Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/poucneprice

Marketing

****3****

.......Akl (Pamet), Tevfik (Uputa), Šedža'at (odvaznost) i Iffet (čednost) udružiše se da izliječe Ruh (Duh) i spasu Iman (vjerovanje).
Oni nađu ljekara a to je bio Muršid. Kod bolesnika su zatekli one izdajice i otjerali ih. Teufik ponovo povrati dijete (kalb, srce) sebi.
Okupali su ga od prljavštine ostale od šejtana i dijete opet dobi svoju prijašnju boju i miris. Muršid reče Ruhu da mu je donio lijekove potrebne za ozdravljenje. Dade mu da popije šerbe i reče mu da sluša liječnika i bude mu pokoran. Ovaj napitak bio je Ašk (ljubav prema Stvoritelju). Pruži mu ruku i primi obavezu (bej'at,ahd,zakletva).
Iza toga Muršid dade Ruhu lijek zvani Istigfar (izricanje kajanja,pokoravanje Allahu).
I djetetu dade šerbe za jačanje.
Od ovih lijekova što im je dao Muršid ojačali su i ozdravili i otac Ruh i dijete Kalb.
Lijek je bio zikir.
Na kraju Muršid dade još jedan lijek. To je bila Džezba (privlačenje Allahu).
Sa ovim je muršid završio svoj zadatak i htio otići, ali ga zamoli otac Ruh da im bude posrednik (rabita).
Sedžaat i Iffet odvojili su nefs od društva u koje je bila zapala. Oni sada odluče da zajedno krenu na put i prođu kroz kapiju Emmare. Do ove kapije put je bio izrovan. Muršid je našao jedan ravan put i išao naprije, a za njim Ruh, Nefs i Kalb. Ali, šejtan ih nije napuštao i stalno ih je susretao i namamljivao Nefs. Sa šejtanom je bila njegova družina: srdžba, svadža, strasti i drugo.
Šejtan je stalno nastojao da zavede nefs. Navaljivao je sa svih strana. Ali muršid i Ruh su išli sigurnim putem. Taj put se zove tarikat.
Došli su do kapije Levvame. Akl i Tevfik stizali su uvijek u pomoć Muršidu i onda nastavljali put. Da bi očuvali dijete, stave ga u jednu kolijevku zvanu Sirr (tajna).
Tako su išli dalje. Zatim su dijete stavili u jednu kutiju, kao što hadžije drže pare kad su na hadžiluku. Kutija se zvala Hafijj. Kroz sva mjesta kroz koja su prolazili pili su šerbe Zikra.
Prešli su prostor od kapije Levvame do kapije Mulhime. Put je bio vijugav. Ruh je bio sve raspoloženiji. Došli su u jedan vrlo lijepi predjel zvani Mali Vilajet (Malo prijateljstvo). Ruh ovdje dobi naročito raspoloženje i doživi otkrića (Futuh). Posebno lijepo bilo je u šatoru Ahfa (naveća skrivenost). Ruh je stalno činio zikir. Ovdje se razboli Nefs. Htjela je da napravi kakvu spletku i uvede šejtana. Plakala je i jadila. Nefs je nađena služavka Hubbi Dunja (dunjalučka simpatija). Nefs se nadala da će joj ova služavka ipak dovesti šejtana. Hubbi dunja se sprijatelji sa šejtanom i skriveno ih sastavi a da ne zna Ruh. Ovo opaze Akl i Tevfik i stupe u akciju da spasu i sačuvaju Nefs. Ovdje je bio jedan čuvar zvani Ilham, koji nije dozvoljavao da se zadrži ništa loše i sumnjivo. Akl i Tevfik kažu Ilhamu šta se dešava sa Nefsom. Ilham otjera šejtana i vrati nefs.
Upozorio je Ruha da se ne da zavaravati Nefsu. Kad je Nefs vidjela da je oslabila poče se ulizivati Ruhu.
Muršidi-kjamil je liječio Ruh od udaraca nefsa. Pojačao je lijek zikra. Muršid je upozoravao i opomonjao Nefs da ne vara Ruh. On je liječio Ruh od nefsinih udaraca. Pojačao mu je i napitak Zikra. Muršid je skupio Ruh, Nefs i Kalb i uz Allahovu pomoć doda im još i jedan drugi lijek Ašk. Ovaj lijek je bio vrlo koristan i efikasan. Za Nefsa je to bio ispit Illellah, koji je djelovao, pa su saznali da zaista vjeruju Allaha i da to shvate i dožive. Kad je popijena i druga doza lijeka, Muršid se odmorio.

