Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/rant

Marketing

Majmuni, smetlari i liberalizacija

Vipov spot s majmunom koji razbija stari telefon, baca slušalicu u zrak da bi se ona u zraku pretvorila u mobitel, u mojoj je glavi bila samo još jedna reklama. I vjerojatno o njoj ne bih puno razmišljala, a kamoli rantala, da nisam naletila na zanimljiv komentar ispod članka "Društvo Potrošač traži zabranu nove VIP-ove reklame" koji kaže Stvarno je smijesno da necije nepoznavanje opce kulture (Odiseja u svemiru 2001.) dobiva ovoliko prostora. Jadna li je ova udruga "Potrosac" kad se bavi ovako "velikim" problemima. Jer kad sam pročitala članak prvo sam umrla od smijeha, pomislivši upravo to - zaboga miloga zar zbilja netko nije skužio metaforu?!

Pa sam stala i zamislila se. Da, u principu, mogu nabrojati puno ljudi za koje je velika vjerojatnost da nisu skužili. Ipak, učinilo mi se da nije vjerojatno da bi ti isti ljudi potražili drugu metaforičku poruku u toj reklami, namely onu koja glasi, "svi vi fiksnim telefonima ste majmuni" odnosno, kako to puno pristojnije citira članak Poslovnog dnevnika, Mi smo ljudi postali davno prije nego je izmišljen Vipnet. HURA mora reagirati i zabraniti prikazivanje reklame s majmunom jer se njome omalovažavaju građani koji imaju fiksne telefone. Oh, really? Mom se paranoičnom mozgu učinilo vjerojatnije da bi se tu moglo raditi o utjecaju fiksnih telekoma koji su se ovom ponudom našli najpogođeniji. Što mi i donekle potvrđuje izjava T-HTa: Što se tiče hrvatskog telekomskog tržišta, smatramo da će nova Vipnetova ponuda utjecati na sporiji ritam liberalizacije, ponajviše na nove operatore u fiksnoj TK koji ne pružaju integrirane telekomunikacijske usluge. Mislim, ovog ljeta u svoj toj kiši mora da je bilo nečega osim vode kad se T-HT odjednom tako materinski brine za tvrtke koje su im izravna konkurencija! Jer nije novost da se oni o liberalizaciji hrvatskog telekomskog tržišta brinu jednako kao i Amerikanci o demokraciji. (Just think Iskon.) A opet od mačehe do majke nije dalek put, kaže moj benefit-of the-doubt dio mozga. U teoriji, kaže onaj drugi.


Osim toga, u Potrošaču se boje da bi masovno odjavljivanje fiksnih priključaka i prelazak na Vip dovelo do stvaranja novog monopolista, a kažu da nam to nije potrebno jer jednog već imamo. Čovjek koji je to izjavio bi trebao otići na studij ekonomije ili, ako ga je kojim slučajem već završio, trebao bi otići nazad and this time around he should pay attention to his classes. Ili bar paziti što izgovara. Jer ako imamo monoplista, drugog ne možemo imati. It's kinda inherent in the word. Ako ćemo baš cjepidlačiti, Vip je s pojavom Tele 2 prestao biti duopolist, barem nominalno. Ponudom jeftinijeg mobilnog telefoniranja, u kakvom god paketu, vrši pritisak na svoje konkurente da snize cijene, ako ništa drugo. Što, po mom admitedly ograničenom shvaćanju ekonomije, jest ono što bi liberlizacija trebala činiti. A za mene kao potrošača? Where exactly is the bad for me, as a consumer, here? Don't see it.

I da, mene je Vipova reklama natjerala da se osjećam kao majmunica. Zbog Potrošača, a ne zbog Vipa. Jer sam o Potrošaču imala dobro mišljenje. Nakon ovoga, ne mogu, a da se ne pitam se za koga rade. Ne vidim kako to točno rade za mene kao potrošača kad napadaju tvrtku koja mi nudi jefitniju uslugu. Jel ima kvaka u ponudi? Vjerojatno ima. Ako tu žele napast, fine. Iako mislim da bi trebali potrošiti malo više sredstava da ljudima objasne Caveat emptor. I kako neke stvari funkcioniraju. Ili, ne znam, organiziraju akciju priklupljanja dokumentacije od svih građana koji su ostali stuck u svojim autima u sred ničega jer im je u gorivu bio velik postotak vode, te da istu ponude Hloverki, ako joj još uvijek prijeti tužba.

Ali ne, oni se bave reklamama! Društvo Potrošač je do sada uz pomoć Hure ishodilo zabranu jedne slične reklame koja je vrijeđala potrošače. Naime, prisilili smo T-Com da povuče video spot u kojem dva smetlara ismijavaju roditelja čije dijete ima zastarijelo računalo. Iako se mogu složiti da je reklama u kojoj se roditelja ismijava jer mu dijete ima zastarjeli komp truly evil, the above quoted wording truobles me. To put it bluntly, vrijeđa smetlare. But in that line of work, they can't be much of a consumer, can they? Pa valjda Potrošač o njihovim osječajima ne treba brinuti. Bi li bilo jednako uvredljivo da jedan roditelj odvjetnik ismijava drugog roditelja menadžera, pitam se?


Post je objavljen 07.09.2006. u 12:34 sati.