanje: 107 min.
Žanr: Drama, Komedija, SF
Glume: Adam Sandler, Kate Beckinsale, Christopher Walken, Henry Winkler, David Hasselhoff, Julie Kavner, Sean Astin, Katie Cassidy, Jennifer Coolidge, Cameron Monaghan...itd.

Michael Newman je obiteljski čovjek, arhitekt po zanimanju, koji želi postati partner u svojoj firmi, ali zbog toga baš i ne može provoditi previše vremena sa svojom ženom i djecom, koji mu to pomalo i zamjeraju. Jedne večeri, nakon što se je posvađao sa ženom oko posla, i premalo druženja sa djecom, želeći se malo u miru opustiti uz Tv, Michael poludi nakon što pored 5-6 različitih daljinskih upravljača ne može pronaći onaj za Tv, te odluči kupiti univerzalni daljinski, koji će mu olakšati život. I tako se kasno u noć on zaputi u šoping, no gotovo sve trgovine su zatvorene. I taman kad je pomislio da neće ništa naći, ugleda ogromnu trgovinu "Bed Bath & Beyond", koja je gle čuda, otvorena. Nakon što pretraži cijeli dućan u potrazi za daljinskim upravljačem, umori se, te si malo prilegne na krevet u odjelu za namještaj. Tek što si je legao, ugleda vrata za jedan odjel koji prije nije primijetio, iznad kojih piše "Beyond". Uđe oprezno unutra, te tamo zatekne Mortya, pomalo ekscentričnog prodavača/izumitelja kojemu se požali. Nakon što ga ovaj pozorno sasluša, odluči mu dati jedan posebni daljinski upravljač, koji je tek stigao. Michale ga iako malo sumnjičav, pošto mu ga ovaj daje besplatno, a navodno se radi o najnovijoj tehnologiji, ipak uzme i ode. S početka Micahel ništa ne primjećuje, no jedne večeri, kada je radio do kasno u noć, a svi ostali su spavali, pas počne lajati a Michale ga počne utišavati kako ne bi probudio ostale. Ali pas nikako ne želi umuknuti, te Michael iziritiran njegovim lajanjem uperi u njega daljinac i pritisne tipku za smanjivanje zvuka, i lavež se postepeno utiša. Michael prvo pomisli da mu se pričinjava zbog umora i gomile kolača koje non-stop jede, ali znatiželja ga ponuka da isproba još neke funkcije na daljincu, kao npr. fast-forward, i tada shvati da to nije san, te da mu se ne pričinjava.
Več sljedećeg dana odleti ka Mortyu prepun pitanja. Ovaj mu tada objasni da je to daljinski upravljač kojim on može upravljati sa svojim životom. Tada Micahel shvati da bi mogao bez problema preskočiti sve one stvari koje ga smetaju u životu kao npr. čekanje promaknuća, svađe sa ženom, predigra prije sexa, bolest, ranojutarnje gužve na cesti itd., ili ponovno proživjeti one lijepe trenutke, te općenito da bi mu život mogao biti puno lakši. Tada mu Morty objasni sve funkcije daljinca, a to su Pauza - koju Michael često koristi da bi se osvetio nekim ljudima, zatim Fast-forward - kojim preskače neugodne trenutke, a može biti i na auto-pilotu, Rewind - kojim se vrača u prošlost i ponovno proživljava sve što je proživio, ali samo u funkciji promatrača, ne može ništa promijeniti, pa Volume control - koji obično koristi u svađama ili stišavanju zvukova u uličnoj gužvi, Language selection - koji mu omogućava da sluša što ljudi pričaju na raznim jezicima, Color adjustment - koji mu omogućava da si pojačava ili smanjuje boju tena, Aspect ratio selection - koji mu omogućava da ljude vidi u widescreenu ili fullscreenu, Main menu - koji uključuje scene selection i bonuse kao što je npr. making-of ili commentary, te na kraju funkcija Picture in Picture - koju Michael koristi da bi mogao gledati utakmicu dok mu žena prigovara, a istovremeno izgledati kao da ju sluša što ona priča.
