Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/asboinu

Marketing

Athumanunhov odgovor

Na svojim koračanjima i lutanjima kroz bitke i razna oružja Athumanunh ponekad zastrani i zaboravi da svi ne razumiju terminologiju kojom se Athumanunh služi. Vrlo je bitno i važno postaviti tada Athumanunhu pitanje i tražiti dodatna objašnjenja, jer u protivnom vrlo lako može doći do nerazumijevanja i razmimoilaženja u skoro pa jednostavnim stvarima. Athumanunh se svima onima koji postavljaju pitanja i traže dodatna objašnjenja zahvaljuje i podvlači da je to puno bolje nego upuštati se u avanture koje znače raspravljati se s Athumanunhom, a poglavito u područjima za koja on smatra da je doma. No, dobro! Slijede odgovori. KLIRENS – riječ je engleskog podrijetla, a koristi se u vojnoj terminologiji gdje označava slobodan prostor od najniže točke na bojnom, motornom, topničkom, prijevoznom ili bilo kojem drugom vojnom vozilu, uključujući i tenk, do vodoravne površine tla (zemljišta). Od klirensa i njegove veličine zavisi i prohodnost vojnih vozila van cesta, dakle, po zemljištu na kojem se pojavljuju kolotrazi, kao i po zemljištu koje je izrovano i neravno. Jednostavnije rečeno prostor od poda vozila do tla. DOSEG – imaju ga vojna vozila, brodovlje i zrakoplovi, ali to nije DOMET koji imaju razni balistički projektili (granate, zrna, rakete, torpeda…). Doseg je dakle udaljenost od polazne točke (očekujuće područje), odnosno točke A do područja izvršenja zadaće, dakle točke B i opetovani povratak u točku A s jednim punjenjem spremnika za gorivo. Ako Athumanunh kaže 150 km, onda je to ode 75 km i vrati se natrag 75 km. To je taj taktički doseg koji se opet razlikuje od operativnog dosega (ode, bori se i vrati se). Taj operativni doseg puno je manji od taktičkog jer tijekom manevra u borbi itekako se troši gorivo. Na kraju zašto T – 34/76 ima veći doseg od T – 34/85? Athumanunh Vam skreće pozornost da pogledate snagu motora (ista je), pogledajte težinu tenkova po modelima (različita je), pa slobodno zaključite da isti agregat da bi pokrenuo različite težine mora trošiti ili više ili manje goriva, potrošnja goriva smanjuje doseg. Jednostavno, zar ne i nema nikakve sveze s potrebama za dubinu zadaće. DUBINA ZADAĆE rješava se dodatnim spremnicima za gorivo, kanisterima ili bačvama koje se kače i vješaju na bojna sredstva (kamioni, tenkovi, zrakoplovi…), a na kraju tu su i spasonosne cisterne za gorivo koje uvijek vjerno prate bojne složaje.

Post je objavljen 28.09.2006. u 21:22 sati.