12.10.2006.g.
PROCES SANJANJA I ČIMBENICI STVARANJA SNA
Snovi su paralelni psihološki prostor.Donekle definiraju dnevna zbivanja, ali prije svega oni kompenziraju privremena iskrivljavanja u strukturi ega. Npr. Ljuta sam na partnera, ali radi mira u kući odustajem od pokazivanja ljutnje, vjerojatno ću sanjati da sam bijesna na njega. Ili na dubljoj razini; u stvarnosti je u mom životu sve ok. Korektna prema strancima i neznancima, tolerantna prema prijateljima, ljubazna i susretljiva prema kolegama, puna razumijevanja i topline prema rođacima, partneru i obitelji, dakle apsolutno društveno i socijalno prilagođena, a onda najedanpu sanjam san u kojem mi upečatljiv glas kaže: «Ti ne živiš istinski život».Dakle, san nam može biti indikator, korektiv ili instrument promjene, jer je neizdiferencirana cjelovitost još uvjek nesvjesno. Snovi se i ne sanjaju da bi bili analizirani. U njima naše nesvjesno već pokušava unijeti promjene u pravcu zdravlja i cjelovitosti, tj individuacije. Razumijevanje sna taj proces promjene intenzivira. Zato tumačimo snove.
Praktična korist od rada sa snovima može biti ta da kroz potpuniji uvid u vlastitu psihu, auru i tijelo postajemo svjesni svojih neravnoteža te nam se omogućava da te neravnotežee ispravimo, što se primijenjeno u našoj svakodnevici očituje kao poboljšanje zdravlja na svim razinama. Jednostavnijim riječima rečeno: postajemo zdraviji, ispunjeniji, spremniji da se nosimo s problemima svakodnevice; dakle, postajemo sretniji u pravom smislu riječi. Najneposrednija praktična korist rada sa snovima je što oni mogu koristiti očuvanju našeg tjelesnog i duševnog zdravlja.
Praktičnom koristi također smatram i mogućnost da kroz snove doživimo inspiraciju koja može potaknuti našu kreativnost u svim oblastima ljudske imaginacije i djelovanja; npr. znanosti i umjetnosti, a može pokrenuti i potaknuti i našu duhovnost. Danas je popularno tražiti vodstvo kroz kontakt sa vlastitim duhovnim vodičima i ljudi to pokušavaju postići različitim tehnikama i metodama, npr. kroz meditaciju ili konzultacijom uz pomoć viska, ali često previđaju da za takvu vrstu kontakta sa vodstvom treba puno vremena i posvećenosti da bi rezultat bio uistinu jasan. Razlog tome je što spomenute metode koristimo pri budnoj svijesti, kada je djelatnost našeg vanjskog ja tj. ega aktivna i upravo će zbog toga rezultat često biti zasjenjen pristranošću i rastrešenošću našeg ega. To znači da ćemo «filtrirati» ili «frizirati» poruke i odgovore koje ne želimo čuti te na taj način iskriviti poruke koje nam naše nesvjesno biće ili naše više Ja šalje. Tijekom sna je naš ego manje djelatan nego u budnom stanju te nismo u stanju, pa ne možemo sebe obmanjivati. Upravo zbog toga nas snovi na direktan način, kroz slike i poruke koje nam dolaze, dovode u neposredan kontakt sa našim nesvjesnim bićem, te tako i u direktan kontakt s našim vodstvom. Poteškoće se javljaju kada u budnom stanju pokušamo interpretirati nesvjesne poruke iz snova. S jedne strane su uvjetovane metaforičko-simboličkim izražajem koji je prisutan u snovima i koji je u određenoj mjeri stran našoj svijesti. S druge strane, kada i upoznamo taj metaforičko-simbolički način kojim nam snovi govore, naš je budni ego sklon jednostranom, iskrivljenom prevođenju tog jezika na jezik vlastitog razuma. zdravlja.Zato radimo integrativno uzimajući u obzir sve doživljajne razine.
Čimbenici stvaranja sna su svi aspekti sanjačeve ličnosti koji ga vode kroz proces individuacije (psihičko sazrijevanje i put ka cjelovitosti) ili adaptacije (prilagođavanja):
1. Ego, koji je sanjač i sanjani.
2. Jastvo, Više Ja, esencija života (Bog). Jastvo se u snovima predstavlja kroz snažne, moćne likove, veliko svjetlo. Upečatljive zvukove.
3. Sjenka, svi potisnuti, manje vrijedni i defektni dijelovi ličnosti. Te tamne karakterne crte i mračne dijelove ličnosti u snovima predstavljaju odbojni, neprihvatljivi, zastrašujući i agresivni likovi.
4 Persona ili Maska, je onaj aspekt ega koji pokazujemo ostatku svijeta kroz sve socijalno-društvene kontakte, u svim transpersonalnim kontaktima.Persona je naše lice za pokazivanje, društvena uloga koju igramo i često se naziva «maska duše».Ona je instrument prilagodbe društvu i stvarnosti.U snovima se maska često prikazuje dijelovima odjeće (oblačenje, skidanje), kroz kazališnu predstavu (igranje uloga). Mogu to biti i likovi bez lica koji ilustriraju stid, strah, skrivanje.Golotinja također može govoriti o neadekvatnoj personi.
-5. Anima, je arhetip nesvjesnog duševnog života i ženskosti kod muškarca. Ta nesvjesna žena u muškarcu, ta arhetipska praslika u snovima se može pojaviti kao duhovna žena (svećenica, proročica) mitska žena srca i razuma (kraljica) ili bajkovita figura žene (majka, maćeha, vještica i sl.).
-6. Animus, je nagonski muškarac u ženi, a u snovima se javlja kao idealni muškarac (kralj), romantična figura (savršen mladić), duhovna figura (svećenik, šaman, vrač) i sl.Likovi Anime/Animusa u snovima obično imaju ulogu unutarnjeg vodstva ka preobražaju i postizanju cjelovitosti.
Slika br. 1. Shema čimbenika sna u procesu sanjanja
Dakle svi dijelovi psihe; ego, maska, sjenka, anima i animus zajedno tkaju mrežu sna. Slikovni prikaz ponašanja ega, maske i persone u snu je pred vama. Strelice prikazuju međusobnu interakciju, ali i odnos prema Jastvu (više Ja, Bog), ali i upletanje te više svijesti u snove, te božanske intervencije kroz san i prema sveukupnom egu, ali prema njegovim odvojenim dijelovima, sjenki i personi. Jedna strelica izlazi iz kruga sanjanja i naznačuje poruke od više svijesti, koje sanjač kroz san dobija za druge ljude. I to se događa.
Ovo mi je poslala prijateljica:
Danas je dan kruha želim vam da nikad ne budete gladni niti željni kruha, ovo smo moja kčerkica i ja radile za školu
pusa
Lili
Post je objavljen 11.10.2006. u 22:33 sati.