Ruh(Duh) i Kalb8srce) su bili terbije (pravilno i valjano upućeni), ali ih je i dalje Muršid pratio, upućivao i nadzirao. U osjećanjima se pojavio kao zora i počela otkrivati prefinjene stvari. Prvo pojave, zatim polagano idenje (suluk). Ovdje su sve sumnje otpale. Tako su prešli i predjele Mutneine i došli do kapije Mutmeinne. Na kapiji je bio slavoluk na kome je pisalo Irdži'i (vrati se dušo). Ovu kapiju je gradio majstor Ezela. Do blizu ove kapije neće svako doći (vasil olmaz).
Ruh uniđe kroz kapiju i ugleda sve najljepše. Ovome predjelu ime je batin. Ruh je ovdje našao Evlije u grupama. Ovdje je obukao tadž (krunu) Božijeg vilajeta i upisao se u Evlije. Doveden je u ružičnjak Hakikat (istinitost) i sve istine je vidio stvarno (hakikaten). Ovdje je shvatio šta su Pejgamberi a šta su Evlije. Razlike su bile po nuru. Ovdje je vidio istinu o Muhammedu, a.s., (Hakikati Muhammedijje) i njegovu razliku od ostalih pejgambera. Vidio je nutrinu namaza i Kabe (njihov batin). Vidio je nutrinu Kur'ana i njegov nur. Vidio je šta je približavanje Allahu, dž.š., (tekarrub ilallah). Vidio je prostor bez strana i mnogo drugih blagodati. Vidio je viseću tvrđavu - Kasri ma'rifet (dvorac spoznaje). Ruh je unišao u ovaj dvorac i vidio balkon Riza. Oni su tada shvatili i saznali šta je Rabb - Gospodar koji vlada i upravlja. Ovo je peti stepen - Radijje. I Nefs je postao posve zadovoljan. Zatim su prešli u predjel šestog stepena - Merdijje.
Gospodar je postao zadovoljan i Ruhom i Nefsom.
Nefs posta Abd (sluga) koji voli Gospodara Rabba, a Rabb je zadovoljan od njega (Nefsa).
Stigli su do sedmog stupnja - Safije (čistoće). To je najviši stepen. Viseći dvorac se još više rasvijetli i pokaza se još jedan dvorac na čijoj kapiji piše ''Jekin''. Na kapiji je visio ključ od nura, na kome je bio ugraviran Kelimei Tevhid.
Dvorac je imao šest strana -šest imanskih šartova. Ovaj dvorac je izvor Kerameta - nadnaravnih darovanja. Ovdje se čuvaju pokloni da se daruje srce kad oživi. Tamo su vrednote koje se darivaju: iman, tevfik, jekin i druge.
Tamo kada se smjesti Nefs, šejtan mu ne može ništa. Šejtan se uvijek trudio da minira prilaz dvorcu. Allah je naredio da se oko dvorca stavi ograda nazvana Farz i postavi pet stražara. Ti stražari bili su islamski šarti i to: Kelimei šehadet, Namaz, Post, Zekat i Hadž. Iza ograde Farz bile su još dvije ograde, i to Vadžib i Sunnet, sa zadatkom da čuvaju vjerovanje - Iman. Ove ograde čuvala je vojska zvana Amel (lijepa djela). Čuvarima je naređen istikamet (ustrajnost na pravom putu).
Svi dušmani ostali su izvan ograde, ali šejtan i dalje nije mirovao. Ovdje je i Ruh bio aktivan i upustio se u borbu. Na koncu šejtan je otjeran. Ruh je stigao Hakku, to je bio Vuslet. Ko stigne dovde nazvan je merdi kamil (Onaj koji je postigao cilj).
Na ovaj način se postane i postigne Muršidi kamil, savršeni (potpuni) čovjek. Sada je jasno na koji način se bori Ehli tevhid i kako postupa na putovanju uzdizanja prema Tvorcu Allahu, dž.š. Pazi se i ti, Fevzija kaže autor sebi i nikada ne dopusti da ti se pojavi umišljenost pretjerivanje (udžib i murailuk). Ako se u jednog čovjeka koji korača putem uzdizanja ne pojavi hal (naročito stanje i prizori), on treba da bude ustrajan i u obavljanju Sunneta i da se ne udaljuje od Šerijata. Ako neko govori o halu i o vadždu, a ne drži se Sunneta on je Ehli istidradž (postepeno spuštanje u propast). Kad bi se takav digao u oblak, nemoj se zavesti. Ako možeš podsijeci mu krila neka padne. Ukratko, bez Šerijata nema ni Tarikata, ni uzdizanja. Farz, vadžib i sunnet, i ono sa čime se bude zaduženo (vird i emanet), treba stalno provoditi. Ne reci ovo je sitno a ovo krupno, ili ovo je važno, a ovo nije važno. Ne radi što je mekruh i haram. Bježi od svega što je loše. Bježi i od bid'ata (novotarija). Imaju kitabi čitaj ih, i po tome postupaj. Nemoj samo učiti a to u djelo ne sprovoditi: ode ti vrijeme uzalud. Nema Tarikata bez Šerijata. Nemoj da te prevare i zavedu....

----Nadam se da ste kao i ja izvukli pouku citajuci ovu hikaju,
Kad smo vec kod stupnjeva duhovnog uzdizanja, nije na odmet da provjerimo dokle smo stigli na putu samoodgoja duse...... tesavvuf govori o sedam vrstâ duše, sedam naših stanjâ(evo stupnjeva pa testirajte sebe )

- nefsul emmâra (duša sklona zlu),
- nefsul-levvâma (duša koja sebe kori),
-nefsul mutmeinna (smirena duša),
- nefsul mulhimma (nadahnuta duša),
- nefsur-râdijja (zadovoljna duša),
-nefsul merdijja (duša s kojom je dragi Bog zadovoljan),
- i nefsul kâmila (potpuna duša) ili nefsus-sâfijja (čista duša).

Jah, da mi je uz Allahovu dz.š. pomoc dostignuti makar stupanj nefsul mutmeinna (smirena dusa) prije no sto me smrt svlada i edzel dodje.....jer Uzviseni u jednom ajeti serifu kaze:
"A ti, o dušo smirena, vrati se Gospodaru svome zadovoljna, a i On tobom zadovoljan, pa uđi medu robove Moje i udi u Džennet Moj!" (el-Fedžr, 27-30)
Uzdam se u Milost Njegovu bazgranicnu.


Post je objavljen 01.10.2006. u 15:39 sati.