INA-ina kampanja Zašto platiti više kojom sugeriraju kupnju supera98 i eurosupera95 na njihovim crpkama, jer je jeftinije nego kod konkurencije (Petrola, OMV-a, Tifona…), mnoge vlasnike novih automobila mogla bi poprilično naljutiti. Naime, posljednjih nekoliko godina INA je hrvatskim vozačima nudila uvjerljivo najlošiju kvalitetu goriva (Auto klub je u suradnji s Državnim inspektoratom radio kontrole kvalitete) i sve bi prošlo neprimjetno kada se na našem tržištu ne bi pojavljivali suvremeni automobili čiji su napredni motori sa ovim gorivom imali nemalih problema. Novi motori od INA-inog goriva jednostavno su se gasili, a kad bi automobili stigli na servis, kvara nije bilo. Iz INA-e su se u to vrijeme puštale idiotske izjave kako su zapravo krivi distibuteri automobila koji nisu svoje kupce upozorili na lošiju kvalitetu goriva na ovom prostoru. Zamislite da vam npr. pregori Panasonic-ov tv zbog niskog napona, a da HEP otpuži distributera japanskih televizora.
INA osim navedenih fundamentalnih poteškoća sa svojim core businessom ima problema i sa marketinškim pristupom. Iako kod nafte marketing nije ključni sektor, ostali ponuđači u Hrvatskoj daleko su ispred državne kompanije u pogledu dizajniranja svojih prodajnih mjesta, ophođenja sa kupcima, dodatnim uslugama na prodajnom mjestu i vizualnim identitetom svojih kompanija.
Način poslovanja određen je u velikoj mjeri i trenutnim rukovodstvom tvrtke; prije dva dana Tomislav Dragičević u Sarajevu je kupnju bosanskog Energopetrola popratio otprilike ovakovim riječima: «nismo se baš nadali da ćemo Energopetrol morati baš toliko platiti, dobru ste cijenu postigli». Mislim ljudi, pa to zvuči poput igre djece u dječjem vrtiću. Ako ne možeš pri milijarderskom kunskom preuzimanju tuđe kompanije smisliti suvisliju rečenicu, bolje je šutjeti.
Post je objavljen 11.09.2006. u 17:18 sati.