No Morty mu zaboravi spomenuti jednu malu sitnicu, a ta je da kad jednom iskoristi daljinski u nekim situacijama, kao npr. svađe ili čekanje promaknuća, daljinac se automatski programira da svaki puta sam od sebe preskače te događaje, i ubrzo se tu pojave problemi, jer dadljinac počne preskakati sve veće i veće dijelove Michaelovog života, a on se počne sve više i više udaljavati od svoje obitelji...
Dalje vam više neću pričati, pogledajte film...samo znajte da je zaplet prilično zanimljiv, kao i rasplet.

Svjetski kritičari, ali i ovi naši, kao i jedan dio publike, baš i ne vole Adama Sandlera, njegov tip humora i općenito njegove filmove, te ih često (nezasluženo) pljuju i omalovažavaju. No činjenica je da on več osam godina uzastopno, počevši od 1998. i njegovog prvog velikog uspjeha, "The Waterboy", reda samo hitove (iznimka je samo "Little Nicky" iz 2000.), koji odlično prolaze na kino blagajnama i zarađuju brdo love, što govori da su njegovi filmovi unatoč lošim kritikama jako gledani i uspješni kod većeg dijela publike. Ja osobno nisam jedan od tih koji ne volje njegove filmove, več baš obratno, smatram ga izvrsnim komičarom koji baš poput Carreya, Stillera, Carella i Ferrella, ima specifičan smisao za humor koji ga čini jedinstvenim i drugačijim komičarom od prije nabrojanih, te sam s toga i ovaj film dočekao s veseljem, kao u ostalom i gotov sve njegove prijašnje naslove.
No prije nego što se osvrnem na sam film, moram napisati riječ ili dvije o samom Sandleru. Ono što mi je fascinantno kod njega je njegova jednostavnost, tj. "običnost". Što pod time mislim? Naime, njegov humor se ne temelji pretjerano na kreveljenju, grupiranju i sl. stvarima, iako ima i toga, zavisno od filma do filma, več je u većini slučajeva njegov humor više prizeman, običan, ponekad djeluje kao da niti ne glumi, več kao da se zafrkava sa frendovima u kafiću, bilo na svoj račun, bilo na račun drugih. On uvijek glumi obične ljude, kakvi smo i mi sami, te njegovi štosevi ne djeluju kao namjerni gegovi ili skečevi, več kao obična prirodna zafrkancija.
Ništa drugačije nije ni u filmu "Click", gdje Sandler glumi običnog obiteljskog čovjeka, koji se zbog zauzetošću poslom i želje za uspješnom karijerom sve više i više udaljava od svoje obitelji koju obožava, ali jednostavno ne može im se posvetiti onoliko koliko bi htio, pa ih često razočara. A opet s druge strane, zbog te želje za uspjehom na poslovnom planu, ponekad mu zasmetaju neke sitnice, kao npr. svađe, dosadna obiteljska okupljanja, rano jutarnje gužve i sl. stvari koje vjerojatno smetaju i svima nama, te bih ponekad najrađe preskočio, što njemu u ovom filmu i uspijeva uz pomoć specijalnog daljinskog upravljača. Ono što me je iznenadilo kod ovoga filma je količina dramskih elemenata u priči, i ako ste poput mene očekivali čistokrvnu komediju, što je bilo vidljivo iz zabavnog trailer, ostat ćete malo iznenađeni, možda čak i razočarani. Naime, Sandlerovi filmovi su zapravo uvijek imali jednu dozu ozbiljnosti u sebi unatoč svom tom humoru, bilo da se radilo o samoj moralnoj poruci filma na kraju ili "ozbiljnosti" radnje kojom se je određeni film bavio, no ovdje to posebice dolazi do izražaja kako film ide prema kraju. "Click" prema kraju ima dosta tužnih momenata, te se film iz komedije pretvara u dramu (iako na kratko), a Sandler se izvrsno snalazi u njoj, glumeći čovjeka s kojim se sigurno mnogi mogu poistovjetiti. U ostalom da je sposoban za nešto više od "kreveljenja" je dokazao i u meni osobno izvrsnom filmu redatelja P. T. Andersona "Punch-Drunk Love" iz 2002. godine, tako da me to nimalo ne iznenađuje. Čak su ovaj puta i neki kritičari popustili, te nahvalili film, iako naravno još uvijek ima i onih koji tvrde da je film užasno loš, što definitivno nije.
