Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kucanicaujapanu

Marketing

KRAJOBRAZ

Za mene je Japan cudnovat spoj lijepog i ruznog, novog i starog, uredjenog i zapustenog. Nije vazno nalazite li se u gradu ili na selu, svugdje cete naici na elemente jednog i drugog. Oni koegzistiraju u cudnoj harmoniji. Sto je neobicno, treba vam nekoliko dana da se osvijestite (sto od jetlaga, sto od kulturnog soka) i shvatite sto je to toliko drukcije od onoga doma, onoga na sto ste navikli i odavno poceli uzimati zdravo za gotovo.

Krajobraz.

Probudila sam se iz cudnog sna i ugledala zice. Mnogo zica. Sumu zica. Kilometrima daleko sirile su se i spajale kao u golemu paukovu mrezu razapetu nad gradom. Isto je u Tokyju i ovdje u mom predgradju. Grad kao ogroman kavez.



Shvatila sam da od zica necu moci pobjeci. Ponekad ih vise i ne primjecujem, a ponekad ipak jos malo pokusavam zamisliti kako bi grad izgledao da zica nema, ili da ih ima manje. Uvjerena sam da bi krajolik bio mnogo ljepsi.



Ulica u mom gradu: kvadranti neba.

Elektricni vodovi u Japanu uglavnom nisu podzemni kao u vecini europskih zemalja. Bit ce da to ima veze s ucestalim potresima. Nadzemne je vodove, dakako, lakse i jeftinije popravljati. A mozda to ima veze i sa sastavom i konfiguracijom tla, ili nekim drugim meni misterioznim faktorima.
Pokusavam ne zamisliti kako je to kad se u trenutku potresa nadjes pod ovakvom jednom elektricnom kutijom koja prijeti da ti se srusi na glavu.




Male kucice u predgradju: sa distance stvari ponekad izgledaju bolje.


Unatoc sveprisutnim zicama koje nagrdjuju krajolik ali za koje ocito nema boljeg rjesenja, Japancima treba priznati da su majstori ukrasavanja. Ulice se sarene od natpisa, reklama, oglasa, neonskih svjetala. Posvuda su ti fascinantni japanski znakovi, toliko nerazumljivi i privlacni u isti mah. Odlicna motivacija da za pocetak naucim hiraganu i katakanu.



Ulicni natpisi u Shinjuku, Tokyo.

Usporedite ucinak nasih 'skromnih' latinicnih slova i japanskih znakova... Zbog svoje visoko graficke prirode, japanski su karakteri idealni za ukrasavanje svega i svacega. Hiragana i katakana izvorno su japansko pismo, jednostavnije pisano i mnogo koristeno u svijetu reklama. Navodno zato sto djeluje tako cool.



Shinjuku, cetvrt za nocne izlaske. Zuta neonska reklama lijevo pisana je katakanom i nudi 'PUROMISU' - na japanskom engleskom to znaci 'obecanje'.

Obecajem vam svoj brzi povratak.

Post je objavljen 21.09.2006. u 04:40 sati.