Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/asboinu

Marketing

Tenkovi 2. Svjetskog rata

Pojava tenkova na bojišnici (Francuski prototip)

Francuzi, iako vrlo važan saveznik Velike Britanije, nisu znali za izgradnju britanskog prvog tenka. Međutim, kako su i francuske postrojbe nailazile na gotovo slične probleme i uvjete na bojišnici, francuski pukovnik Estjen došao je na gotovo istu ideju poput svoga kolege britanskog pukovnika Svintona. U studenom 1914. pukovnik Estjen također je svom nadređenom zapovjedništvu izložio ideju o oklopljenom bojnom vozilu, ali i on ne nalazi naklonost nadređenih, te je i njegov prijedlog odbačen. No, pukovnik Estjen je vrlo uporan i gotovo da je dosadan, pa je Vrhovno zapovjedništvo napokon odobrilo projekt. Izgradnja prvog francuskog tenka povjerena je zavodu Schneider koji je počeo proizvoditi istoimene tenkove, a nešto kasnije razvijen je još jedan model naziva Saint Chamond po gradu u kojem se nalazio zavod Schneider. U tim počecima francuska vojska tenkove ne tretira kao zaseban rod vojske, već ih smješta u topništvo i naziva ih jurišno topništvo (L'artillerie d'assaut). Ti prvi francuski tenkovi međusobno su se razlikovali, dok je tenk tipa Schneider bio težak 13 tona, debljina oklopa kretala mu se od 5,4 do 12 milimetara, bio je naoružan topom od 75 mm i s dvije strojnice, a pokretao ga je motor snage 60 konja, tenk Saint Chamond bio je težak 23 tona, debljine oklopa 5 do 11 milimetara, naoružan topom 75 mm i s 4 strojnice, a pokretao ga je motor snage 90 konja. Francuski tenkovi razlikuju se od britanskih po tome što su manjih dimenzija i gusjenice im ne omotavaju tijelo tenka već su u obliku elipse i puno su kraće, a postavljene su ispod tijela tenka. Dok britanska vojska traži teške tenkove, francuska traži lake tenkove, pa je na kraju razvijen francuski tenk Renault koji će postati, po svojim taktičko-tehničkim značajkama, najbolji tenk 1. Svjetskog rata. Renault je tako težio 6,5 tona, bio je naoružan topom kalibra 37 mm ili samo strojnicom, borbena brzina bila mu je 5 km/h, oklop mu je bio debljine od 6 do 22 mm, pokretao ga je motor snage 36 konja, tijelo mu je malo nadvisivalo gusjenice, kupola mu je bila pokretna i omogućavala ciljanje i paljbeno djelovanje u krugu od 360 stupnjeva. Dakako, na kraju Athumanunhova sličica koja prikazuje tenk iz sastava 504. teške oklopne bojne, a po slikovnim i brojčanim oznakama, te po uporabi kamuflažne boje, koje se zorno vide na Athumanunhovoj sličici jasno je da se ta postrojba hrabro borila negdje u Tunisu tijekom ožujka 1943. godine. No, da! U originalu to bi bilo: - Panzerkampfwagen PzKpfw VI Ausf. E Tiger I iz sastava 504. Schwere Panzer Abteilung.



Post je objavljen 03.09.2006. u 18:36 sati.