Moralna poruka ovog filma je da je obitelj uvijek na prvom mjestu, unatoč svim njezinim manama, a tek onda posao, povišica, promaknuće i sl. stvari, koje danas ljudi obično stavljaju ispred obitelji. Ovo je definitivno najtužniji i najozbiljniji Sandlerov film do sada, te u cjelini dosta podsjeća na naslove kao što su "Scrooged", nastao prema poznatoj priči "A Christmas Carol" Charlesa Dickensa ili "It's a Wonderful Life" sa Jamesom Stewartom u glavnoj ulozi, pa čak i malo na nedavni hit Jima Carreya, "Bruce Almighty", što zapravo nimalo ne čudi, jer su scenarije za oba filma ("Click" i "Bruce") napisali Steve Koren i Mark O'Keefe. Ideju za film je dobio Steve Koren kada se je navodno jednom prilikom svađao sa svojom djevojkom, te je iziritiran njezinim prigovaranjima uperio prema njoj daljinski upravljač i stisnuo tipku za smanjenje zvuk. Naravno, nije se ništa dogodilo, ali njemu je pala na pamet ideja za film, koju je razradio s partnerom Mikeom O'Keefeom, s kojim inače več dugo vremena piše skečeve za "Saturday Night Live".

Kao što su vjerojatno mnogi do sada primijetili, Sandler često surađuje sa istim ljudima na svojim filmovima. Tako je do sada tri puta uspješno surađivao sa redateljem Peterom Segalom na filmovima "The Longest Yard", Anger Menangment" i "50 First Dates", dva puta Dennisom Duganom na filmovima "Happy Gilmore" i "Big Daddy", dva puta sa Stevenom Brillom na filmovima "Mr. Deeds" i "Little Nicky", te tri puta sa redateljem Frankom Horacijem na več spomenutim filmovima "The Waterboy", "The Wedding Singer" te naravno "Click". Horaci je ovdje obavio odličan posao, i ispričao nam priču savršeno balansirajuči između potpune komedije i potpune drame, tako da film na kraju nije otišao pretjerano ni u komediju, a ni u patetiku, več je pronašao zadovoljavajući omjer i jednoga i drugoga.
Također, u mnogim od Sandlerovih filmova, često se pojavljuje i ista glumačka ekipa, bilo u sporednim, bilo u onim glavnim ulogama. Tako ste primjerice mogli često vidjeti Steve Buscemia, Johna Turturroa, Allena Coverta, Blake Clarka, Petera Dantea, te naravno Rob Schneidera, kao i još neke. Schneider se pojavljuje i u ovom filmu, u ulozi Princa Habibua, te je gotovo neprepoznatljiv ispod maske koju nosi, ali i zabavan. Također tu se pojavljuje u jednoj većoj ulozi i Sean Astin, koji jer sa Sandlerom nastupao i u "50 First Dates", kao i Henry Winkler, koji je pak nastupao u filmovima "The Waterboy" i "Little Nicky". Astin ovdje glumi obiteljskog prijatelja Newmanovih, koji se oženi sa Donnom, nakon što se ona razvede od Michaela, te se često nalazi na meti Sandelrovih sprdnji, a Winkler glumi Sandelrovog filmskog oca, kojemu često ide na živce jer stalno ponavlja jedan te isti magični trik. Uz njih dvoje, tu su još uvijek fenomenalni Christopher Walken, koji je još jednom dokazao kako mu pašu uloge ekscentričnih likova, i s kojom lakoćom ih igra. On ovdje igra Mortya, ekscentričnog prodavača/izumitelja, za kojeg se kasnije ispostavi da je zapravo Anđeo Smrti. Zanimljivo, veoma sličnu ulogu, arhanđela Gabrijela je Walken igrao još prije 11 godina u horroru "The Prophecy". Sandlerovu majku pak glumi Julie Kavner, najpoznatija po tome što daje glas Marge Simpson u seriji "The Simpsons".
