Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pljs

Marketing

Eh, te naše željeznice... Ko se malo češće vozi po njima (barem po relaciji Zagreb - Koprivnica - Osjek), razumjet će me zašto su mi glavna tema ismijavanja. Normalno je da vlak kasni pol sata, normalno je da klima u kupeima stvara arktičku klimu, da se putnike ne obavješatava o kvaru vlaka i da se traži novčana naknada di god se stigne. Osobno, ogorčen sam kvalitetom prijevoza kakav pružaju Hrvatske željeznice.

Prva na zamjerka na tom popisu je brzina. Lokomotive i same pruge, ko da su iz doba Austro-Ugarske, iz Zagreba do mog sela (Virovitice), autom trebam oko sat i 45 min, a vlakom 2 sata i 15 u najbržoj varijanti, naglašavam u NAJBRŽOJ varijanti. I još se usude mazat ljudim oči s onim platatom "Vlak je uvjek brži" da vlak kao ide 160. Kad im se dogodi kvar (a dogodi se svako malo, 2 put ovo ljeto sam bio u vlaku kojem je crkla lokomotiva na pol puta) putovanje se odulji za 30 - 90 minutab (ko u ovu nedjelju, kad je riknula lokomotiva, opet).

Zamjerka druga je uvođenje novih vagona. Mene bi bilo sram da sam projektant takvog komada plastike (navodno su hrvatske proizvodnje, makar su svi natpisi na Njemačom). U odnosu na "mađarske" vagone, sjedala su bitno lošije anatomski prilagođena, dapače, ako vam je stalo do kralježnice, poptuno se naslonit, prostor za prtljagu je prepolovljen, prozori se ne mogu otvoriti, klima, kao što sam već napisato, ubija hladnočom, prozori se nikako ne mogu zamračiti (uglavnom zato jer se zavjesa strga pri prvom pokušaju spuštanja). Jedino što valja u njima jest što u svakom kupeu ima utičnica za struju.

Zamjerka treća je komunikacija djelatnika s putnicima. Kondukter je tamo samo da precvika kartu i uzme par, al kad treba reć da je došlo do kvara i da ćemo odstajat sljedećih sat vremena, nema im ni traga ni glasa, a i razglas im je teško upaliti.

Sve u svemu, ipak su vlakovi najjeftiniji prijevoz, kolko god tehnološki zaostali.

Post je objavljen 21.09.2006. u 17:37 sati.