A svakako naj zanimljivije ime u glumačkoj ekipi je zaboravljeni David "Mitch Buchannon" Hasselhoff, koji glumi Sandlerovog šefa. Prema mišljenju mnogih svjetskih kritičara, upravo je on uz Walkena ostvario najzabavniji nastup u filmu, a i ja se slažem s njima. Njegov glumački izričaj, koji je BTW identičan onome iz serije "Baywatch", po kojoj ga svi pamtimo, se je ovdje savršeno uklopio, jer djeluje kao da se on sprda sa samim sobom, što zapravo i svjesno ili nesvjesno radi. Na kraju krajeva ne smijem zaboraviti spomenuti i prekrasnu Kate Beckinsale u ulozi Sandlerove filmske žene Donne. Dok je u "Underworldu" glumila opaku ratnicu u koži, ovdje ona glumi običnu kućanicu, koja muku muči sa time da zadrži obitelj na okupu i očuva svoj brak, što joj baš i ne polazi za rukom zahvaljujući Sandleru, ali zbilja je simpatična na ekranu. A u filmu možete čuti i James Earl Jonesa kao naratora, odnosno komentatora Michaelovog života. Po običaju njegov duboki i snažni glas ostavlja dojam.
Vizualno film izgleda odlično, a ništa manje nisam ni očekivao od filma koji je koštao 80-ak mil.$. Većina tog budgeta je uložena u one futurističke dijelove filma koji se odvijaju u budućnosti, kao i u demonstraciju funkcija daljinskog upravljača. A da im se uloženi novac isplatio i povratio, dokazuje činjenica da je film samo u Americi zaradio 135 mil.$, a u cijelome Svijetu nekih 155 mil$. Uz to, valja spomenuti kako je film u cijelosti snimljen HD digitalnim kamerama, što je redatelju i ekipi omogućilo još bolje upravljanje sa vizualnim izgledom filma.
Ono što je još specifično za svaki Sandlerov film je muzika. Obično se tu radi o velikim hitovima 80-ih i 90-ih godina, a ništa drugačije nije ni u ovom filmu. I ovdje možemo čuti hitove poput "Magic" grupe The Cars, ili "Linger" grupe The Cranberries, kao i one nešto novije hitove, ali sve to skupa se savršeno uklapa u cijeli film, i daje mu jednu veseliju notu.

Sve u svemu, ljubitelji filmova Adama Sandlera će biti oduševljeni, a vjerojatno i malo iznenađeni, no i ovi ostali, njegovi "mrzitelji" bi se mogli ugodno iznenaditi. Jer u ovom filmu, kao što rekoh, Sandler ne glumi u potpunosti neki od svojih uobičajenih blesavih i agresivnih likova, kakve smo imali prilike vidjeti u prijašnjim filmovima, več i malo ozbiljniji, emocionalniji lik, te je istovremeno i zabavan i ozbiljan. Svakako preporučam ovu dramsku komediju, mislim da bi vam mogla malo razveseliti život...meni je.wink

Image Hosting by PicsPlace.to Image Hosting by PicsPlace.to Image Hosting by PicsPlace.to Image Hosting by PicsPlace.to

Post je objavljen 16.10.2006. u 16:55 sati.